اخبار داغ

حضور ٢٠ مستند ساز کرمانی در جشنواره بین المللی «سینما حقیقت»

حضور ٢٠ مستند ساز کرمانی در جشنواره بین المللی «سینما حقیقت»
حضور ٢٠ مستند ساز کرمانی در جشنواره بین المللی سینما حقیقت که بر اساس تفاهم نامه بین اداره کل فر هنگ و ارشاد اسلامی کرمان و مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی ایران صورت گرفته است، معرفی و شناخت سینمای مستند این استان را در سطح ملی فراهم می کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از  کرمان هنر ، براساس تفاهم میان ما و مرکز مقرر شد که در جشنواره دهم سینماحقیقت، جمعی از مستندسازان کرمانی را داشته باشیم و آثار این هنرمندان در بخش جنبی نمایش داده شود؛ ضمن اینکه قدردانی از دو پیشکسوت کرمانی هم بخشی از برنامه‌های جشنواره است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  کرمان هنر ,

 

,

 چهار نفر از هنرمندان کرمانی مقیم تهران و دو نفر از هنرمندان مستندساز جنوب کرمان و ١۴ نفر از سایر هنرمندانی که در این عرصه فعالیت کرده‌اند، در جشنواره سینماحقیقت حضور خواهند داشت.

,

 

,

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان اظهار داشت: تولید فیلم‌های داستانی در استان‌ها چندان مورد حمایت قرار نگرفته، اما در حوزه مستند؛ هنرمندان بسیار تلاش کرده‌اند که تولیدات خوبی را با هزینه شخصی یا دریافت بودجه از نهادها و ارگان‌ها ارائه دهند. ما مستندسازان خوبی داریم و در هر فصل حدود سه فیلم مستند را رونمایی می‌کنیم. این موضوع نشان می‌دهد مستندسازان کرمانی جایگاه ویژه‌ای دارند و فعال و پویا هستند.

,

 

,

وی در خصوص حضور دانشجویان در برنامه‌هایی که در کرمان برگزار می‌شود نیز گفت: هنرستان هنرهای زیبا و مرکز علمی و کاربردی فرهنگ و هنر از جمله دانشگاه‌های استان کرمان هستند که نسبت به حضور دانشجویان آن‌ها در جشنواره اطلاع‌رسانی شده و حضور پُررنگی در این رویداد خواهند داشت.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه