اخبار داغ

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی زنجان:

30 درصد از مرغ های تولیدی زنجان به سایر استانهای صادر می شود/201 واحد پرورش مرغ گوشتی در زنجان فعال است

30 درصد از مرغ های تولیدی زنجان به سایر استانهای صادر می شود/201 واحد پرورش مرغ گوشتی در زنجان فعال است
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان با اشاره به اینکه بیش از30درصد از تولید مرغ استان زنجان بیش از نیاز استان است، گفت: مرغ های مازاد تولید شده است به استانهایی مثل تهران و البرز صادر می شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ رحمان رستم خانی امروز در گفت و گو با عصر زنجان، با بیان اینکه از اول سال تا پایان آبان ماه 11 میلیون 277 هزارو750 قطعه جوجه ریزی در مرغ داری های استان زنجان انجام شده است، اظهار کرد: از کل جوجه زیزی های انجام شده نزدیک به 20 هزار تن مرغ گوشتی در مرغ داریهای استان زنجان تولید می شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصر زنجان,

وی با اشاره به اینکه بیش از30درصد از تولید مرغ استان زنجان بیش از نیاز استان است، تصریح کرد: مرغ های مازاد تولید شده است به استانهایی مثل تهران و البرز صادر می شود.

,

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان از تولید مرغ سایز در استان زنجان خبر داد و افزود: تولید مرغ سایز از اول آذر ماه سالجاری همزمان با سراسر کشور در استان زنجان شروع شده است.

,

رستم خانی به اهداف تولید مرغ سایز اشاره کرد و اظهار داشت، بهبود کیفیت لاشه های تولیدی عملاً اجازه می دهد که 25 درصد بدون نیاز به سرمایه گزاری جدید ظرفیت تولید ایجاد شود بدون ایجاد سالن، ساختمان با مدیریت جدید تولیدات افزایش پیدا می کند.

,

وی با بیان اینکه تولید مرغ سایز مزایای بسیاری برای تولید کنندگان و مصرف کنندگان دارد، خاطرنشان کرد: استفاده از مرغ های سبک وزن با توجه به سلامت آن ها علاوه بر تضمین سلامت مردم گام بزرگی در راستای توسعه اقتصادی کشور، پویاتر شدن صنعت مرغداری و بهبود اشتغالزایی محسوب می شود

,

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان در تبیین مزایای تولید مرغ سایز برای مصرف کنندگان عنوان کرد: مرغ های سبک وزن دارای چربی و باقیمانده های آنتی بیوتیک کمتری بوده و نسبت به مرغ های سنگین وزن سالم تر هستند و هرچه عمر بیشتر و در نتیجه اندازه آن بزرگ تر باشد احتمال بروز بیماری و مصرف دارو و وجود بقایای دارویی در آن بالاتر است.

,

وی با بیان اینکه 201 واحد پرورش مرغ گوشتی در استان زنجان فعال است، خاطرنشان کرد: ظرفیت پرورش مرغ در استان زنجان طی یک دوره 5 میلیون 650 قطعه مرغ است.

,

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان به تعداد اشتغال ایجاد شده در پرورش مرغ اشاره کرد، افزود: کل صنعت مرغداری در استان زنجان شامل مرغ گوشتی، تخم گذارو غیره نزدیک به 2 هزار 500 نفر به صورت مستقیم فعالیت می کنند.

,

انتهای پیام /

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه