اخبار داغ

رئیس اداره صنعت معدن تجارت حاجی آباد:

40درصد واحدهای تولیدی حاجی آباد غیر فعال می باشند/ رکود قیمت سنگ آهن مهم ترین مشکل معدن داران حاجی آبادی

40درصد واحدهای تولیدی حاجی آباد غیر فعال می باشند/ رکود قیمت سنگ آهن مهم ترین مشکل معدن داران حاجی آبادی
رئیس اداره صنعت معدن تجارت حاجی آباد اظهار کرد:در سطح شهرستان 24 واحد صنعتی وجود دارد که از این 24 تا 17 فعال هستند و مابقی غیر فعال می باشند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از پیارم،رامین  آشوری، رئیس اداره صنعت معدن تجارت حاجی آباد در جلسه تسهیل و رفع موانع تولید گفت: شهرستان حاجی آباد دارای24 واحد تولیدی در زمینه های مختلف از جمله صنایع و معادن می باشد که از این تعداد فقط ۶۰ درصد بصورت فعال و یا نیمه فعال مشغول به فعالیت بوده و ۴۰ درصد دیگر کاملاً غیر فعال و راکد هستند .

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, پیارم,


آشوری از جمله مشکلات واحدهای تولیدی را نقدینگی، آب، برق، گاز و بدهی و معوقه به بانکها عنوان کرد و افزود: ما 63 بازدید از واحد های صنعتی داشتیم که از این 63 بازدید به 15احد های نیمه فعال و غیر فعال اخطار جهت فعال کردن واحدی تولیدی و مهلت داده شده است که موانع و مشکلات را هرچه سریعتر برطرف و واحد های تولیدی صنعتی خود را فعال نمایند و در همین رابطه چهار جواز تاسیس ابطال شد.

,
,


  رئیس اداره صنعت معدن تجارت حاجی آباد بیان داشت: در سال جاری ما چهار واحد تولیدی راه اندازی کرده ایم که این چهار واحد زمینه اشتغال 22 نفر را فراهم کرده اند و این چهار واحد تولیدی کارخانه آب مهداب، کارخانه یخ سازی، بلوک زنی و در و پنجره سازی می باشند.

,
,


وی افزود: 24 واحد صنعتی در سطح شهرستان وجود دارد که که از این 24 تا 17 فعال هستند و مابقی غیر فعال می باشند که مشکلات آنها در کارگروه ها بررسی و در حال رفع غیر فعالی این واحدها هستیم.

,
,


آشوری با اشاره به معادن شهرستان که باید به سمت فراوری پیش برویم و در همین راستا معدن تنگ زاغ تقریبا تمام مشکلات آن رفع شده و در حال حاضر آماده فراوری می باشد و از هشت معدن کوهشاه احمدی 2 معدن راه اندازی و زمینه اشتغال 22 نفر فراهم شده است.

,
,


 رئیس اداره صنعت معدن تجارت حاجی آباد از جمله مشکلات معدن داران شهرستان را معارضین محلی و رکود قیمت جهانی سنگ آهن عنوان کرد و افزود: متاسفانه بعضی از معادن داران به دلیل کاهش قیمت سنگ آهن فرصت سوزی می کنند و تولید ندارند.

,
,


وی با اشاره به تعطیلی کارخانه الکل حاجی آباد بیان کرد: این کارخانه به دلیل نداشتن پروانه از سازمان غذا و دارو تعطیل شده است و در اسرع وقت مشکل این واحد تولیدی نیز برطرف می شود.

,
,


آشوری یکی از موانع واحد های تولید را وصیغه های بانکی عنوان کرد و افزود: متاسفانه اکثر واحدهای تولیدی که برای تهسیلات به بانک مراجع می کنند مشکل وصیغه دارند که قوانین بانک ها اجازه پرداخت تهسیلات به آنها نمی دهد.

,
,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه