اخبار داغ

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی درهمایش رسانه و وقف

خراسان جنوبی رتبه دار وقف در امور خیریه در کشور/وقف چرخ حرکت کشور در تمام حوزه ها است

خراسان جنوبی رتبه دار وقف در امور خیریه در کشور/وقف چرخ حرکت کشور در تمام حوزه ها است
مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی گفت:دولت ها توانمندی هزینه کرد در برخی بخش ها را ندارند و میتوان از ظرفیت مردمی با محوریت وقف بهره گرفت.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  پیام بشرویه شامگاه امروز همایش استانی وقف و رسانه با حضور مهمان ویژه این مراسم "حمید رضا پگاه" هنرپیشه سینما و تلوزیون کشور ،خبرنگاران و جمعی از مسولان استانی و شهرستان و مروجان سنت حسنه وقف در سالن اجتماعات ایثار مرکز استان برگزار شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  پیام بشرویه,

حجت الاسلام گرایلی در این مراسم با اشاره به اهمیت برگزاری همایش وقف و رسانه خاطر نشان کرد:سال های گذشته صرف تقدیر از خبرنگاران همایش وقف و رسانه برگزار میشده و امسال کلیه کسانی که در امر تبلیغ و ترویج سنت حسنه خدمت کرده اند حضور دارند.

,

مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی وقف را سنت حسنه وپشتوانه محکمی برای حکومت ها برشمرد و گفت: در گذشته موقوفات به عنوان پشتوانه قوی حکومت ها بوده است ولی وابستگی به فروش نفت موجب گردید تا منابل قدیمی حکومت ها به مرور زمان کنار گذاشته شود و به سمت کشورهای مصرف کننده سوق داده شویم.

,

وی افزود: تاکید مقام معظم رهبری بر بستن چاه های نفت و تحقق اقتصاد مقاومتی فارغ از اقتصاد محرومیتی برای این که موجب میگردد تا همه در تولید ملی نقش داشته باشند.

,

گرایلی با تشریح اینکه در گذشته هر کسی به نوعی برای امرار معاش و چرخه زندگی نقش داشت بیان کرد: علی رغم اینکه باید مواهب خدادای در جهت رشد علمی و خدمات جامعه استفاده شود ولی فضا در برخی مدیریت ها تغییر کرده و موجب خالی شدن دست مجریان از چرخه اقتصادی شود و همه مصرف گرا شویم.

,

امدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی تاکید کرد: اتاربخ نشان داده آنچه می تواند تاثیر زیادی در شکوفایی جریانات اقتصادی داشته باشد سنت حسنه وقف است چرا که از گذشته نیز موقوفات نیازمندیهای اجتماعی را برطرف می کرده است.
وی وقف را دارای دایره نامحدود و گسترده دانست و گفت: وقف همچون ظرف بزرگی است که تمام نیازها در آن قرار میگیرد و حتی نیازهای شهری را می توان از این حوزه بهره گرفت .

,
,

گرایلی افزود: اگر خود مردم در حوزه خدماتی ورود داشته باشند و وقف کنند در حفظ و نگه داری ان هم دقت میکنند .
مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی ،با اشاره به اینکه سنت حسنه وقف را با اهدا یک کتاب هم می توان نهادینه کرد به بیان این مثال پرداخت و گفت: در عرصه کتابخانه هاظرفیتی است که از ان غافل مانده و اگر هر کدام از فرزندان ما کتاب های بلا استفاده خود را وقف مدارس و کتابخانه ها کنند علاوه بر نهادینه شدن بخشندگی در وجود انسان ،نیازمندی های این حوزه مرتفع میشود.

,
,

وی تصریح کرد: دولت ها توانمندی هزینه کرد در برخی بخش ها را ندارند و میتوان از ظرفیت مردمی با محوریت وقف بهره گرفت.

,

گرایلی با تاکید بر اینکه سنت وقف علاوه بر رفع نیازها در حوزه های مختلف،ثوابی ماندگار دارد گفت: در هر عرصه نیازمندی میتوان وقف را انجام داد و نیات مختلفی داشت و تاکید بر این سنت حسنه این است که علا ه بر رفع نیازمندها ثواب این فریضه الهی،ماندگار است.

,

مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی افزود : بی شک خدمت در عرصه وقف،همچون خدمت به زایر امام حسین در ایام محرم و اربعین حسینی،ثواب عظیمی دارد.
وی با تقدیر از فعالیت های رسانه هایی وقف بیان کرد:اصحاب رسانه تاثیر زیادی در ترویج فرهنگ وقف دارد ، رسانه ها یک موهبت بزرگ است و بارها اعلام کرده ایم ترویج وقف و ایجاد وقف ها ی جدید حاصل تلاش ها و حمایت مردم و خبرنگاران است.

,
,

گرایلی با اعلام خبر رکورد ار بودن مردم خراسان جنوبی در حوزه وقف سخنان خود را به پایان برد و گفت:استان خراسان جنوبی که در مقابل بسیاری از استان ها به مراتب از امکنات کمتری برخوردار است ولی خوشبختانه مردم این وستان در حوزه وقف جلوتر بوده و خراسان جنوبی رتبه های برتر را در سطح کشور در حوزه وقف کسب کرده است.
گفتنی است این مراسم که هم اکنون در حال برگزاری است برنامه های مختلفی از جمله سخنرانی، تقدیر از مسولان ،خبرنگاران،اجرای موسیقی های سنتی و ... اجرا گرید.

,
,

خبرنگاران مجموعه خبری پیام بشرویه نیز در این همایش حضو یافتند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه