اخبار داغ

سرمای زودهنگام، تیشه به ریشه درختان انار ساوه زد

چشم امید باغداران ساوجی به دستان ستاد بحران کشاورزی استان مرکزی+عکس

چشم امید باغداران ساوجی به دستان ستاد بحران کشاورزی استان مرکزی+عکس
با توجه به خسارت ۶۰۰ میلیارد تومانی سرما به باغات ساوه، جلسه ستاد بحران کشاورزی استان در ساوه برگزار شد و کشاورزان خواستار حمایت واقعی از آنها با وجود هزینه های سنگین معاش و احیای باغات هستند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از نارخبر، سرمای اخیر در شهرستان ساوه، خسارت شش هزار میلیارد ریالی به باغات ساوه واردکرد به طوری که تمام باغات انار ساوه که برند برتر کشور را به خود اختصاص داده بود به دلیل این سرما باید کف بر شوند. (اینجا)

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, نارخبر، , اینجا,

در سال های گذشته دستورالعمل بیمه کشاورزی برای باغداران در آبان ماه تهیه و برای تمدید بیمه ارسال می شد، و باغداران در همین ماه دوباره تحت پوشش بیمه قرار می گرفتند اما امسال دستور العمل سال زراعی آتی در دوم آذر ارسال شد که با توجه به ورود موج سرما در این مدت، موجب خسارت های زیادی به باغداران شد.

,

باغدارانی که سال ها حق بیمه پرداخت کرده اند اما اکنون که نیاز به آن دارند، دستشان به جایی نمی رسد.

,

با توجه به گستردگی این خسارت در مناطق مختلف شهرستان ساوه، با حضور نماینده صندوق بیمه کشاورزی کشور، مدیرکل جهادکشاورزی استان مرکزی، اعضای ستاد بحران استان، مدیر جهاد کشاورزی ساوه جلسه ای برای بررسی ابعاد این بحران و کمک به باغداران تشکیل شد.

,

بابایی مدیر کل جهادکشاورزی استان مرکزی

, بابایی مدیر کل جهادکشاورزی استان مرکزی,

علی بابایی مدیر کل جهاد کشاورزی استان مرکزی در گفتگو با خبرنگار ما گفت: با توجه به حجم بالای خسارت در برآورد اولیه تصمیم گیری در خصوص این بحران نیازمند تشکیل جلسه ای با حضور استاندار مرکزی در یکشنبه هفته آینده است.

,

وی افزود: با توجه به اینکه بخش کشاورزی ساوه دچار بیشترین خسارات ناشی از سرما شده است، ستادمدیریت بحران کشاورزی استان با حضور مدیرکل و اعضا ستاد مدیریت بحران استان، مسئولین وزارت جهاد کشاورزی، صندوق بیمه کشور و با حضور کارشناسان کشاورزی و بیمه در این شهرستان تشکیل شد.

,

مدیر کل جهاد کشاورزی استان مرکزی بیان کرد: گزارش اولیه خسارات وارده به باغات شهرستان در این جلسه بررسی شد و نتیجه مباحث این جلسه طی دو روز آینده از سوی وزارت جهاد کشاورزی و صندوق بیمه به ستاد مدیریت بحران استان ارائه می شود.

,

وی در خصوص تصمیمات اخذ شده افزود: در خصوص بیمه هنوز تصمیمی گرفته نشده است ولی مدت زمان تسهیلات اعطایی به کشاورزان خسارت دیده برای مدت سه سال تمدید شد تا فشار کمتری بر دوش کشاورزان وارد شود.

,

بابایی تاکید کرد: خسارات اولیه برآورد شده است ولی کارشناسان بیمه و کشاورزی به منظور تعیین دقیق این خسارات در ساوه حضور دارند.

,

وی ادامه داد: گزارش ارائه شده به ستاد مدیریت بحران استان در جلسه یکشنبه هفته آینده با حضور استاندار استان مرکزی بررسی می شود.

,

خشک شدن باغات در اثر سرمای زودرس ساوه

, خشک شدن باغات در اثر سرمای زودرس ساوه,

باغداران ساوجی در تامین معاش آینده مشکل دارند

,

رضایی یکی از باغداران ساوجی به نارخبر گفت: در سال های گذشته دستور العمل بیمه کشاورزی آبان ماه ارسال می شد ولی دستور العمل سال زراعی آتی در دوم آذر ارسال شد که با توجه به ورود موج سرما در ۵ آذرماه نتوانستیم باغات را بیمه کنیم و حتی الان در تامین معاش آینده زندگی مشکل داریم.

,

وی افزود: با توجه به تعهد بیمه کشاورزی تا پایان مهرماه و وقوع سرمازدگی در آذر ماه، بیمه باغات ما تمام شده بود ولی این شرایط خاص است و نیاز به کمک های بیمه و دولت داریم تا بتوانیم باز مشتری صندوق بیمه باشیم.

,

این باغدار خسارت دیده بیان کرد: بعد از سال ها پرداخت حق بیمه امیدواریم حمایت های آن را در این شرایط سخت ببینیم، الان هزینه کف بر کردن هر هکتار باغ انار هزینه سنگینی دارد.

,

وی ادامه داد: هزینه کف بر کردن درختان خشک و رسیدگی مجدد برای احیای باغ زمان بر است و  خواستار حمایت واقعی هستیم.

,

خسارت سرما در باغات ساوه

, خسارت سرما در باغات ساوه,

باغداران بعنوان مشتریان چندساله بیمه، توقع حمایت از بیمه ودولت دارند

,

محمدی یکی از باغدارن ساوجی نیز گفت: پس از سرمای سال ۸۶ که با کمک های دولت و بیمه توانستیم به زنگی ادامه بدهیم هر ساله مشتری بیمه بودم و امسال توقع دارم پس از ۹ سال بیمه حمایت کند.

,

وی افزود: بیمه برای شرایط و حوادث غیرمترقبه است اگر قرار باشد که فقط در یک زمان خاصی بیمه باشیم متضرر می شویم.

,

این باغدار زیان دیده بیان کرد: باید طوری برنامه ریزی کنند که در زمان بیمه هیچ روزی وقفه نباشد که در صورت وقوع بلایی ناگهانی شاهد عدم حمایت بیمه باشیم.

,

وی ادامه داد: این شعارهایی که در حمایت از تولید می دهند خوب است الان چند سال ما بیمه را حمایت کردیم و پول بیمه دادیم حالا توقع داریم بیمه و دولت ما را حمایت کند.

,

انتهای پیام/

,

,

, , ,

,

, , ,

,

, , ]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه