اخبار داغ

قالیباف در دانشگاه شهید بهشتی:

ساده لوحی است که آب، نان، اقتصاد و آلودگی هوا را به برجام گره بزنیم/ غلتیدن به سمت شرق و غرب چیزی جر خفت ندارد

ساده لوحی است که آب، نان، اقتصاد و آلودگی هوا را به برجام گره بزنیم/ غلتیدن به سمت شرق و غرب چیزی جر خفت ندارد
شهردار تهران در مراسم 16 آذر دانشگاه شهید بهشتی گفت: نفر می‌فرستند پیش من و می‌گویند تو بگو به انتخابات نمی‌آیم، همه این فشارها برداشته می‌شود و از تو حمایت می‌کنیم اما به آنها گفتم من یک مجاهد و خدمتگزارم. گفتم ما انقلاب کردیم که این زد و بندها نباشد و فضای باز سیاسی شود لذا هرچه قدر تخریب کنید ما محکمتر ایستاده‌ایم
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  تهران نیوز ، محمدباقر قالیباف شهردار تهران به مناسبت روز دانشجو در دانشگاه شهید بهشتی تهران ضمن اشاره به نقش این روز در مبارزه با استعمار و استبداد گفت: اهمیت ١۶ آذر بر هیچ‌کس پوشیده نیست و  برای همیشه تاریخ پابرجا خواهد ماند و این نشان از روحیه آزادی‌خواهی نسل جوان و دانشجوی کشور است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تهران نیوز,

قالیباف با بیان اینکه کارها با حرف زدن پیش نمی‌رود، اظهار کرد: من روستا زاده‌ام و اهل سخنرانی نیستم و معتقدم که با حرف زدن، کارها پیش نمی‌رود، بلکه باید کار کرد همان طور که انقلاب با حرف به پیروزی نمی‌رسید.

,

شهردار تهران تصریح کرد:  تاریخ نشان داده بود هروقت افراد به شرق و غرب غلطیدند جز خفت و خواری چیزی نصیب کشور نشد و در دوران دفاع مقدس امورات با حرف پیش نرفت و این مردم بودند که در میدان نبرد حضور داشتند و جنگیدند و اتحاد شرق و غرب و تجهیزات غربی و شرقی آنها را نترساند و هیچکس بدنبال گفتگو با دشمن نرفت چون گذشته را دیده بودند.

,

وی افزود: در ۲۵ سال گذشته همه کمربندها را برای تلاش و پیشرفت کشور بسته بودیم و همه جوانان و دانشجویان تلاش می‌کردند خواسته ها و باورهای خود را پیاده کنند اما اگر امروز آن افراد پیدا کنیم و بپرسیم دغدغه و مشکل تو چیست چه پاسخی می‌دهد؟ می‌گویند حال ما خوب نیست.

,

قالیباف با اشاره به اینکه مشکلات کشور با شعار و حرف علیه و له دیگران حل نخواهد شد اضافه کرد: برخی فکر می‌کردند اداره کشور با شعار و گفتار درمانی و یا سخنرانی‌های آتشین قابل حل است و اگر در جمعی به دیگران تهمت بزنند و ناسزا بگویند و کف و سوت و هیجان بیشتری ایجاد کنند به اداره کشور کمک کردند اما بعد هم که مسئولیت گرفتند، بجای اینکه صادقانه بگویند به دلایلی نتوانستیم، به دلایل واهی زیر بار تعهد خود نرفتند.

,

شهردار تهران معضلات اجتماعی و فرهنگی همچون اعتیاد و طلاق را تاسف بار عنوان کرد و افزود:برخی فکر کردند اگر بعنوان مسئول در نقش اپوزیسیون صحبت کنند مشکلات حل می‌شود.

,

وی تصریح کرد: چرا جوانان دانشجو در سال ٣٢ مقابل امریکا ایستادند اما امروز برخی از جوانان باید در صف انتظار رفتن به امریکا باشند؟

,

شهردار تهراندرباره روند مذاکرات برجام این گونه واکنش داد که : روند مذاکرات منتهی به برجام فرایندی را طی کرد که درواقع تصمیم نظام بود و نهایتا بعد از طی این فرایند و با شروطی، رهبری این برجام را پذیرفتند. حالا اگر من گفتم برجام برای ما افتخار است باید ببینید کی و کجا این حرف را زدم.

,

قالیباف ادامه داد: در آن مقطع افتخارش این بود که آنها زمانی ایران اسلامی را به رسمیت نمی‌شناختند و بدنبال براندازی آن با تهدید و ترور و … بودند، اما وقتی اقتدار و قدرت انقلاب اسلامی را دیدند چاره‌ای جز مکاتبات سیاسی با رهبری نداشتند. در حالی که قبلا این کار را نمی‌کردند اما نهایتا ۶ قدرت زورگو در مقابل اقتدار ایران زانو زدند. البته همان موقع هم گفتم که مذاکره کنندگان ما میز مذاکره را مانند میدان مبارزه تلقی کنند نه اینکه به لبخند کدخدا دلخوش کنیم.
وی گفت: انتقادات امروز برای این است که میز مذاکره را میز مبارزه فرض نکرده و به آنها اعتماد کردیم، درحالی که رهبری در گذشته بارها تذکر داده بودند که آنها (دشمن) به دنبال کمک کسی نیست و امروز دیدیم نه چرخ هسته ای چرخید و نه چرخ زندگی و این بدلیل اعتماد به امریکا است.

,
,

شهردار تهران بیان کرد:این ساده لوحی است که ما آب ، نان، اقتصاد و آلودگی هوا را به برجام گره بزنیم، این یعنی الفبای اداره کشور را نمی‌دانیم.

,

وی با بیان اینکه مشکلات حاد اقتصادی بطور قطع قابل حل است، افزود: واردات چوب بستنی و سجاده و تسبیح و ابتدایی‌ترین موضوعاتی که با توجه به پیشرفت کشور در ایران قابل تولید است، برای کشور مضر است.

,

شهردار تهران اظهار داشت: دغدغه مسئولین باید دغدغه مردم باشد و هم مردم و دانشگاه و حوزه دغدغه شان پیشرفت کشور باشد.

,

قالیباف ادامه داد: در تهران ٧٠ هزار خانواده داریم که اگر به آنها غذای گرم داده نشود امکان تهیه آن را ندارند.

,

وی همچنین در پاسخ به سوالی پیرامون برخی صحبت‌ها درباره فساد در شهرداری گفت: شهرداری ها همواره آسیب پذیر هستند و این به خاطر وجود قوانین کهنه است اما از روزی که بنده در شهرداری توفیق خدمت پیدا کردم مبارزه با فساد را بصورت سیستمی دنبال کردیم.

,

شهردار تهران خاطر نشان کرد: امروز با مستند سازی و هوشمند سازی در شهرداری، دخالت افراد به کمترین حد رسیده و رتبه اول را در کشور در حوزه هوشمندسازی دارد. البته در کنار آن از طریق کنترل و بازرسی نیز با مشکلات مبارزه شده و بارها با مسولین در رده‌های مختلف برخورد کردیم.

,

وی درباره تعاونی مسکن اضافه کرد: در مورد تعاونی مسکن هم گفتم که هیچ خط قرمزی در برخورد با فساد در شهرداری نداریم و خودم به دادستانی نامه دادم که چنین شبهه‌ای پیدا شده و شما ورود کنید و به قوه قضاییه هم نامه نوشتم و دعوت کردم و به ان.جی.اوی آقای توکلی هم نامه نوشتم که شما هم بیایید از طرف مردم موضوع را بررسی کنید.

,

وی تصریح کرد: الان پرونده به دادستانی تهران ارجاع شده و آنها افراد را صدا می‌کند تا پاسخ دهند و همه هم باید پاسخگو باشند.

,

شهر دار تهران با اشاره به اخبار گسترده مربوط به این موضوع در فضای مجازی، گفت: بنده یک سوال دارم و آن هم اینکه چطور شهرداری که در ۴ سال اخیر،۵ دستگاه نظارتی بر آن نظارت دارد و بعنوان دستگاه مبارزه با فساد لوح می‌گیرد، در این سه چهار ماه خبر از فساد در آن می‌دهند؟

,

قالیباف گفت: برخی در گذشته رفتند کنار پل و تونل صدر عکس یادگاری گرفتند اما حالا آمدند و می‌گویند پروژه صدر مطالعه ندارد. اینها به دلیل آن است که فضای کشور به سمت سیاسی شدن پیش می‌رود.
وی افزود: نفر می‌فرستند پیش من و می‌گویند تو بگو به انتخابات نمی‌آیم، همه این فشارها برداشته می‌شود و از تو حمایت می‌کنیم اما به آنها گفتم من یک مجاهد و خدمتگزارم. گفتم ما انقلاب کردیم که این زد و بندها نباشد و فضای باز سیاسی شود لذا هرچه قدر تخریب کنید ما محکمتر ایستاده‌ایم.

,
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه