اخبار داغ

رییس دانشکده فنی و حرفه ای پسران سقز اعلام کرد:

تحصیل 800 دانشجو در دانشکده فنی و حرفه ای پسران سقز/ تربیت فارغ التحصیل ماهر و آچار بدست

تحصیل 800 دانشجو در دانشکده فنی و حرفه ای پسران سقز/ تربیت فارغ التحصیل ماهر و آچار بدست
رییس دانشکده فنی و حرفه ای پسران سقز گفت: درحال حاضر 800 نفر دانشجو در سه رشته کاردانی نقشه کشی معماری، کامپیوتر نرم افزار، حسابداری بازرگانی و یک رشته کارشناسی حسابداری در این دانشکده مشغول به تحصیل هستند که پس از فارغ التحصیلی به‌عنوان نیروی ماهر، فنی و آچار به دست یا همان تکنیسین به کشور خدمت می کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از کرددانش،سید رحمان سیدیان رییس دانشکده فنی و حرفه ای پسران سقز اظهار داشت: این دانشکده از سال 84 با دو رشته کاردانی حسابداری و کامپیوتر شروع بکار کرد و در سال 90 با ملحق شدن به زیرمجموعه وزارت علوم, رشته معماری در مقطع کاردانی و رشته حسابداری در مقطع کارشناسی نیز به رشته های این دانشکده اضافه شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کرددانش,

 

,

وی افزود: درحال حاضر 800 نفر دانشجو در سه رشته کاردانی نقشه کشی معماری، کامپیوتر نرم افزار، حسابداری بازرگانی و  یک رشته کارشناسی حسابداری در این دانشکده مشغول به تحصیل هستند.

,

 

,

سیدیان ادامه داد: با توجه به مهارت محوری دانشکده های فنی و حرفه ای, ساز و کار توسعه و گسترش رشته های تحصیلی از مکانیزم پیچیده ای برخوردار است و افزایش و توسعه ی رشته ها به سادگی دیگر دانشگاه های سطح کشور نیست.

,

 

,

 

,

وی با بیان اینکه در حال حاضر در این دانشکده دو نفر عضو هیئت علمی  و 70 استاد حق التدریسی مشغول خدمت هستند گفت: برای ایجاد هر رشته جدید باید 3 نفر هیئت علمی در آن رشته داشته باشیم اما وزارت علوم در حال حاضر برنامه ای برای حذب هیئت علمی ندارد و همین چالش عظیمی برای ایجاد رشته های جدید در دانشکده ایجاد کرده است.

,

 

,

 

,

رییس دانشکده فنی و حرفه ای پسران سقز تصریح کرد: امروزه در دنیا بحثی به نام دانشگاه نسل سوم یا دانشگاه کارآفرین مطرح می‌شود, یعنی وظیفه دانشگاه‌ها دیگر فقط آموزش و پژوهش نیست، بلکه دانشگاه باید تا پایان کار، دانشجو را حمایت کند و ببیند اصلا محصول و خروجی دانشگاه در بازار کار طرفداری دارد یا خیر, ما به ‌دنبال این هستیم که ‌این نوع نگاه را در دانشگاه فنی و حرفه‌ای جا بیندازیم و الگویی از دانشگاه مدرن را در مقابل دانشگاه‌های سنتی ایجاد کنیم و خدا را شکر موفق هم شدیم.

,

 

,

وی افزود: در حال حاضر 80 درصد فارغ التحصیلان این دانشگاه وارد بازار کار می شوند و کمتر دانشجویی هست که بعد از فراغت از تحصیل بیکار باشد چرا که دانشجویان این دانشکده حین تحصیل مهارت کافی را برای ورود به بازار کسب می کنند.

,

 

,

 

,

سیدیان یادآور شد: از آنجا که 70 درصد از آموزش های این دانشکده کارگاهی و 30 درصد دیگر نظری می باشد لذا دانش آموختگان علاوه بر داشتن توانایی علمی، از مهارت های عملی و کاربردی لازم نیز برخوردارند و اکثراً در زمینه های مربوط به رشته تحصیلی خود جذب بازار کار می شوند.

,

 

,

رییس دانشکده فنی و حرفه ای پسران سقز تاکید کرد: یکی از بحران‌های جدی نظام آموزش عالی کشور، کاربردی نبودن بسیاری از دروس دانشگاهی است که همین مساله نیز چالش دیگری به نام افزایش فارغ‌التحصیلان بیکار را پدید آورده است، دانشجویانی که پس از فراغت از تحصیل، نه آموخته‌هایشان به درد بازار کار می‌خورد و نه حاضرند در مشاغلی غیر از رشته تخصصی‌شان کار کنند, بنابراین تمرکز بر آموزش‌های تئوری در مراکز آموزش عالی موجب شده است نظام دانشگاهی ما با صنعت نیز فاصله بگیرد و حتی بسیاری از دانشگاه‌های فنی و مهندسی کشور نیز خروجی‌هایی را به جامعه تحویل می‌دهند که شمار زیادی از آنان نمی‌توانند تاثیر مثبتی بر اقتصاد کشور و تولید ثروت ملی داشته باشند اما در این میان، دانشکده های فنی و حرفه‌ای در تلاش هستند روی آموزش‌های فنی و کاربردی تمرکز کرده و آموزش‌هایی را به دانشجویان منتقل کند که بتوانند پس از فارغ‌التحصیلی در بازار کار نیز حرفی برای گفتن داشته باشند.

,

 

,

 

,

به گفته سیدیان, دانش‌آموز در کارگاه‌های هنرستان‌ها با الفبای حرفه‌اش آشنا می‌شود، کار با دستگاه‌ها را یاد می‌گیرد و بعد از ورود به دانشگاه نیز دیگر دانشجویی نیست که تازه از صفر شروع کرده باشد، بلکه ‌این دانشجو از همان روز اول مقدمات رشته‌اش را خوانده و الان دوره تکمیل آموخته‌هایش را می‌گذراند. به همین دلیل دانشجو پس از دو سال تحصیل در مراکز آموزش عالی می‌تواند به‌عنوان نیروی ماهر، فنی و آچار به دست یا همان تکنیسین به کشور خدمت کند.

,

 

,

 

,

وی گفت: دانشکده فنی وحرفه ای پسران سقز تنها دانشگاه دولتی تمام وقت شهرستان سقز برای دانش آموختگان هنرستان های منطقه می باشد که به جهت توانمندی های خاص خود از اقصا نقاط ایران به ویژه استان های همجوار دانشجو جذب می کند و خوشبختانه از پتانسیل بالایی از لحاظ نیروی انسانی متخصص، تحصیلکرده و توانمند برخوردار است.

,

 

,

 

,

رییس دانشکده فنی و حرفه ای پسران سقز با تلاش و پیگیری های زیاد و نیاز جدی دختران فارغ التحصیل هنرستانی شهرستان سقز و شهر ستان های همجوار،  مقدمات تاسیس دانشکده دختران در سقز مهیا شده است و امیدوارم تا پایان امسال بصورت مجزا دانشکده فنی و حرفه ای دختران نیز در سقز راه اندازی شود.

,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه