اخبار داغ

استاندار قزوین در اجلاس نماز:

بهره‌وری کاری در ادارات از استاندار جهانی پایین‌تر است/ آمار طلاق و اعتیاد نگران‌کننده است

بهره‌وری کاری در ادارات از استاندار جهانی پایین‌تر است/ آمار طلاق و اعتیاد نگران‌کننده است
استاندار قزوین با اشاره به بهره‌وری پایین در ادارات استان گفت: حوزه فرهنگ نیازمند فعالیت و حرکتی بزرگ است چراکه آمارها در اعتیاد، طلاق و سایر حوزه‌ها نگران کننده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از   صبح قزوین، اولین اجلاس استانی نماز، پیش از ظهر امروز در سالن اجتماعات تبلیغات اسلامی قزوین برگزار شد. 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  صبح قزوین,


فریدون همتی، استاندار قزوین در این همایش گفت: مقام معظم رهبری هدایت کشتی انقلاب را در این اقیانوس پرتلاطم بر عهده دارند و امیدواریم که خداوند به ما توفیق بدهد سربازانی با اخلاص در محضر ایشان باشیم.

وی با اشاره به اهمیت نماز در حوزه فردی و اجتماعی افزود: اگر ما بتوانیم به درستی رمز و راز نماز را کشف کنیم و با آن انس پیدا کنیم زندگی فردی و اجتماعی افراد را سامان می‌دهد. 

این مسئول ادامه داد: چنانچه ما بتوانیم از ظرفیت و جانمایه نماز به درستی بهره ببریم اصلاح خود و جامعه در سایه روح نماز امکان پذیر است. 

همتی اضافه کرد: تبعیت از نماز و مستولی روح این فرضیه الهی بر انسان‌ها باعث می‌شود تا افراد در حوزه‌های کاری و رفتاری در قبال یکدیگر با مسئولیت پذیری بالاتری عمل کنند.

وی با اشاره به اهمیت نماز در تربیت فردی و اجتماعی افراد، تصریح کرد: چنانچه همه اقشار جامعه بتوانند بر آثار و برکات نماز تکیه کرده و آن را در زندگی خود جاری کنند فعالیت اجتماعی و فردی آنها نیز در مسیر مفاهیم نماز قرار می‌گیرد.

آزادی بیان یکی از برکات اسلام است
استاندار قزوین افزود: چنانچه روح نماز بر جامعه حاکم شود همه کارها و اقدامات افراد صادقانه و نشات گرفته از روح انسان انجام می‌شود و در نتیجه جامعه نیز پیشرفت کرده و اصلاح می‌شود. 

همتی با اشاره به بهره‌وری پایین در ادارات استان، بیان کرد: طبق آمارها میزان بهره‌وری در ادارات کشور نسبت به سایر کشورها پایین‌تر است. 

وی ادامه داد: چرا در کشوری که مردم آن اهل نماز هستند و آموزه‌های دینی، ما را به تلاش و کار با اخلاص توصیه می‌کند بهره وری کاری کمتر از استاندارد جهانی باشد.

این مسئول اضافه کرد: در کشور ما امکانات و ظرفیت‌های الهی و انسانی فراوانی وجود دارد اما متاسفانه از این قابلیت‌ها به درستی و در حد کفایت استفاده نمی‌شود. 

همتی در ادامه تصریح کرد: ابطال وقت، انرژی و امکانات در کشور ارزان تلقی می‌شود، چنانچه با خود عهد ببندیم و به راحتی این سرمایه‌های ملی را از دست ندهیم می‌توانیم کارهای بزرگی را به سرانجام برسانیم.

وی خطاب به روحانیت حاضر در جمع، عنوان کرد: حوزه فرهنگ نیازمند فعالیت و حرکتی بزرگ است چراکه آمارها در اعتیاد، طلاق و سایر حوزه‌ها نگران کننده است.

استاندار قزوین، تشریح کرد: اعتماد اجتماعی نباید دستخوش چنین کاهش نگران کننده‌ای قرار بگیرد و همه ظرفیت‌ها باید در جهت رشد و بالندگی کشور در حوزه‌های اجتماعی، فرهنگی و سیاسی استفاده شود.

همتی ادامه داد: یکی از برکات اسلام آزادی بیان است و در هیچ کجای اسلام سراغ نداریم که اسلام از بیان اندیشه‌های دیگران هراس داشته باشد. 

وی خاطرنشان کرد: اگر همه ما بر مدار اخلاق اسلامی و رعایت ارزش‌های دینی حرکت کنیم، مشکلی نخواهیم داشت.

انتهای پیام/

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه