اخبار داغ

حسینی در جمع دانشجویان یزدی:

اساس16 آذر استکباری ستیزی است / هرچه از آمریکا دیدیم خباثت و رذالت بوده / دانشجو باید صدای مردم ورهبری باشد

اساس16 آذر استکباری ستیزی است / هرچه از آمریکا دیدیم خباثت و رذالت بوده / دانشجو باید صدای مردم ورهبری باشد
وزیر اسبق ارشاد تاکید کرد: پایه و اساس16 آذر حرکت ضدآمریکایی و استکباری ستیزی بود ولی شیفتگان غرب می خواهند روزی که پایه و اساسش مبارزه با آمریکا است مصادره کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  به نقل از عصر فرهنگ، وزیر اسبق ارشاد در «گردهمایی بزرگ دانشجویان انقلابی» در دانشگاه پیام نور یزد گفت: روز دانشجو، یک روز انقلابی و نقطه عطفی در تاریخ ما است. در آن زمان در اوج استبدادی که حاکم بود و جولانی که آمریکائیها می دادند و معاون رئیس جمهور آمریکا آمده بود تا نتیجه سرمایه گذاری ایالات متحده ودلارهایی که برای کودتا علیه دولت مصدق هزینه کرده بودند ببیند، در این شرایط دانشجویان اعتراض کردند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  به نقل از,  به نقل از, عصر فرهنگ, عصر فرهنگ,

سید محمد حسینی افزود: مرحوم مصدق فکر می کرد با کمک آمریکا می تواند انگلیس را کنار بزند، چون در آن زمان آمریکا هنوز به عنوان یک مداخله گر جهانی شناخته شده نبود. این یک ساده انگاری و خوش بینی محض بود و نهایتاً هم آمریکائیها از پشت به او خنجر زدند.

,

وی تاکید کرد: در زمانی که رژیم شاه خود را مسلط بر مردم می دید و آمریکا در کشور جولان می داد یک حرکت دانشجویی در آن فضای رعب و وحشت شکل گرفت و نهایتا در 16 آذر منجر به شهادت سه تن از دانشجویان شد.

,

عضو هیئت علمی دانشگاه تهران تاکید کرد: پایه و اساس16 آذر حرکت ضدآمریکایی و استکباری ستیزی بود ولی شیفتگان غرب می خواهند روزی که پایه و اساسش مبارزه با آمریکا است مصادره کنند.

,

نماینده سابق مردم رفسنجان بیان داشت: روز 13 آبان هم یک حرکت ضد آمریکائی است. نه اینکه عنادی داشته باشیم، بلکه اینها اقتضای تاریخی است چون هرچه از آمریکا دیده ایم خباثت و رذالت بوده است.

,

عضو شورای مرکزی جبهه یکتا تصریح کرد: در بحث برجام خیلی ها خوشبین بودند ولی الان رئیس جمهور و تیم مذاکره کننده هم اذعان دارند که آمریکا در تمدید تحریم برجام را نقض کرده است. آمریکا هیچ وقت به تعهدات خود عمل نمی کند، این ها واقعیت هایی است که باید آنها را دید. آنها فقط به دنبال منافع خود هستند.

,

وی با بیان این نکته که 16 آذر روز دانشجویان انقلابی است، ابراز داشت: روحیه انقلابی بیشتر در قشر جوان وجود دارد. جوان یعنی آرمانخواه، عدالتخواه و ظلم ستیز این روحیات در دوران دانشجویی تجلی پیدا می کند. جوانان محافظه کار نیستند و حرف خود را با شجاعت اظهار می کنند، هنوز حساب و کتاب مادی نمی کنند مانند کسانی که قبل از انقلاب مبارزه کردند و بعد از پیروزی دچار مادیات و نهایتاً تغییر مواضع شدند.

,

حسینی با اشاره به بحث حقوق های نجومی اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب بارها بحث حقوق های نجومی را مطرح کرده اند اما می بینیم اقدامی برای مبارزه با این بحث صورت نگرفته است. عده ای محرومیت دارند و دچار مشکل هستند، در مقابل عده ای هم در ناز و نعمت زندگی می کنند و حقوق نجومی می گیرند. دانشجویان باید پیگیر باشند. دانشجو باید صدای سخن مردم ورهبری باشد.

,

عضو هیئت علمی دانشگاه تهران با تاکید بر لزوم تشکیل گروه های مطالعاتی دانشجویی خواستار نقد سازنده و کارشناسی از سوی این قشر شد و گفت: دانشجو باید سخن خود را منطقی بیان کند نه اینکه از سر عقده گشایی و لجاجت سخنی بیان شود.

,

وی با انتقاد از برخی اظهارات مسئولین گفت: امام می فرمودند تا زمانی که مسئولین کشور مرفه بی درد نباشند، کشور آسیبی نمی بیند. شاید عده ای در قبل از مسئولیت فعالیت اقتصادی انجام داده باشد اما کسی که همیشه وزیر، مشاور وزیر و معاون وزیر بوده و اکنون ثروت آنچنانی داشته باشد این فرد نمی تواند ادعا کند می خواهیم برای مردم کار کنیم. به همین خاطر وقتی در حادثه برخورد دو قطار عده ای کشته می شوند، اعلام می شود جای نگرانی نیست چون همه بیمه بوده اند. این نشان می دهد تفکر، یک تفکر مادی است. یا مسکن مهری که می تواند برای جوانان و اقشار جامعه مفید باشد مزخرف نامیده می شود و جایگزینی برای آن ارائه نمی شود.

,

این فعال سیاسی افزود: باید مسئولین مانند امام خمینی(ره )و رهبر انقلاب رفتار کنند نه اینکه به سمت اشرافیگری بروند.اما گزارشات دیوان محاسبات را ببینید از سال 92 هر سال هزینه های دولت افزایش یافته است، در مقابل پول برای فعالیت عمرانی ندارند و جوان دانشجو برای دریافت وام چند میلیونی با مشکل روبرو است.

,

حسینی تاکید کرد: در بحث مطالبه گری هم جوانان باید پیشتاز باشند. در 16 آذر، انقلاب، دفاع مقدس بحث هسته ای  این جوانان بودند که معتقد بودند بن بستی وجود ندارد.

,

عضو شورای مرکزی جبهه یکتا با انتقاد از تکیه بر غرب گفت: اگر رفتار برخی مدیران ما به گونه ای باشد که جوان ما سرخورده شود که ما نمی توانیم و دیگران باید بیایند و کارها را در دست بگیرند این با هوش، عزت و ذکاوت ایرانی در تناقض است.

,

نماینده اسبق مردم رفسنجان تصریح کرد: دانشجویان باید در مسائل حساس بلافاصله در صحنه باشند ولی به عنوان یک نیروی پیشران بدانند که دیگران هم زحمت کشیده اند و باید از تجربیات آن ها استفاده کرد.

,

وی ادامه داد: در بحث برجام رهبر انقلاب فرمودند به آمریکا اعتماد نداریم، اما چرا اجازه دادند، چون هم در خارج متهم بودیم و هم در داخل عده ای می گفتند اگر سو تفاهم ها برطرف شود همه چیز درست می شود. لذا لازم بود یک تجربه مجدد صورت بگیرد. اما دیدیم با وجود این که کشور ما تمام تعهدات خود را انجام داد آمریکا حاضر نیست امتیازی بدهد و مردم ماهیت نظام سلطه را شناختند.

,

حسینی در پایان خاطرنشان کرد: اکنون شورای نظارت بر برجام و شورای عالی امنیت وفاق دارند و اعتقاد دارند برجام نقض شده است. امیدواریم اقدام متقابل صورت گرفته و حداقل محدودیت هایی که در صنعت هسته ای برای خود قائل شده بودیم را برداریم.

,

  انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه