اخبار داغ

گزارش لادیز از وعده ای که باز هم عملی نشد:

استقرار دانشگاه میرجاوه در هاله ای از ابهام/ عضو شورای شهر: به طور جدی پیگیر حل مشکل دانشگاه هستیم

استقرار دانشگاه میرجاوه در هاله ای از ابهام/ عضو شورای شهر: به طور جدی پیگیر حل مشکل دانشگاه هستیم
باوجود وعده های مکرر مسئولین درباره استقرار دانشگاه در شهرستان میرجاوه، باز هم استقرار دانشگاه در این شهرستان مرزی به آینده ای نامعلوم حواله شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از لادیز؛ شهرستان میرجاوه حدود 4 سال قبل از زاهدان جدا شده و نام شهرستان به خود گرفته است، شهری که به گفته بسیاری از شهروندان فقط نام شهرستان را یدک می کشد و از بسیاری از امکانات سایر شهرستان ها بی بهره مانده است، اکنون چندسالیست که منتظر افتتاح یک واحد دانشگاهی است تا جوانان پویا و مستعد این منطقه بتوانند فارغ از دغدغه های سفر به مرکز استان و تحمل هزینه های این سفر 75 کیلومتری به تحصیل علم در شهر و دیار خود بپردازند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, لادیز,

دانشگاه اکنون رویای بسیاری از دخترانی شده است که با دیدن پیشرفت و ادامه تحصیل هم سن و سالان خود حسرت می خورند که چرا به دلیل بعد مسافت و تعصبات خانوادگی از این حق طبیعی خود بازمانده اند، دانشجویان میرجاوه که در زاهدان و سایر شهرها مشغول تحصیل هستند نیز از فقر موجود در شهرشان گله دارند که چرا نباید شهرستانی مرزی مانند میرجاوه از وجود یک واحد دانشگاهی پیام نور یا علمی و کاربردی باز بماند تا انان نیز مجبور نباشند برای تحصیل زحمت سفر به سایر شهرها را متحمل شوند.

,

چندی پیش مسئولین این شهرستان خبر از افتتاح مرکزآموزش علمی کاربردی شهرداری میرجاوه از بهمن امسال دادند اما این بار نیز خبری از افتتاح داشگاه نشد و قفل دانشگاه میرجاوه بسته باقی ماند.

,

تنها حسرت رفتن به دانشگاه برایم باقی مانده است

, تنها حسرت رفتن به دانشگاه برایم باقی مانده است, تنها حسرت رفتن به دانشگاه برایم باقی مانده است,

"م ریگی" یکی از دختران این شهرستان است که حالا دانشجوی رشته روانشناسی دانشگاه آزاد زاهدان شده و مجبور است هر روز مسافت میرجاوه تا زاهدان را پشت سفر بگذارد تا بتواند سر کلاس هایش حاضر شود، وی در این باره به خبرنگار ما می گوید: پس از اینکه در دانشگاه قبول شدم با تلاش فراوان خانواده ام را متقاعد کردم تا اجازه بدهند برای تحصیل به زاهدان بروم اگر چه خوشحالم که می توانم ادامه تحصیل بدهم اما اکنون بیش از یک سال است که این مسیر را طی می کنم تا سر کلاس ها حاضر شوم و این بسیار خسته کننده است.

,

وی افزود: هزینه روزانه پیمودن این مسیر در کنار نگرانی های موجود به خاطر دیر رسیدن به خصوص در روزهای امتحان، شرایط بسیار سختی برایم به وجود آورده است، گاهی مجبورم صبح زود به سمت زاهدان حرکت کنم تا به موقع به کلاس ها برسم.

,

زهرا دانشجوی حسابداری دانشگاه سیستان و بلوچستان است، او نیز در این باره به خبرنگار ما می گوید: بسیاری از دوستانم بعد از گرفتن دیپلم موفق نشدند به دانشگاه بروند چرا که بسیاری از خانواده ها اجازه نمی دهند دختران برای ادامه تحصیل به شهر دیگری برود کاش مسئولین به فکر حل این مشکل بودند تا امکان ادامه تحصیل جوانان در میرجاوه فراهم می شد.

,

وی ادامه داد: سال گذشته هنگام رفتن به زاهدان برای حضور در جلسه امتحان، تصادف کردم، اگرچه خوشبختانه آسیب چندانی ندیدم اما امتحان را از دست دادم و این موضوع بسیار ناراحتم کرد.

,

اسما یکی از دخترانی است که به دلیل ممانعت خانواده از تحصیل در شهر دیگر، مجبور به خانه نشینی شده است، وی می گوید: چندین بار کنکور شرکت کردم و هر دفعه نیز در دانشگاه های زاهدان و زابل قبول شدم اما خانواده اجازه رفتن به شهر دیگر برای ادامه تحصیل را می دهند و حالا فقط حسرت رفتن به دانشگاه برایم باقی مانده و هر سال منتظر افتتاح دانشگاه در میرجاوه هستم اما متاسفانه تاکنون هیچ خبری از استقرار دانشگاه در این شهرستان نیست.

,

به طور جدی پیگیر حل مشکل دانشگاه هستیم

, به طور جدی پیگیر حل مشکل دانشگاه هستیم,

"محمد ایاز ضعیفی" یکی از اعضای شورای شهر میرجاوه در گفت و گو با خبرنگار لادیز، اظهار کرد: مکاتبات بسیاری برای پیگیری استقرار دانشگاه علمی کاربردی در میرجاوه انجام شده است اما تاکنون پاسخ مثبتی دریافت نکردیم.

, لادیز,

وی ازفزود: با توجه به مسافت 75کیلومتری میرجاوه تا زاهدان،  امتیاز دانشگاه میرجاوه معلق مانده است چرا که مسئولین فنی و حرفه ای و وزارت کشور عنوان می کنند بعد مسافت بین دو شهر باید بیشتر از 100 کیلومتر باشد تا امتیاز دانشگاه به میرجاوه تعلق بگیرد.

,

وی خاطرنشان کرد: از تمام مشکلات جوانان میرجاوه با خبر هستم و به طور جدی پیگیر حل مشکل دانشگاه هستیم و مکاتبات و پیگیری ها تا حصول نتیجه ادامه خواهد داشت.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه