اخبار داغ

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری آذربایجان غربی:

40 هزار نفر زن سرپرست خانوار در آذربایجان غربی وجود دارد

40 هزار نفر زن سرپرست خانوار در آذربایجان غربی وجود دارد
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری آذربایجان غربی گفت: با توجه به آمار بالای زنان سرپرست خانوار که حدود 40 هزار نفر است افزایش اعتبارات مشاغل خانگی، خوداشتغالی و کارآفرینی برای این قشر از ضروریات است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از تیار،شهلا تاجفر در نشست مشورتی معاون زنان و خانواده ریاست جمهوری با بانوان فعال و کارآفرین آذربایجان غربی که امروز در سالن آمفی تئاتر استانداری برگزار شد، گفت: تکمیل و اصلاح فهرست مشاغل خانگی در کارگروه عالی اشتغال کشور مهمترین الویت است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیار,

وی با اشاره به اینکه در استان بانوان زیادی در هنر، حرفه و صنایع مختلف در حال فعالیت هستند، افزود: اما به دلیل اینکه رشته فعالیت‌شان در فهرست مشاغل خانگی وجود ندارد قادر به استفاده از تسهیلات و امتیازات مربوط نیستند.

,

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری آذربایجان غربی با توجه به آمار بالای زنان سرپرست خانوار که حدود 40 هزار نفر است، اظهار کرد: افزایش اعتبارات مشاغل خانگی، خوداشتغالی و کارآفرینی برای این قشر از ضروریات است.

,

وی تصریح کرد: حدود 72 هزار نفر زن فارغ التحصیل دانشگاهی ضرورت توجه جدی به اشتغال آنها و حمایت از صندوق کل زنان روستایی با توجه به آمار بالای زنان تولید کننده و کشاورزی بودن استان مهمترین مطالبه این قشر است.

,

تاجفر با اشاره به لزوم توجه به سلامت زنان گفت: راه‌اندازی یک مرکز فرهنگی و ورزشی ویژه بانوان در مرکز استان و احداث سالنهای اختصاصی برای بانوان در کلیه شهرستانها جهت بهبود سلامت جسمی روحی و روانی بانوان مهم است.

,

وی گفت: نظر به نقش سازنده و ارزنده زنان در طول هشت سال دفاع مقدس و داشتن افتخار  950 شهیده، 502 جانباز و 3 نفر آزاده تخصیص اعتبار جهت تألیف و تدوین خاطرات این بزرگواران از الویت هاست.

,

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری آذربایجان غربی بر توانمند سازی همسر و زنان معتادین تأکید کرد و افزود: با توجه به آمار بالای زنان کارآفرین که حدود 2 هزار نفر در استان هستند نمایشگاه دایمی محصولات تولیدی  و صنایع زنان کارآفرین و هنرمند متخصص در سطح استان مهمترین مطالبه این قشر است.

,

تاجفر خاطر نشان کرد: 81 هزار نفر زن شاغل در سطح استان وجود دارند و 26 زن مدیر در سطح استان وجود دارد که لزوم توجه به مشکلات و مطالبات این بانوان امری ضروری است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه