اخبار داغ

کارشناس رسانه ملی:

کمرنگ‌شدن اقامه نماز عامل افزایش فسادوفحشاست/ طلاق از بحران‌های امروز کشور است

کمرنگ‌شدن اقامه نماز عامل افزایش فسادوفحشاست/ طلاق از بحران‌های امروز کشور است
کارشناس رسانه ملی بیان کرد: به فرموده مقام معظم رهبری موضوع خانواده و زن باید در اولویت فرهنگی جامعه قرار بگیرد، وقتی نماز در جامعه کم رنگ باشد آسیب اجتماعی و فساد و فحشا افزایش می‌یابد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  صبح قزوین؛ حجت الاسلام سید علیرضا تراشیون کارشناس امور خانواده و تربیت دینی رسانه ملی پیش از ظهر امروز(سه شنبه) در دومین اجلاس نماز در سالن اجتماعات سازمان تبلیغات قزوین، اظهار کرد: هرچه معنویت در جامعه کاهش یابد آسیب‌های اجتماعی افزایش خواهد یافت و این دو موضوع بایکدیگر رابطه عکس دارند. 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  صبح قزوین,


وی در ادامه افزود: در برخی از کشورهای غربی توازن تولد مشروع و غیرمشروع به هم خورده و فساد جنسی و اخلاقی و اعتیاد در آمریکا موج می‌زند. 

این مشاور اجتماعی اذعان کرد: در غرب سه قاچاق وجود دارد، قاچاق برده سفید همان زن، قاچاق مواد مخدر و قاچاق سلاح؛ 90 درصد دختران و پسران آمریکایی قبل از اتمام دبیرستان روابط غیراخلاقی را تجربه می‌کنند. 

وی با اشاره به وجود گسترده فساد و فحشا در کشورهای غربی، گفت: غرب امروز دچار فساد و فحشاهای عجیبی است که توانایی مدیریت این فضا را ندارد، مطالبه بخشی از جوانان ما آرامش اخلاق است و جامعه ما نیاز به آرامش اخلاق دارد.

این مشاور مذهبی در ادامه عنوان کرد: سرورهایی در آمریکا حدود 420 میلیون صفحه‌ غیراخلاقی را در فضاهای مجازی سراسر جهان پخش می‌کنند که بخشی از این آسیب‌ها در کشورمان دیده می‌شود و امروزه آمار طلاق به عنوان یک بحران بزرگ در کشور ما وجود دارد. 

در سال 94 آمار طلاق بالا بود 
تراشیون بیان کرد: در سال 94 آمار طلاق بالا بود اما مناطق مذهبی آمار طلاق پایین است، در شمال تهران بیشتر از ازدواج، طلاق رخ می‌دهد. 

وی ادامه داد: به فرموده مقام معظم رهبری موضوع خانواده و زن باید در اولویت فرهنگی جامعه قرار بگیرد، وقتی نماز در جامعه کم رنگ باشد آسیب اجتماعی و فساد و فحشا افزایش می‌یابد. 

این کارشناس رسانه ملی با اشاره به ابلاغیه مقام معظم رهبری اذعان کرد: سال گذشته رهبری فرمودند:" اگر می‌خواهید آسیب‌های اجتماعی کاهش یابد باید به نماز اهمیت دهیم." یعنی ایشان وظیفه مسئولان را تعیین کردند. 

وی ادامه داد: تربیت دینی باید از دوره شیرخوارگی شروع شود تا در سن 9 سالگی فرزند ما به طور کامل نمازخواندن را فرابگیرد؛ البته آموزش نماز و شناساندن خدا به کودک باید در این دوره به صورت تدریجی ادامه داشته باشد. 

تراشیون اذعان کرد: بچه‌های نسل امروز در سه مرحله تربیت می‌شوند یکی براساس مشاهده با چشم، دوم براساس شنیدن با گوش و در آخر به حرف زدن آنها توجه کنیم که چه می‌گویند. 

وی در پایان تصریح کرد: موثر ترین دوره آموزش و تربیت معنوی کودکان تا سن 13 سالگی است و باید روی نسل جوان خود سرمایه گذاری شود. 
انتهای پیام/

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه