اخبار داغ

نتانیاهو: در دولت ترامپ آزادیم

نتانیاهو: در دولت ترامپ آزادیم
نخست وزیر رژیم صهیونیستی در جریان نشست «سابان» مدعی شد که شهرک‌سازی‌ها تاثیری بر روند مذاکرات صلح با طرف فلسطینی ندارد! این در حالی است که وزیر خارجه آمریکا با این نظر مخالفت کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نوشته روزنامه مصری الیوم السابع، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی که از طریق ویدئو کنفرانس در مذاکرات "سابان" مشارکت داشت، مدعی شد: شهرک‌سازی‌ها در کرانه باختری تاثیری بر روند مذاکرات صلح با فلسطینی‌ها ندارد!

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
 
,
نتانیاهو مدعی شد: معتقدم باید درباره مساله شهرک‌سازی‌ها در مذاکرات صلح بحث و گفت‌وگو شود اما همواره در این مورد اختلاف نظر دارم که شهرک‌سازی‌ها منبع مشکلات هستند. شما می‌دانید که این اختلافات پنجاه سال است که ادامه دارد.
,
 
,
در مقابل جان کری، وزیر خارجه آمریکا تاکید کرد که با اظهارات نتانیاهو موافق نیست.
,
 
,
کری گفت: من و نتانیاهو درباره شهرک‌سازی‌ها بسیار با یکدیگر مجادله و بحث کرده‌ایم و من در این مورد که "شهرک‌سازی‌ها مانع از تحقق صلح نیستند" موافق نیستم.
,
 
,
وزیر خارجه آمریکا افزود: اگر شما گروهی را در اختیار دارید که به صورت هدفمند و مشخص بر پایگاه‌های خارجی و شهرک‌های واقع در مناطقی که تشکیل کشور فلسطین را غیر ممکن می‌سازد، تمرکز کرده‌اند، در واقع این گروه یک هدف مشخص دارند و آن هم ممانعت از برقراری صلح است.
,
 
,
وی ادامه داد: برای تیم  انتقالی دونالد ترامپ، رئیس جمهوری منتخب آمریکا مفید خواهد بود که پیش از ارتباط با رهبران دیگر کشورها از وزارت خارجه مشاوره بگیرند اما تاکنون چنین درخواستی مطرح نشده است. هیچ فردی پیش از این گفت‌وگوها با ما تماس نگرفت فکر می‌کنم دستکم مشاوره گرفتن ارزشمند است اما استفاده کردن و یا نکردن از آن مساله دیگری است فکر می‌کنم مشاوره کردن با افرادی که در این زمنیه کار کرده‌اند و تجربه دارند اقدام خوبی است اطلاع از نتایجی که تا این لحظه حاصل شده فکر می‌کنم ارزشمند است و من آشکارا بر آن تاکید دارم اما روشن است که چنین امری اتفاق نمی‌افتد.
,
 
,
نتانیاهو در ادامه تاکید کرد که واشنگتن نمی‌تواند بر سیاست‌های شهرک‌سازی اسرائیل تاثیری بگذارد.
,
 
,
وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا دولت ترامپ به اسرائیل اجازه خواهد داد در مورد شهرک‌سازی‌ها هر اقدامی که می‌خواهد انجام دهد گفت: فکر می‌کنم ما در دولت آتی آمریکا می‌توانیم هر کاری که می‌خواهیم انجام دهیم.
,
 
,
نخست وزیر رژیم صهیونیستی درباره چالش‌های پیش‌روی دولت ترامپ در مورد خاورمیانه گفت: آمریکا باید بر خلاف اظهارات ترامپ که از کاهش دخالت‌های آمریکا در منطقه سخن می‌گوید بر موضع‌گیری همیشگی خود مبنی بر اعمال قدرت در خاورمیانه ارائه دهد.
,
 
,
نتانیاهو افزود: بر این باورم آمریکا "قدرتی ضروری در جامعه و خاورمیانه است" که باید به همین شکل باقی بماند.
,
 
,
وی با اشاره به مذاکرات اخیرش با ترامپ گفت: ترامپ رویکرد روشنی در مورد نقش آمریکا در منطقه دارد.
,
 
,
این مسئول رژیم صهیونیستی در ادامه به مساله تحقق صلح بر منطقه پرداخت و مدعی حمایت از طرح تشکل دو کشور شد و در ادامه محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین را مسئول شکست روند مذاکرات دانست.
,
 
,
وی مدعی شد رویکرد من نسبت به راهکار تشکیل دو کشور تغییر نکرده و همچنان آن را تنها راه تحقق صلح می‌دانم. در واقع عامل اختلاف مخالفت فلسطینی‌ها با به رسمیت شناختن اسرائیل به عنوان "کشور یهود" است.
,
 
,
نتانیاهو در ادامه گفت: زمانی که رهبران جهان از من درباره روند مذاکرات صلح و چگونگی آن سوال می‌کنند من به آنها پاسخ می‌دهم که می‌خواهم شما مرا به کشورهایتان دعوت کنید تا در آنجا درباره صلح فوری و بدون پیش شرط با طرف فلسطینی گفت‌وگو کنیم. این دولت‌ها افرادی را به رام‌الله فرستادند اما عباس برای مذاکرات مستقیم آمادگی ندارد.
,
 
,
وی در ادامه مدعی شد: در خاورمیانه «گروه‌های ضعیف» نجات نمی‌یابند بلکه این نیروهای «قوی و باهوش» هستند که نجات می‌یابند.
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه