اخبار داغ

زنگ خطر بصدا در آمد؛

کانال های تلگرامی زرد در کمین حریم خصوصی شهروندان

کانال های تلگرامی زرد در کمین حریم خصوصی شهروندان
ادامه فعالیت بدون ضابطه کانال های تلگرامی در عرصه مطبوعات باعث شده تا در برخی موارد آنها توانایی تشخیص حریم خصوصی و مشکلات قابل طرح در فضای مجازی را ندانند و حیثیت افراد بر باد برود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سولدوز خبر،ماهها از رخنه تلگرام به جمع خانواده های ایرانی میگذرد و این نفوذ روز به روز پررنگ تر میشود به طوریکه به تازگی دولت به علم بر این قضیه و با توجه به فرارسیدن ایام انتخابات تصمیم گرفته به کانالهای اطلاع رسانی با بیشتر از پنج هزار عضو را شناسایی و ضابطه مند کند، در این میان شهرستان نقده نیز با وجود جمعیت کم و بخاطر تنوع قومیتی که دارد افراد بسیاری را جذب فعالیت در کانالهای تلگرامی کرده، افرادی که یک شبه تصمیم به گشایش کانال و با کپی اخبار و کمی تغییر در نگارش اخبار کانالهای رسمی شهر منجمله سولدوز خبر، ارمغان آذربایجان و تپش قلم پا، در راه پر خطیر اطلاع رسانی میگذارند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سولدوز خبر,

کانالهای مورد اشاره از آنجا نام رسمی گرفته اند که هرسه سایت و یا نشریه دارای مجوز از وزارت ارشادند. 
هرج و مرج، توهین به افراد و بازی با آبروی اشخاص تنها نتایج کوچکی از فعالیت این کانالهای یک شبه ایست که نشان میدهد علاقه به اطلاع رسانی تنها نمیتواند دلیل وارد شدن به این عرصه باشد، چه بسا ورود غیر حرفه ای و آلوده به مسایل سیاسی میتواند ضررهای جبران ناپذیری در عرصه های فردی، اجتماعی و حتی وحدت و امنیت ملی وارد کند. 

در ادامه فعالیت های غیر حرفه ای و خارج از ضوابط برخی کانال های تلگرامی باعث هتک آبرو و حرمت یکی شهروندان کرد نقده شد.

آقای بادینی یکی از کسبه خوشنام شهر نقده و از برادران اهل سنت سال هاست با دریافت مجوزهای قانونی یک شرکت تخلیه بار تاسیس کرده که در آن چند نفر مشغول به کارند اما انتشار یک خبر منفی و زرد از این تخلیه بار به بهانه ایجاد سد معبر و مزاحمت برای اهالی، باعث لطمه به موقعیت و حیثیت کاری این شهروند شده است. 

این شهروند کرد که ضرر زیادی از ناحیه یکی از کانال های بی مجوز خورده با ارسال یک شکواییه به سولدوز خبر میگوید: چطور کسی که نه خبرنگار است و نه مجوز فعالیت رسانه ای دارد میتواند اینطور با حیثیت افراد بازی کند؟ 

حالا او به همین خاطر از گرداننده اصلی کانال شاکی است و در مراجع قضایی ادعای خسارت کرده و خواستار ارائه اسناد و مدارک مورد ادعای انتشار دهنده است و میخواهد بداند چه کسی در پشت پرده این اقدام غیرانسانی قرار دارد.

مدیر این شرکت تخلیه بار می افزاید: اقدام ناشیانه گرداننده این کانال در انتشار تقویمی که مربوط به دو سال قبل است و در آن از عنوان باربری استفاده شده بود این گمان را که هدف از این کار تخریب وجهه کاری من است افزایش داده و حالا اگر این مطالب منجر به ایجاد خصومت بین من و رقبایم شود چه کسی پاسخگو خواهد بود؟

او در آخر با بیان اینکه همچنان پیگیر احقاق حقش خواهد بود، از دادستان، اداره اطلاعات، پلیس فتا و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی میخواهد تا بیش از دست روی دست نگذارند به این اوضاع سر و سامان دهند.

انتهای پیام/

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه