اخبار داغ

رئیس اداره بهزیستی خدابنده:

کسب ۷ مدال طلا و نقره توسط نابینایان خدابنده/ ایجاد اشتغال برای ۱۶۴ نفر در بهزیستی خدابنده

کسب ۷ مدال طلا و نقره توسط نابینایان خدابنده/ ایجاد اشتغال برای ۱۶۴ نفر در بهزیستی خدابنده
رئیس اداره بهزیستی خدابنده گفت: طی یکسال گذشته نابینایان شهرستان خدابنده موفق به کسب ۷ مدال طلا و نقره در رشته شطرنج و دومیدانی شده اند و این امر نشان دهنده توانایی های بالقوه در زمینه های مختلف در بین معلولان این شهرستان است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از اشراق۲۴ به مناسبت هفته معلولین-۱۲الی ۱۸آذرماه-جشن هائی در سه مرکز نگهداری معلولین نسیم،سامان و پویش شهرستان خدابنده با حضور معاون فرماندار،رئیس اداره بهزیستی، جهاد کشاورزی،راه و شهرسازی،بانک توسعه تعاون،ارشاد اسلامی،دانشگاه پیام نور و جمعی از خیرین این شهرستان برگزار شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اشراق۲۴,

عصمت نصیری،رئیس اداره بهزیستی خدابنده در حاشیه این بازدید و دلجوئی از معلولان با تاکید به تلاش همه مسئولان در جهت افزایش کیفیت زندگی معلولان و حضور پر رنگ و بدون دغدغه آنها در اجتماع به خبرنگار اشراق۲۴ اظهار کرد: طی یکسال گذشته نابینایان شهرستان موفق به کسب ۷ مدال طلا و نقره در رشته شطرنج و دومیدانی شده اند و این امر نشان دهنده توانایی های بالقوه در زمینه های مختلف در بین معلولان است.

,


وی با اشاره به اجرای طرح آمبلیوپی کودکان ۳ تا ۶ سال که در سراسر کشور برگزار شد ابراز امیدواری کرد: اجرای این طرح بزرگ می تواند از بروز معلولیت بینایی و صدمات جبران ناپذیر در آینده جلوگیری کند.
رئیس اداره بهزیستی خدابنده خاطر نشان کرد: با بکارگیری معلولین در اشتغال مناسب با وضعیت آنها ،کارآفرینان می توانند هزینه جبران کارایی معلول را از سازمان بهزیستی دریافت کنند.

,
,
,

وی با تاکید به اینکه امید است روزی فرا برسد که هیچ دستگاه دولتی برای احقاق حق معلولان پیشقدم نشود افزود : باید تلاش کنیم معلولان به این توانمندی برسند که خود به دنبال احقاق حق خود باشند.

,

نصیری به ضرورت توجه به امر مناسب سازی اماکن عمومی برای تردد معلولان تاکید کرد و افزود: توانبخشی یک فرایند است و باید با فراهم کردن زمینه ها و لوازم مورد نیاز برای جامعه هدف تا مرحله توانمند شدن کامل آنان ادامه پیدا کند.

,

*ایجاد اشتغال برای ۱۶۴ نفر در بهزیستی خدابنده

, *ایجاد اشتغال برای ۱۶۴ نفر در بهزیستی خدابنده, *ایجاد اشتغال برای ۱۶۴ نفر در بهزیستی خدابنده,

این مسئول با یادآوری اینکه مراکز نگهداری از معلولان درجه بندی شده و براساس درجات اعتبارات در اختیار مراکز قرار می گیرد، اظهار کرد: همه مراکز از نظر خدمات کیفی بهتر از سنوات گذشته هستند .

,

وی با بیان اینکه توانمند سازی و قادر سازی معلولین و مددجویان به عنوان اصلی ترین راهبرد سازمان تنها از طریق ایجاد اشتغال پایدار صورت می گیرد افزود: مسئولین باید فرصت های برابر در جامعه فراهم کنند تا وضعیت اشتغال معلولین بهبود پیدا کند.

,

این مسئول با بیان اینکه اکنون زمان اقدام و عمل است و باید از ظرفیت ها و پتانسیل موجود در معلولین استفاده کرد و در مسیر اشتغال و خود کفائی هدایت شود افزود: در زمان حاضر حدود ۱۶ هزار نفر در خدابنده تحت پوشش بهزیستی هستند که به یک هزار و ۴۰۰ نفر از آنان مستمری ماهانه پرداخت می شود و از ۲ هزار و ۵۵۰ خانوار تحت پوشش بهزیستی در خدابنده، یک هزار و ۶۰۰ خانواده فرزند معلول دارند.

,

نصیری به اهمیت اشتغال زایی در کاهش آسیب های اجتماعی و لزوم ایجاد زمینه های اشتغال برای مددجویان اشاره کرد و افزود: هم اکنون بهزیستی خدابنده در زمینه ایجاد اشتغال برای معلولان و زنان سرپرست خانوار بعد از شهرستان زنجان در رتبه دوم استان قرار دارد.

,


وی اظهار کرد: در سال گذشته برای ۱۶۴ نفر از جامعه هدف بهزیستی در خدابنده اشتغال ایجاد شد و این در حالی بود که تعهد بهزیستی این شهرستان اشتغال زایی برای ۷۲ نفر بود.

,
,

*۲۷خانواده دارای دو معلول و بیشتر در خدابنده خانه دار می شوند

, *۲۷خانواده دارای دو معلول و بیشتر در خدابنده خانه دار می شوند, *۲۷خانواده دارای دو معلول و بیشتر در خدابنده خانه دار می شوند,

رئیس اداره بهزیستی شهرستان خدابنده با بیان اینکه هم اکنون ۲۷ خانواده دارای دو معلول و بیشتر در این شهرستان شناسایی شده اند، گفت: این خانواده ها در سال جاری با ارائه تسهیلات ویژه، صاحب مسکن می شوند.

,

وی افزود: با معرفی مشاغل،مددجویان و معلولین می توانند بنا به وضعیت جسمانی خود بعد از طی مراحل آموزش به صورت رایگان در شغل مورد نظر فعالیت کنند و آنها نیز به سهم خود در تحقق اقتصاد مقاومتی سهیم باشند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه