اخبار داغ

تکدی گری و فضای نامطلوب شهری/

70 ثانیه تا میلیونر شدن!

70 ثانیه تا میلیونر شدن!
شغل کاذب و البته میلیونی تکدی گری که بسته به ترحم مردم و همچنین ثانیه های چراغ قرمز دارد، در همه شهرها تبدیل به یک معضل اجتماعی شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از کوثرخبر، نظم و انضباط شهری و خصوصیات فرهنگی و اجتماعی یک جامعه که مردم مدیریت کرده و در شکوفایی آن نیز نقش اساسی دارند از جمله عواملی است که می توان آن را در موفقیت یک جامعه مهم قلمداد کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کوثرخبر,

بنابراین اصل، فرهنگ بعنوان یک خصیصه ارزشمند برای مردمان آن جامعه بشمار می رود؛ درحالی که برخی نسبت به این مهم بی توجه بوده و در سایه غفلت برخی مسئولین در پَس یک مشکل، معضلی تقریباً لاینحل به نام"تکدی گری" را به وجود می آورند.

,

شغل کاذب تکدی گری در همه کلان شهر ها و حتی در شهرها و روستا ها رسوخ کرده و ظاهری فقیرانه و مستمند را یدک می کشد؛ غافل از اینکه صاحبان این مشاغل درآمدی میلیونی دارند و سیرتی ماورای فقرا!

,

با یک حساب سرانگشتی می توان دریافت که یک متکدی روزانه در پشت یکچراغ قرمز شهرستان اردبیل چه قدر درآمد دارد.

,

اگر در هر چراغ قرمز 70 ثانیه ای 20 اتومبیل توقف کنند و هر کدام از رانندگان بطور میانگین 500 تومان به فرد متکدی به عنوان صدقه و ... دهد؛ وی 10 هزار تومان تنها در 70 ثانیه درآمد خواهد داشت و اگر روزانه در یک چهار راه 200 بار چراغ قرمز رخ دهد شخص متکدی چه قدر کاسب شده است؟!

,

بحث، درآمد خوب تکدی گری نیست بلکه افزایش روز به روز متکدیان از اقشار متعدد مردمی و همچنین تبدیل این پدیده نگران کننده به یک شغل اصلی است که متاسفانه نظر اکثر جوانان (زن و مرد) را به خود جلب کرده است که توجه مسئولین امر نسبت به شناسایی و ارائه راهکارهای اساسی در رابطه با دفع و رفع این آسیب را می طلبد.

,

این درحالی است که بنا به گفته بزرگان دین، انسان به هنگام نداری و فقر همواره بایستی عزت نفس خود را حفظ کرده، با استعانت از خداوند و مداومت بر توکل و تلاش، مراتب نیاز خود را به خلق آشکار نسازد و در حد توان نیز به شغل های آبرومند بپردازد؛ هرچند در کنار آن مسئول، مدیر و قشر دارا و توانمند را نیز موظف به کمک رسانی و حمایت از فقیران کرده اند.

,

فعالیت متکدیان در شهرها که اکثراً هم غیربومی هستند باعث تزلزل فرهنگ آن منطقه و همچنین عدم توسعه یافتگی شهر ها رقم می زند که متاسفانه استان اردبیل و بتبع شهرستان کوثر هم از جمله آن مناطق است و تنها عزم مردم و همکاری مسئولین ذیربط را برای حل این موضوع می طلبد.

,

در واقع می بایست ریشه این شغل کاذب و البته میلیونی را در ضعف مدیریتی و وجود دیگر معضلات اجتماعی واکاوی کرد.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه