اخبار داغ

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی مطرح کرد؛

به من می‌گویند بی‌عُرضه‌ای اما من می‌گویم بی‌عُرضه کسی است که ما را به اینجا رساند!/ شورای عالی امنیت ملی مجوز حصر «موسوی» و «کروبی» را صادر کرده است

به من می‌گویند بی‌عُرضه‌ای اما من می‌گویم بی‌عُرضه کسی است که ما را به اینجا رساند!/ شورای عالی امنیت ملی مجوز حصر «موسوی» و «کروبی» را صادر کرده است
پزشکیان گفت: حصر موسوی و کروبی غیر قانونی نبوده و مصوبه شورای عالی امنیت ملی است اما در مورد ممنوع‌التصویری رئیس دولت اصلاحات چنین مصوبه‌ای وجود ندارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از آناج، مسعود پزشکیان در مراسم روز دانشجو که در دانشگاه آزاد ارومیه برگزار شد، اظهار داشت: حرف زدن در جامعه‌ی که ما زندگی می‌کنیم کار ساده‌ای نیست و به خاطر همین از رفتن به بعضی از جلساتی که دعوت می‌کنند، اجتناب می‌کنم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آناج,

وی افزود: با یک بار صحبت کردن و داد بیداد کردن مشکلات کشور حل نمی‌شود، در این جلسه بنده سه موضوع را خواهم گفت که در چه وضعیتی قرار داریم و باید چگونه باشیم و به کجا خواهیم رسید.

نایب رئیس اول مجلس تاکید کرد: فردا کشور را شما دانشجویان خواهید ساخت، آن‌طور که با چشم نظاره می‌کنید‌ خواهید ساخت و اگر بد ببینید در ذلت خواهید بود و اگر بلند و خوب ببینید آینده روشنی در مقابل شما خواهد بود، انسان به هر چیزی که به دنبال آن رفته به آن رسیده است پس چیزی که بلند و با ارزش را دنبال کنید همان چیزهایی که انسان به خاطر آن به دنیا آمده است.

آمریکا در خلیج فارس چه غلطی می‌‌کند؟

پزشکیان متذکر شد: امروز ما نماز را در قالبی می‌خوانیم که نمی‌دانیم چه می‌گوییم و باید توجه کنیم برای چه علت‌هایی نماز می‌خوانیم، 3 موضوعی که مطرح خواهم کرد، آدم باید بداند کجاست؟ کجا بوده؟ و به کجا خواهد رفت؟ و این‌ها چه زمانی شکل خواهند گرفت؟ زمانی که ذهن را آماده کردیم باید نقشه راه داشته باشیم، تا به استقلال، آزادی و سربلندی برسیم اگر در سازمانی به پست ریاست مشغول هستید باید همه کشور را در نظر داشته باشید، آری دموکراسی یعنی هرکس حرف خود را بگوید و منطق را ببیند.

عضو فراکسیون امید مجلس در دانشگاه آزاد ارومیه گفت: آمریکا برای اینکه چرخ کارخانه‌های کشورهای در حال توسعه را بچرخاند لازم است، این منابع زیرزمینی و نیروی انسانی را در اختیار داشته باشد، نفت و نیروی انسانی ما را می خواهد، اکنون بهتر است بدانید آمریکا در خلیج فارس چه غلطی می‌کند، آمریکا دوبی را نمی خواهد بلکه کویت و ایران را می‌خواهد در اختیار داشته باشد.

انسان آزاده در برابر غارتگران سرخم نمی‌کند/ آمریکا منابع زیرزمینی ما را می‌خواهد

وی در ادامه افزود: تا زمانی که ما منابع زیرزمینی و روی‌زمینی داشته باشیم آمریکا دست از سر ما برنخواهد داشت، در کشورهایی که آمریکا دست اندازی کرده، اگر افراد و مردمی آگاه داشتند به اعتراض و مخافت خواهند پرداخت و نتیجه جنگ در آن کشور بی‌پایان و بی نتیجه خواهد بود و امکان ندارد مردمان آن در مقابل غارتگران سرخم کنند، اگر انسان آزاده‌ای باشد و معنای حقیقی را در خود ببیند، می‌داند که چگونه با این موضوع برخورد کند و چه سیاستی انتخاب کند.

بهترین‌ها شهید شدند و آن‌هایی که جسارت نداشتند به پول و قدرت چسبیدند

نایب رئیس مجلس خاطر نشان کرد: در وضعیت کنونی کشور متاسفانه دشمن مجموعه‌ی از آدم‌های خوب و با استعداد بالا و هوش فرماندهی بالا را شهید کردند و راحت از جانشان گذشتند، و عده‌ای که ماندند دیگر جسارت و آگاهی علمی نداشتند و به دنیا چسبیدند و وابسته به پول و قدرت و اسم رسم شدند. 

پزشکیان در دانشگاه آزاد ارومیه اظهار داشت: امروز ما ماندیم و دعواهایی که در سر منیت و قدرت رخ می‌دهد، امام علی(ع) در وصیت نامه‌اش می‌گوید: دو چیز را در مهارت‌های خودتان ایجاد کنید در آن وقت می‌تواند حق بگوید و ازآن نیز دفاع کنید، اول اینکه نباید دنبال دنیا راه برود و دوم اینکه هرچیزی که از تو گرفتند تاسف نخور؛ اگر به پوالها و پست‌ها وابسته نباشیم، می‌توانیم از حق سخن گویم و با ظالمان دشمن باشیم و از دست مظلومان بگیریم، اما در جامعه‌ای که ما در آن زندگی می‌کنیم، کسی در یک شب میلیاردها پول به جیب می‌زند ودیگری از گرسنگی خوابش نمی‌برد، در جامعه‌ای زندگی می‌کنیم که این شعارها را می‌شنویم.

وی درباره سخنان وزیر بهداشت دولت اصلاحات گفت: بخاطر این است که مسئولین دنبال قدرت و پست هستند، تقوا یعنی حرکت بدون خطا، در هر جایی که بدون خطا حرکت کنید به قدرت می‌رسید، مهم این است از کاری که می‌توانی و از دستت بر می‌آید برای خدمت و نجات به نیازمندان استفاده کنی، اگر مردیم و آزاده‌ایم هر اسمی رویش بذاریم به داد مردم برسیم.

امروز خیلی راحت به آدم‌ها انگ می‌زنند و او را ضد ولایت می‌نامند

پزشکیان تصریح کرد: در ابتدای انقلاب همه مدعی بودند که هرکس به قدرت برسد باید خدمت کند، ما نان دانشگاه نمی‌خوردیم تا خودسازی کنیم این چیزی است که امروز جوانان ما باید به آن توجه کنند و شما باید بایستید و بدانید که چگونه به قدرت برسید؛ اما امروز راحت به آدم‌ها انگ می‌زنند و کس که با موضوعی مخالفت میکند، می‌گویند ضد‌ولایت و انقلاب هستید،بدانید که در این اوضاع  هم نباید بازیچه دست دشمن باشیم.

وی گفت: آدم اگر تمام زندگی‌اش هم برای مردم بگذارد باز هم کم است، اما این هوشیاری می‌خواهد که نباید در مقابل ظالمان و رشوه‌خواران وابسته نباشی و در مقابل دشمن هم نیافتی، الان مسلمان، به اسم مسلمان می‌کشد و فاجعه‌ی بزرگی است که امروز این دروغ‌ها را به خورد مسلمانان می‌دهند.

آن مسئولی که می‌گوید من همه‌چیز را می‌دانم، هیچ نمی‌داند

پزشکیان در ادامه افزود: اگر با منطق و مستند حرف بزنیم آیا دعوایی خواهید دید، مثلا در FATF یک خبرنگاری پرسید که این موضوع چیست؟ گفتم نمی‌دانم، روند پول را بررسی می‌کند که بعدا گفتند که فلانی نمی‌داند FATF چیست، حرف‌هایی نوشتند که یک بزرگی گفت چرا پزشکیان نمی‌داند! اتفاقا همان آدم‌ها نمی‌دانند این موضوع چیست اما جرات گفتن نمی دانم را نداشتند.

نایب رئیس مجلس تصریح کرد: چرا در همه چیز مشکل داریم در اقتصاد و کشاورزی مشکلاتی هست، چون به مساله کارشناسی توجه نمی‌کنیم، چرا که من متخصص جراحی قلب هستم ولی در مورد قسمت‌های داخلی بدن نظر نمی‌دهم، اما در این جامعه کسی می‌گوید همه چیزی را می‌دانم اما می‌بینی که هیچ چیزی بلد نیست.

شما می‌توانید هر کسی را نقد کنید اما حق تهمت زدن و توهین به او را ندارید

پزشکیان متذکر شد: ابتدای انقلاب بامنطق بحث می‌شد و اما اکنون با دعوا و فشار است و بنده‌ به آن معتقد نیستم که به هرکس تهمت بزنم کسی سوال نپرسد بین نقد و تخریب به اندازه‌ی یک دوز دارو فاصله است، شما می‌توانید هرکسی را نقد کنید اما نباید تخریب کنید و حق ندارید به او توهین کنید، بدانید که توسعه یافتگی احترام به همه افراد جامعه است، همه می‌گویند حق با من است اما بدانند روز قیامت خدا تصمیم می‌گیرد که حق با کیست.

با دشمنی هیچ‌چیز حل نمی‌شود

وی در پایان بخش سخنان خود عنوان کرد: ما نباید حق و حقوق هیچ انسانی را نادیده بگیریم و مواظب باشید در روند کاریتان با جامعه شکاف عمیقی به وجود بیاید، از  منطق‌ دعوا و قلدری به‌دور باشید و اگر منطقی برای ارائه داشتید حرفتان را بزنید، فردا کشور به شما نیاز دارد و  بر اساس وحدت آزادی منطق و آزاد اندیشی کار خود را پیش ببرید و بدانید با دشمنی هیچ چیزی حل نمی‌شود، زمانی قدرتمند می‌شویم که در کنار هم دست به دست دهیم، و تقوای الهی پیشه کنید که افراد باتقوا با ارزش‌تر هستند.

بخش پرسش و پاسخ با دانشجویان

دانشجویان: امروز روزجهانی حقوق بشر است و تمامی مطالبات فرهنگی، اجتماعی و حقوق زنان در آن جای می‌گیرد و در فضای کشور انکار و کتمان میلیون‌ها نفر موج می‌زند، همچنان بعد از 80 سال ترک گفتن آذری می‌گویند و تحصیل به زبان مادری حل نمی‌شود آیا دموکراسی گزینیشی است؟

در 4 سال گذشته نتوانستیم از مسئولین دانشگاه مجوز نشریات ترکی را دریافت کنیم و برخلاف قانون حقوق بشر نشریه ترکی در دانشگاه منتشر نماییم،  آذربایجان و ارومیه مهد نشریات محلی است ما حقمان را می خواهیم، امروز باید در چه فضایی ما به حق و حقوقمان را بگیریم؟

زبان رسمی کشور ما فارسی است/ نشریات حق دارند زبان ترکی داشته باشند اما نباید در آنچه که می‌نویسند باید وحدت داشته باشند

پزشکیان در پاسخ این سوالات گفت: من البته 2 تا نقد برای سوالات دارم که اگر ما ادعایی داریم باید همدیگر را تحمل کنیم، اولا ما ایرانی هستیم و زبان رسمی کشورمان فارسی است و در دانشگاه‌ها نیز از تمام شهرهای کشور دانشجو داریم و بنده بیشتر از هرکسی به فرهنگ و زبان خودم تعصب دارم اما ایرانی هستم و به همه‌ی قومیت‌ها احترام می‌گذارم، همان بندی که باید آرام حرکت کنیم و باید کاری کنیم تا دشمنان سوء استفاده کنند، نباید اختلافات و دعواهای قومیتی راه بیافتد چون فکر نمی‌کنم کسی به اندازه من در این رابطه دعوا کرده باشد و هیچ کسی جرات ندارد به زبان من توهین کند، البته معنی این حرف این نیست که به بقیه توهین کنیم، دانشجویان حق دارند نشریات ترکی داشته باشند اما در آنچه که می‌نویسند باید وحدت کشور باشد و تفرقه ایجاد نکنند.

دانشجویی درباره حادثه قطار تبریز به مشهد سوالی می‌کند: آقای دکتر 49 نفر از هموطنان ما به خاطر نقص فنی قطار فوت کرده‌اند اما شما استیضاح وزیر را امضا نکرده‌اید و باید اولین نفری بودید که به این موضوع توجه می‌کردید، چرا چند نفر از هموطنانمان در حله شهید شدند اما دولت عزای عمومی اعلام نکرد؟ چرا دلار به مرز 4 هزار تومان رسیده است؟ چرا تحریم‌های 10 ساله تمدید شدند؟ چرا در مورد مسئله حقوق‌های نجومی که رهبری بر آن تاکید داشته‌اند بررسی نشده است و در مقابل سخنگوی دولت راستگویان آنها ذخایر انقلاب عنوان کرده و صدایی از وکیل الدوله‌ها در نیامده است؟ چرا به جهت منافع حزبی هم رکورد بیکاری را در این دولت زده‌اند اما کسی پاسخگوی این مشکلات نیست؟ چرا؟

نایب رئیس مجلس در پاسخ به این سوالات بیان داشت: 38 سال برای حل مشکلات افراد را عوض می‌کنیم و هنوز هم بسیاری از آنها حل نشده است، از نظر علمی هیچ وقت به دنبال مقصر نگردید به دنبال حل مشکل باشید، چرا همین فساد و رشوه جمع نشده در این دولت ایجاد شده است، من نمی‌خواهم کسی را زیر سوال ببرم و بجای حل مشکلات این همه افراد و رئیس‌جمهور، وزیر عوض کردیم؛ من بچه نیستم تا برای دلخوشی بعضی‌ها حرف بزنم، مشکل این نیست که وزیر را استیضاح کنیم.

بهتر است شعار ندهیم و همدیگر را بی‌عرضه ندانیم

با این سیستم‌ها که هرلحظه امکان وقوع اتفاقات است، اگر ابزار غلط بودند باید آدم‌ها را مقصر بدانیم! حق با شماست بنده معتقدم برای همیشه مشکل باید با راه حل علمی حل شود نه راه‌حل شعاری، درباره حقوق‌های نجومی در جلسه مفاسد اقتصادی هم گفتم که حقوق‌های نجومی عوام فریبانه است، بنده نائیب رئیس مجلس هستم اما یک تانکر نفت هم به من ندادند، حقوق‌ نجومی بهم بدهند، اما 12 هزار میلیارد تنهایی نمیشه خورد، آن آدمی که 3 هزار میلیارد خورده بود تنهایی نخورده بود بهتره که شعار ندهیم و همدیگر را بی‌عرضه ندانیم، مقصر سیستم است، اما دولت، مجلس و قوه قضاییه خود بر این مسائل رسیدگی می‌کند، اگرانقلاب بد است همه ما مقصریم وقتی من می‌خواهم برم سرکار یکی متهم می‌کنه این چنین شد و آن چنان شد، باید به صراحت بگوییم که ما بلد نیستیم سیستم درست کنیم.

زندگی من را بررسی کنید و اگر رانتی گرفتیم آن را رسانه‌ای نمایید

در مورد وکیل الدوله‌ها نگفتم در مورد بهداشت و درمان آن‌قدر به این دولت گیر دادم اما به کسی گیر ندادم، در زندگی من تفحص کنید اگر رانتی گرفتم در رسانه‌ها منتشر کنید این حرف‌هایی که می‌زنم اعتقادات من است و باید به این مردم خدمت کنیم حاضر هم نیستم برای دلخوشی بعضی‌ها حرف بزنم، برخی می‌گویند بد حرف می‌زنم برای سخنان خود شواهد بیاورید و دیگران را تمسخر نکنند، چون خیلی بهتر بلدم مسخره کنم.

آمریکا دشمن ماست اما نباید به او فحش دهیم

رکود و بیکاری مشکل اساسی کشور است، این بحث برجام آمریکا یکی از آن‌ها است که اولا آمریکا دشمن همیشگی این کشور و مملکت است، اما دلیل ندارد که ما فحش بدهیم دعوا کنیم باید را منطقی را برویم؛ در حالی که بیکاری بدترین معضل است باید عرضه به خرج دهیم در مجلس قانون را درست کنیم، باید روند قانونی را بنویسیم یا دولت آن را اجرا کند، آن کسانی که مدعی هستند که همه چیز را می‌دانند با داد زدن و  فحش دادن مشکل حل نمی‌شود، چه کسی می‌گوید نباید در این کشور کار فراهم شود، تنها راه حل این مشکلات فقط علم است نه چیز دیگری، قرآن هم می‌گوید باید علم و تقوا داشته باشید تا مشکلات را حل کنیم.

ترکی را با الفبای خودتان بنویسید نه با مالِ اروپایی‌ها

پزشکیان خطاب به افراد داخل سالن که پوستری برداشته‌اند گفت: این الفبایی که شما نوشتید مال آذربایجان نیست این مال اروپایی‌ها است، این‌ها از خود بیگانه هستند، ترکی را با الفبای خودتان بنویسید و معتقد نیستم که نباید خودمان را از دست دهیم و آنهایی که خود را از دست دادند مثل آنها باشیم.

سوال دیگری که ازبین دانشجویان پرسیده شد: وعده‌ها آماده است، برای فرهنگستان ترکی از افرادی استفاده می‌کنند که فارسی صحبت می‌کنند، وعده احیاء دریاچه ارومیه چه شد؟ وعده اصل 15 و 19 چه شد؟ ما به این حرف‌های الکی و شعارها عادت کردیم.

پزشکیان با لبخندی پاسخ داد: اینها را به من گفتی یا رئیس جمهور!

یکی از خواهران پرسید: آیا فکر نمی‌کنید در هئیت رئیسه مجلس جای یک زن خالی است؟ لااقل نامزدی برای این سمت از زنان داشتیم بهتر نبود؟

پزشکیان در این بخش به این سوال جوابی نداد.

دانشجویی درباره لغو سخنرانی حسن عباسی در دانشگاه‌ها پرسید: شما از دموکراسی حرف زدید اما سخنرانی حسن عباسی را لغو کردید؟! چرا در مورد موضوع قطار موضع محکمی نگرفتید و آقای وزیر مدیرعاملی را که با شرکت‌ها میلیاردها تومان قرارداد ببندد بعد استعفا دهد در اینجا بازرسی و تحقیق تفحص مجلس کجاست؟ چرا در مورد حقوق‌های نجومی به قول خودتان سازمان بازرسی کشور بابک زنجانی از کجا حقوق گرفته‌اند؟ افرادی به خاطر 100 هزار تومان کارهای نادرست انجام می‌دهد، کسی که آرامش ملت را برهم بزند باید اعدام بشود، این افراد ضد ولایت هستند.

چرا در مجلسی که در راس امور است از محرمانگی قراردادهای نفتی حرف می‌زنند؟ چرا در مورد حقوق‌های نجومی رای منفی می‌دهید؟

پزشکیان: دانشجویی که می گوید ما تحلیل‌گر هستیم این‌گونه حرف بزند جالب است! برای اینکه بتوان پروژه‌ای نوشت حداقل 6 ماه طول می‌کشد پس این امر یک طرح جمع‌بندی و کارشناسی می‌خواهد.

سوالاتی پرسیده می‌شد: ماجرای ممنوع التصویری رئیس جمهور اسبق به کجا رسیده است؟

پزشکیان: تصمیم در مورد رئیس جمهور اسبق مختص به قوه قضائیه است و مربوط به شورای امنیت نمی‌شود  و چنین مصوبه‌هایی بدست نیامده است و پیگیریم که مستند قانونی چیست.

شورای امنیت مجوز حصر را صادر کرد

دانشجویی می‌پرسد آزادی موسوی و کروبی به کجا رسیده است حصر چه زمانی به پایان می‌رسد؟

پزشکیان: این تصمیمی است که شورای امنیت در مورد این عزیزان گرفته است و کاری که رئیس دولت باید پیگیری کند، اما ما باید مشکلات را از طریق قانونی جلو ببریم، همانند جنگی که گاندی در هندوستان علیه انگلستان شروع کرد و خیلی‌ها موافق نبودند اما او با این روش توانست این اتفاق را به انقلابی بزرگ تبدیل کند و ما نیز باید در چارچوب قانون حرکت و پیگیری کنیم.

 دانشجویی پرسید:  شما نیم ساعت قبل گفتید که نباید به کسی توهین کرد اما خودتان به دانشجویان توهین می‌کنید، درباره نظرات دانشجویان می‌گویید اگر این تحلیل باشد تحلیل کجا باید برود، عدالت یعنی دفاع از حق، وقتی سخنرانی مطهری حذف می‌شود وزیر کشور تهدید به استیضاح می‌شود اما سه سال پیاپی سخنرانی افرادی مثل: نبویان، رسایی و زاکانی کنسل می‌شود اما کسی پاسخگو نیست، آیا جان مردم آذربایجان عزیز است پس چرا شما پیگیر مطهری بودید حتی یک اخطار به وزیر مسکن هم نداده‌اید؟

پزشکیان: بنده قصد توهین نداشتم اینکه بگوییم کرسی آزاد اندیشی حضور دارد و برایش پرونده درست می‌کنند، عصاره مملکت ما این مجلس است که  چنین می‌کنند خیلی از این آدمها که در مجلس هستند نمی‌توانند در مجلس وانتخابات رای بیاورند و علیه افراد پرونده درست می‌کنند، مشکل مملکت ما آزادنه حرف زدن و با منطق انگ نچسباندن است، در این میدان باید علمی حرف زد اینکه بگوییم فلانی را چرا استیضاح نکردید اگر ما در مجلس قانون را درست بنویسیم پس بلد نیستیم درست نظارت کنیم، قانونی بنویسید که کسی بیکار نباشد، قانون ما این کار را کرده و عدم توان نظارت ما در این مسائل وضعیت را به اینجا کشانده است.

یکی از دانشجویان حامی پزشکیان در ادامه‌ی گفت: هرچند ما به ادبیات تند دوستان انتقاد داریم اما بسیار خوشحالیم که افرادی دیروز چماق به دست می‌گرفتند با ما به دست دیگر در یک میز سخن بگویند، بعضی‌ها که ادعای انقلابی بودن دارند در مقابل اختلاس‌ها سکوت کرده و از رئیس جمهور محبوب خودشان سوال می‌کردند، مردم آذربایجان 12هزار شهید را برای انقلاب تقدیم کرده و اگر لازم باشد احیاء دریاچه و مطالبه اصل 15 را از شما می‌خواهیم. 

سوال آخر را نیز یک دانشجوی خانم از پزشکیان پرسیدند: در این مجلس هم استانی هستیم و نمی‌توانیم همدیگر را تحمل کنیم، وقتی من از سنندج انتقالی گرفتم مسئول دانشگاه وقتی با من حرف زدمن گفتم آقا ترکی بلند نیستم گفت: به من ربطی ندارد برو یاد بگیر،گدشته از اینها قبل انقلاب می‌گفتند کشف حجاب شد الان انقلاب که شده همه مقنعه‌های خود رو میذارن کنار الان باید چه کرد؟

بی‌عُرضه کسی است که ما را به اینجا رساند!

پزشکیان در پاسخ به آخرین سوال گفت: جمع بندی توسعه یعنی رسیدن به آن چیزی که به همدیگر احترام بگذاریم من از همه شما عزیزان خواهش می‌کنم یک مقدار تحمل خود را بالا ببرید و ببینید چه کسی درست می‌گوید، من پزشک هستم و فقط حیطه قلب را بلد هستم، در پشت تریبون می‌گویند سیاست این است اگر بلد بودند که باید سخن بگوید ولی افرادی تازه از سیاست می‌فهمند و می‌گویند من ندیده سیاست مدار هستم، در 37 تا حقوق سیاسی بین المللی که با حقوق سیاسی بین المللی بانکی و بقیه متفاوت است و از من نماینده می‌پرسند FATF هستند می‌گویم بلد نیستم در جواب ندانستن من می‌گویند: بی عرضه‌ای، البته آنهایی بی‌عرضه هستند که ما را به اینجا رساندند.

,

وی افزود: با یک بار صحبت کردن و داد بیداد کردن مشکلات کشور حل نمی‌شود، در این جلسه بنده سه موضوع را خواهم گفت که در چه وضعیتی قرار داریم و باید چگونه باشیم و به کجا خواهیم رسید.

,

نایب رئیس اول مجلس تاکید کرد: فردا کشور را شما دانشجویان خواهید ساخت، آن‌طور که با چشم نظاره می‌کنید‌ خواهید ساخت و اگر بد ببینید در ذلت خواهید بود و اگر بلند و خوب ببینید آینده روشنی در مقابل شما خواهد بود، انسان به هر چیزی که به دنبال آن رفته به آن رسیده است پس چیزی که بلند و با ارزش را دنبال کنید همان چیزهایی که انسان به خاطر آن به دنیا آمده است.

,

آمریکا در خلیج فارس چه غلطی می‌‌کند؟

, آمریکا در خلیج فارس چه غلطی می‌‌کند؟, آمریکا در خلیج فارس چه غلطی می‌‌کند؟,

پزشکیان متذکر شد: امروز ما نماز را در قالبی می‌خوانیم که نمی‌دانیم چه می‌گوییم و باید توجه کنیم برای چه علت‌هایی نماز می‌خوانیم، 3 موضوعی که مطرح خواهم کرد، آدم باید بداند کجاست؟ کجا بوده؟ و به کجا خواهد رفت؟ و این‌ها چه زمانی شکل خواهند گرفت؟ زمانی که ذهن را آماده کردیم باید نقشه راه داشته باشیم، تا به استقلال، آزادی و سربلندی برسیم اگر در سازمانی به پست ریاست مشغول هستید باید همه کشور را در نظر داشته باشید، آری دموکراسی یعنی هرکس حرف خود را بگوید و منطق را ببیند.

,

عضو فراکسیون امید مجلس در دانشگاه آزاد ارومیه گفت: آمریکا برای اینکه چرخ کارخانه‌های کشورهای در حال توسعه را بچرخاند لازم است، این منابع زیرزمینی و نیروی انسانی را در اختیار داشته باشد، نفت و نیروی انسانی ما را می خواهد، اکنون بهتر است بدانید آمریکا در خلیج فارس چه غلطی می‌کند، آمریکا دوبی را نمی خواهد بلکه کویت و ایران را می‌خواهد در اختیار داشته باشد.

,

انسان آزاده در برابر غارتگران سرخم نمی‌کند/ آمریکا منابع زیرزمینی ما را می‌خواهد

, انسان آزاده در برابر غارتگران سرخم نمی‌کند/ آمریکا منابع زیرزمینی ما را می‌خواهد, انسان آزاده در برابر غارتگران سرخم نمی‌کند/ آمریکا منابع زیرزمینی ما را می‌خواهد,

وی در ادامه افزود: تا زمانی که ما منابع زیرزمینی و روی‌زمینی داشته باشیم آمریکا دست از سر ما برنخواهد داشت، در کشورهایی که آمریکا دست اندازی کرده، اگر افراد و مردمی آگاه داشتند به اعتراض و مخافت خواهند پرداخت و نتیجه جنگ در آن کشور بی‌پایان و بی نتیجه خواهد بود و امکان ندارد مردمان آن در مقابل غارتگران سرخم کنند، اگر انسان آزاده‌ای باشد و معنای حقیقی را در خود ببیند، می‌داند که چگونه با این موضوع برخورد کند و چه سیاستی انتخاب کند.

,

بهترین‌ها شهید شدند و آن‌هایی که جسارت نداشتند به پول و قدرت چسبیدند

, بهترین‌ها شهید شدند و آن‌هایی که جسارت نداشتند به پول و قدرت چسبیدند, بهترین‌ها شهید شدند و آن‌هایی که جسارت نداشتند به پول و قدرت چسبیدند,

نایب رئیس مجلس خاطر نشان کرد: در وضعیت کنونی کشور متاسفانه دشمن مجموعه‌ی از آدم‌های خوب و با استعداد بالا و هوش فرماندهی بالا را شهید کردند و راحت از جانشان گذشتند، و عده‌ای که ماندند دیگر جسارت و آگاهی علمی نداشتند و به دنیا چسبیدند و وابسته به پول و قدرت و اسم رسم شدند. 

,

پزشکیان در دانشگاه آزاد ارومیه اظهار داشت: امروز ما ماندیم و دعواهایی که در سر منیت و قدرت رخ می‌دهد، امام علی(ع) در وصیت نامه‌اش می‌گوید: دو چیز را در مهارت‌های خودتان ایجاد کنید در آن وقت می‌تواند حق بگوید و ازآن نیز دفاع کنید، اول اینکه نباید دنبال دنیا راه برود و دوم اینکه هرچیزی که از تو گرفتند تاسف نخور؛ اگر به پوالها و پست‌ها وابسته نباشیم، می‌توانیم از حق سخن گویم و با ظالمان دشمن باشیم و از دست مظلومان بگیریم، اما در جامعه‌ای که ما در آن زندگی می‌کنیم، کسی در یک شب میلیاردها پول به جیب می‌زند ودیگری از گرسنگی خوابش نمی‌برد، در جامعه‌ای زندگی می‌کنیم که این شعارها را می‌شنویم.

,

وی درباره سخنان وزیر بهداشت دولت اصلاحات گفت: بخاطر این است که مسئولین دنبال قدرت و پست هستند، تقوا یعنی حرکت بدون خطا، در هر جایی که بدون خطا حرکت کنید به قدرت می‌رسید، مهم این است از کاری که می‌توانی و از دستت بر می‌آید برای خدمت و نجات به نیازمندان استفاده کنی، اگر مردیم و آزاده‌ایم هر اسمی رویش بذاریم به داد مردم برسیم.

,

امروز خیلی راحت به آدم‌ها انگ می‌زنند و او را ضد ولایت می‌نامند

, امروز خیلی راحت به آدم‌ها انگ می‌زنند و او را ضد ولایت می‌نامند, امروز خیلی راحت به آدم‌ها انگ می‌زنند و او را ضد ولایت می‌نامند,

پزشکیان تصریح کرد: در ابتدای انقلاب همه مدعی بودند که هرکس به قدرت برسد باید خدمت کند، ما نان دانشگاه نمی‌خوردیم تا خودسازی کنیم این چیزی است که امروز جوانان ما باید به آن توجه کنند و شما باید بایستید و بدانید که چگونه به قدرت برسید؛ اما امروز راحت به آدم‌ها انگ می‌زنند و کس که با موضوعی مخالفت میکند، می‌گویند ضد‌ولایت و انقلاب هستید،بدانید که در این اوضاع  هم نباید بازیچه دست دشمن باشیم.

,

وی گفت: آدم اگر تمام زندگی‌اش هم برای مردم بگذارد باز هم کم است، اما این هوشیاری می‌خواهد که نباید در مقابل ظالمان و رشوه‌خواران وابسته نباشی و در مقابل دشمن هم نیافتی، الان مسلمان، به اسم مسلمان می‌کشد و فاجعه‌ی بزرگی است که امروز این دروغ‌ها را به خورد مسلمانان می‌دهند.

,

آن مسئولی که می‌گوید من همه‌چیز را می‌دانم، هیچ نمی‌داند

, آن مسئولی که می‌گوید من همه‌چیز را می‌دانم، هیچ نمی‌داند, آن مسئولی که می‌گوید من همه‌چیز را می‌دانم، هیچ نمی‌داند,

پزشکیان در ادامه افزود: اگر با منطق و مستند حرف بزنیم آیا دعوایی خواهید دید، مثلا در FATF یک خبرنگاری پرسید که این موضوع چیست؟ گفتم نمی‌دانم، روند پول را بررسی می‌کند که بعدا گفتند که فلانی نمی‌داند FATF چیست، حرف‌هایی نوشتند که یک بزرگی گفت چرا پزشکیان نمی‌داند! اتفاقا همان آدم‌ها نمی‌دانند این موضوع چیست اما جرات گفتن نمی دانم را نداشتند.

,

نایب رئیس مجلس تصریح کرد: چرا در همه چیز مشکل داریم در اقتصاد و کشاورزی مشکلاتی هست، چون به مساله کارشناسی توجه نمی‌کنیم، چرا که من متخصص جراحی قلب هستم ولی در مورد قسمت‌های داخلی بدن نظر نمی‌دهم، اما در این جامعه کسی می‌گوید همه چیزی را می‌دانم اما می‌بینی که هیچ چیزی بلد نیست.

,

شما می‌توانید هر کسی را نقد کنید اما حق تهمت زدن و توهین به او را ندارید

, شما می‌توانید هر کسی را نقد کنید اما حق تهمت زدن و توهین به او را ندارید, شما می‌توانید هر کسی را نقد کنید اما حق تهمت زدن و توهین به او را ندارید,

پزشکیان متذکر شد: ابتدای انقلاب بامنطق بحث می‌شد و اما اکنون با دعوا و فشار است و بنده‌ به آن معتقد نیستم که به هرکس تهمت بزنم کسی سوال نپرسد بین نقد و تخریب به اندازه‌ی یک دوز دارو فاصله است، شما می‌توانید هرکسی را نقد کنید اما نباید تخریب کنید و حق ندارید به او توهین کنید، بدانید که توسعه یافتگی احترام به همه افراد جامعه است، همه می‌گویند حق با من است اما بدانند روز قیامت خدا تصمیم می‌گیرد که حق با کیست.

,

با دشمنی هیچ‌چیز حل نمی‌شود

, با دشمنی هیچ‌چیز حل نمی‌شود, با دشمنی هیچ‌چیز حل نمی‌شود,

وی در پایان بخش سخنان خود عنوان کرد: ما نباید حق و حقوق هیچ انسانی را نادیده بگیریم و مواظب باشید در روند کاریتان با جامعه شکاف عمیقی به وجود بیاید، از  منطق‌ دعوا و قلدری به‌دور باشید و اگر منطقی برای ارائه داشتید حرفتان را بزنید، فردا کشور به شما نیاز دارد و  بر اساس وحدت آزادی منطق و آزاد اندیشی کار خود را پیش ببرید و بدانید با دشمنی هیچ چیزی حل نمی‌شود، زمانی قدرتمند می‌شویم که در کنار هم دست به دست دهیم، و تقوای الهی پیشه کنید که افراد باتقوا با ارزش‌تر هستند.

,

بخش پرسش و پاسخ با دانشجویان

, بخش پرسش و پاسخ با دانشجویان, بخش پرسش و پاسخ با دانشجویان,

دانشجویان: امروز روزجهانی حقوق بشر است و تمامی مطالبات فرهنگی، اجتماعی و حقوق زنان در آن جای می‌گیرد و در فضای کشور انکار و کتمان میلیون‌ها نفر موج می‌زند، همچنان بعد از 80 سال ترک گفتن آذری می‌گویند و تحصیل به زبان مادری حل نمی‌شود آیا دموکراسی گزینیشی است؟

, دانشجویان: امروز روزجهانی حقوق بشر است و تمامی مطالبات فرهنگی، اجتماعی و حقوق زنان در آن جای می‌گیرد و در فضای کشور انکار و کتمان میلیون‌ها نفر موج می‌زند، همچنان بعد از 80 سال ترک گفتن آذری می‌گویند و تحصیل به زبان مادری حل نمی‌شود آیا دموکراسی گزینیشی است؟,

در 4 سال گذشته نتوانستیم از مسئولین دانشگاه مجوز نشریات ترکی را دریافت کنیم و برخلاف قانون حقوق بشر نشریه ترکی در دانشگاه منتشر نماییم،  آذربایجان و ارومیه مهد نشریات محلی است ما حقمان را می خواهیم، امروز باید در چه فضایی ما به حق و حقوقمان را بگیریم؟

, در 4 سال گذشته نتوانستیم از مسئولین دانشگاه مجوز نشریات ترکی را دریافت کنیم و برخلاف قانون حقوق بشر نشریه ترکی در دانشگاه منتشر نماییم،  آذربایجان و ارومیه مهد نشریات محلی است ما حقمان را می خواهیم، امروز باید در چه فضایی ما به حق و حقوقمان را بگیریم؟,

زبان رسمی کشور ما فارسی است/ نشریات حق دارند زبان ترکی داشته باشند اما نباید در آنچه که می‌نویسند باید وحدت داشته باشند

, زبان رسمی کشور ما فارسی است/ نشریات حق دارند زبان ترکی داشته باشند اما نباید در آنچه که می‌نویسند باید وحدت داشته باشند, زبان رسمی کشور ما فارسی است/ نشریات حق دارند زبان ترکی داشته باشند اما نباید در آنچه که می‌نویسند باید وحدت داشته باشند,

پزشکیان در پاسخ این سوالات گفت: من البته 2 تا نقد برای سوالات دارم که اگر ما ادعایی داریم باید همدیگر را تحمل کنیم، اولا ما ایرانی هستیم و زبان رسمی کشورمان فارسی است و در دانشگاه‌ها نیز از تمام شهرهای کشور دانشجو داریم و بنده بیشتر از هرکسی به فرهنگ و زبان خودم تعصب دارم اما ایرانی هستم و به همه‌ی قومیت‌ها احترام می‌گذارم، همان بندی که باید آرام حرکت کنیم و باید کاری کنیم تا دشمنان سوء استفاده کنند، نباید اختلافات و دعواهای قومیتی راه بیافتد چون فکر نمی‌کنم کسی به اندازه من در این رابطه دعوا کرده باشد و هیچ کسی جرات ندارد به زبان من توهین کند، البته معنی این حرف این نیست که به بقیه توهین کنیم، دانشجویان حق دارند نشریات ترکی داشته باشند اما در آنچه که می‌نویسند باید وحدت کشور باشد و تفرقه ایجاد نکنند.

,

دانشجویی درباره حادثه قطار تبریز به مشهد سوالی می‌کند: آقای دکتر 49 نفر از هموطنان ما به خاطر نقص فنی قطار فوت کرده‌اند اما شما استیضاح وزیر را امضا نکرده‌اید و باید اولین نفری بودید که به این موضوع توجه می‌کردید، چرا چند نفر از هموطنانمان در حله شهید شدند اما دولت عزای عمومی اعلام نکرد؟ چرا دلار به مرز 4 هزار تومان رسیده است؟ چرا تحریم‌های 10 ساله تمدید شدند؟ چرا در مورد مسئله حقوق‌های نجومی که رهبری بر آن تاکید داشته‌اند بررسی نشده است و در مقابل سخنگوی دولت راستگویان آنها ذخایر انقلاب عنوان کرده و صدایی از وکیل الدوله‌ها در نیامده است؟ چرا به جهت منافع حزبی هم رکورد بیکاری را در این دولت زده‌اند اما کسی پاسخگوی این مشکلات نیست؟ چرا؟

, دانشجویی درباره حادثه قطار تبریز به مشهد سوالی می‌کند: آقای دکتر 49 نفر از هموطنان ما به خاطر نقص فنی قطار فوت کرده‌اند اما شما استیضاح وزیر را امضا نکرده‌اید و باید اولین نفری بودید که به این موضوع توجه می‌کردید، چرا چند نفر از هموطنانمان در حله شهید شدند اما دولت عزای عمومی اعلام نکرد؟ چرا دلار به مرز 4 هزار تومان رسیده است؟ چرا تحریم‌های 10 ساله تمدید شدند؟ چرا در مورد مسئله حقوق‌های نجومی که رهبری بر آن تاکید داشته‌اند بررسی نشده است و در مقابل سخنگوی دولت راستگویان آنها ذخایر انقلاب عنوان کرده و صدایی از وکیل الدوله‌ها در نیامده است؟ چرا به جهت منافع حزبی هم رکورد بیکاری را در این دولت زده‌اند اما کسی پاسخگوی این مشکلات نیست؟ چرا؟,

نایب رئیس مجلس در پاسخ به این سوالات بیان داشت: 38 سال برای حل مشکلات افراد را عوض می‌کنیم و هنوز هم بسیاری از آنها حل نشده است، از نظر علمی هیچ وقت به دنبال مقصر نگردید به دنبال حل مشکل باشید، چرا همین فساد و رشوه جمع نشده در این دولت ایجاد شده است، من نمی‌خواهم کسی را زیر سوال ببرم و بجای حل مشکلات این همه افراد و رئیس‌جمهور، وزیر عوض کردیم؛ من بچه نیستم تا برای دلخوشی بعضی‌ها حرف بزنم، مشکل این نیست که وزیر را استیضاح کنیم.

,

بهتر است شعار ندهیم و همدیگر را بی‌عرضه ندانیم

, بهتر است شعار ندهیم و همدیگر را بی‌عرضه ندانیم, بهتر است شعار ندهیم و همدیگر را بی‌عرضه ندانیم,

با این سیستم‌ها که هرلحظه امکان وقوع اتفاقات است، اگر ابزار غلط بودند باید آدم‌ها را مقصر بدانیم! حق با شماست بنده معتقدم برای همیشه مشکل باید با راه حل علمی حل شود نه راه‌حل شعاری، درباره حقوق‌های نجومی در جلسه مفاسد اقتصادی هم گفتم که حقوق‌های نجومی عوام فریبانه است، بنده نائیب رئیس مجلس هستم اما یک تانکر نفت هم به من ندادند، حقوق‌ نجومی بهم بدهند، اما 12 هزار میلیارد تنهایی نمیشه خورد، آن آدمی که 3 هزار میلیارد خورده بود تنهایی نخورده بود بهتره که شعار ندهیم و همدیگر را بی‌عرضه ندانیم، مقصر سیستم است، اما دولت، مجلس و قوه قضاییه خود بر این مسائل رسیدگی می‌کند، اگرانقلاب بد است همه ما مقصریم وقتی من می‌خواهم برم سرکار یکی متهم می‌کنه این چنین شد و آن چنان شد، باید به صراحت بگوییم که ما بلد نیستیم سیستم درست کنیم.

,

زندگی من را بررسی کنید و اگر رانتی گرفتیم آن را رسانه‌ای نمایید

, زندگی من را بررسی کنید و اگر رانتی گرفتیم آن را رسانه‌ای نمایید, زندگی من را بررسی کنید و اگر رانتی گرفتیم آن را رسانه‌ای نمایید,

در مورد وکیل الدوله‌ها نگفتم در مورد بهداشت و درمان آن‌قدر به این دولت گیر دادم اما به کسی گیر ندادم، در زندگی من تفحص کنید اگر رانتی گرفتم در رسانه‌ها منتشر کنید این حرف‌هایی که می‌زنم اعتقادات من است و باید به این مردم خدمت کنیم حاضر هم نیستم برای دلخوشی بعضی‌ها حرف بزنم، برخی می‌گویند بد حرف می‌زنم برای سخنان خود شواهد بیاورید و دیگران را تمسخر نکنند، چون خیلی بهتر بلدم مسخره کنم.

,

آمریکا دشمن ماست اما نباید به او فحش دهیم

, آمریکا دشمن ماست اما نباید به او فحش دهیم, آمریکا دشمن ماست اما نباید به او فحش دهیم,

رکود و بیکاری مشکل اساسی کشور است، این بحث برجام آمریکا یکی از آن‌ها است که اولا آمریکا دشمن همیشگی این کشور و مملکت است، اما دلیل ندارد که ما فحش بدهیم دعوا کنیم باید را منطقی را برویم؛ در حالی که بیکاری بدترین معضل است باید عرضه به خرج دهیم در مجلس قانون را درست کنیم، باید روند قانونی را بنویسیم یا دولت آن را اجرا کند، آن کسانی که مدعی هستند که همه چیز را می‌دانند با داد زدن و  فحش دادن مشکل حل نمی‌شود، چه کسی می‌گوید نباید در این کشور کار فراهم شود، تنها راه حل این مشکلات فقط علم است نه چیز دیگری، قرآن هم می‌گوید باید علم و تقوا داشته باشید تا مشکلات را حل کنیم.

,

ترکی را با الفبای خودتان بنویسید نه با مالِ اروپایی‌ها

, ترکی را با الفبای خودتان بنویسید نه با مالِ اروپایی‌ها, ترکی را با الفبای خودتان بنویسید نه با مالِ اروپایی‌ها,

پزشکیان خطاب به افراد داخل سالن که پوستری برداشته‌اند گفت: این الفبایی که شما نوشتید مال آذربایجان نیست این مال اروپایی‌ها است، این‌ها از خود بیگانه هستند، ترکی را با الفبای خودتان بنویسید و معتقد نیستم که نباید خودمان را از دست دهیم و آنهایی که خود را از دست دادند مثل آنها باشیم.

,

سوال دیگری که ازبین دانشجویان پرسیده شد: وعده‌ها آماده است، برای فرهنگستان ترکی از افرادی استفاده می‌کنند که فارسی صحبت می‌کنند، وعده احیاء دریاچه ارومیه چه شد؟ وعده اصل 15 و 19 چه شد؟ ما به این حرف‌های الکی و شعارها عادت کردیم.

, سوال دیگری که ازبین دانشجویان پرسیده شد: وعده‌ها آماده است، برای فرهنگستان ترکی از افرادی استفاده می‌کنند که فارسی صحبت می‌کنند، وعده احیاء دریاچه ارومیه چه شد؟ وعده اصل 15 و 19 چه شد؟ ما به این حرف‌های الکی و شعارها عادت کردیم.,

پزشکیان با لبخندی پاسخ داد: اینها را به من گفتی یا رئیس جمهور!

,

یکی از خواهران پرسید: آیا فکر نمی‌کنید در هئیت رئیسه مجلس جای یک زن خالی است؟ لااقل نامزدی برای این سمت از زنان داشتیم بهتر نبود؟

,

پزشکیان در این بخش به این سوال جوابی نداد.

,

دانشجویی درباره لغو سخنرانی حسن عباسی در دانشگاه‌ها پرسید: شما از دموکراسی حرف زدید اما سخنرانی حسن عباسی را لغو کردید؟! چرا در مورد موضوع قطار موضع محکمی نگرفتید و آقای وزیر مدیرعاملی را که با شرکت‌ها میلیاردها تومان قرارداد ببندد بعد استعفا دهد در اینجا بازرسی و تحقیق تفحص مجلس کجاست؟ چرا در مورد حقوق‌های نجومی به قول خودتان سازمان بازرسی کشور بابک زنجانی از کجا حقوق گرفته‌اند؟ افرادی به خاطر 100 هزار تومان کارهای نادرست انجام می‌دهد، کسی که آرامش ملت را برهم بزند باید اعدام بشود، این افراد ضد ولایت هستند.

, دانشجویی درباره لغو سخنرانی حسن عباسی در دانشگاه‌ها پرسید: شما از دموکراسی حرف زدید اما سخنرانی حسن عباسی را لغو کردید؟! چرا در مورد موضوع قطار موضع محکمی نگرفتید و آقای وزیر مدیرعاملی را که با شرکت‌ها میلیاردها تومان قرارداد ببندد بعد استعفا دهد در اینجا بازرسی و تحقیق تفحص مجلس کجاست؟ چرا در مورد حقوق‌های نجومی به قول خودتان سازمان بازرسی کشور بابک زنجانی از کجا حقوق گرفته‌اند؟ افرادی به خاطر 100 هزار تومان کارهای نادرست انجام می‌دهد، کسی که آرامش ملت را برهم بزند باید اعدام بشود، این افراد ضد ولایت هستند.,

چرا در مجلسی که در راس امور است از محرمانگی قراردادهای نفتی حرف می‌زنند؟ چرا در مورد حقوق‌های نجومی رای منفی می‌دهید؟

,

پزشکیان: دانشجویی که می گوید ما تحلیل‌گر هستیم این‌گونه حرف بزند جالب است! برای اینکه بتوان پروژه‌ای نوشت حداقل 6 ماه طول می‌کشد پس این امر یک طرح جمع‌بندی و کارشناسی می‌خواهد.

,

سوالاتی پرسیده می‌شد: ماجرای ممنوع التصویری رئیس جمهور اسبق به کجا رسیده است؟

,

پزشکیان: تصمیم در مورد رئیس جمهور اسبق مختص به قوه قضائیه است و مربوط به شورای امنیت نمی‌شود  و چنین مصوبه‌هایی بدست نیامده است و پیگیریم که مستند قانونی چیست.

,

شورای امنیت مجوز حصر را صادر کرد

, شورای امنیت مجوز حصر را صادر کرد, شورای امنیت مجوز حصر را صادر کرد,

دانشجویی می‌پرسد آزادی موسوی و کروبی به کجا رسیده است حصر چه زمانی به پایان می‌رسد؟

,

پزشکیان: این تصمیمی است که شورای امنیت در مورد این عزیزان گرفته است و کاری که رئیس دولت باید پیگیری کند، اما ما باید مشکلات را از طریق قانونی جلو ببریم، همانند جنگی که گاندی در هندوستان علیه انگلستان شروع کرد و خیلی‌ها موافق نبودند اما او با این روش توانست این اتفاق را به انقلابی بزرگ تبدیل کند و ما نیز باید در چارچوب قانون حرکت و پیگیری کنیم.

,

 دانشجویی پرسید:  شما نیم ساعت قبل گفتید که نباید به کسی توهین کرد اما خودتان به دانشجویان توهین می‌کنید، درباره نظرات دانشجویان می‌گویید اگر این تحلیل باشد تحلیل کجا باید برود، عدالت یعنی دفاع از حق، وقتی سخنرانی مطهری حذف می‌شود وزیر کشور تهدید به استیضاح می‌شود اما سه سال پیاپی سخنرانی افرادی مثل: نبویان، رسایی و زاکانی کنسل می‌شود اما کسی پاسخگو نیست، آیا جان مردم آذربایجان عزیز است پس چرا شما پیگیر مطهری بودید حتی یک اخطار به وزیر مسکن هم نداده‌اید؟

,  دانشجویی پرسید:  شما نیم ساعت قبل گفتید که نباید به کسی توهین کرد اما خودتان به دانشجویان توهین می‌کنید، درباره نظرات دانشجویان می‌گویید اگر این تحلیل باشد تحلیل کجا باید برود، عدالت یعنی دفاع از حق، وقتی سخنرانی مطهری حذف می‌شود وزیر کشور تهدید به استیضاح می‌شود اما سه سال پیاپی سخنرانی افرادی مثل: نبویان، رسایی و زاکانی کنسل می‌شود اما کسی پاسخگو نیست، آیا جان مردم آذربایجان عزیز است پس چرا شما پیگیر مطهری بودید حتی یک اخطار به وزیر مسکن هم نداده‌اید؟,

پزشکیان: بنده قصد توهین نداشتم اینکه بگوییم کرسی آزاد اندیشی حضور دارد و برایش پرونده درست می‌کنند، عصاره مملکت ما این مجلس است که  چنین می‌کنند خیلی از این آدمها که در مجلس هستند نمی‌توانند در مجلس وانتخابات رای بیاورند و علیه افراد پرونده درست می‌کنند، مشکل مملکت ما آزادنه حرف زدن و با منطق انگ نچسباندن است، در این میدان باید علمی حرف زد اینکه بگوییم فلانی را چرا استیضاح نکردید اگر ما در مجلس قانون را درست بنویسیم پس بلد نیستیم درست نظارت کنیم، قانونی بنویسید که کسی بیکار نباشد، قانون ما این کار را کرده و عدم توان نظارت ما در این مسائل وضعیت را به اینجا کشانده است.

,

یکی از دانشجویان حامی پزشکیان در ادامه‌ی گفت: هرچند ما به ادبیات تند دوستان انتقاد داریم اما بسیار خوشحالیم که افرادی دیروز چماق به دست می‌گرفتند با ما به دست دیگر در یک میز سخن بگویند، بعضی‌ها که ادعای انقلابی بودن دارند در مقابل اختلاس‌ها سکوت کرده و از رئیس جمهور محبوب خودشان سوال می‌کردند، مردم آذربایجان 12هزار شهید را برای انقلاب تقدیم کرده و اگر لازم باشد احیاء دریاچه و مطالبه اصل 15 را از شما می‌خواهیم. 

,

سوال آخر را نیز یک دانشجوی خانم از پزشکیان پرسیدند: در این مجلس هم استانی هستیم و نمی‌توانیم همدیگر را تحمل کنیم، وقتی من از سنندج انتقالی گرفتم مسئول دانشگاه وقتی با من حرف زدمن گفتم آقا ترکی بلند نیستم گفت: به من ربطی ندارد برو یاد بگیر،گدشته از اینها قبل انقلاب می‌گفتند کشف حجاب شد الان انقلاب که شده همه مقنعه‌های خود رو میذارن کنار الان باید چه کرد؟

,

بی‌عُرضه کسی است که ما را به اینجا رساند!

, بی‌عُرضه کسی است که ما را به اینجا رساند!, بی‌عُرضه کسی است که ما را به اینجا رساند!,

پزشکیان در پاسخ به آخرین سوال گفت: جمع بندی توسعه یعنی رسیدن به آن چیزی که به همدیگر احترام بگذاریم من از همه شما عزیزان خواهش می‌کنم یک مقدار تحمل خود را بالا ببرید و ببینید چه کسی درست می‌گوید، من پزشک هستم و فقط حیطه قلب را بلد هستم، در پشت تریبون می‌گویند سیاست این است اگر بلد بودند که باید سخن بگوید ولی افرادی تازه از سیاست می‌فهمند و می‌گویند من ندیده سیاست مدار هستم، در 37 تا حقوق سیاسی بین المللی که با حقوق سیاسی بین المللی بانکی و بقیه متفاوت است و از من نماینده می‌پرسند FATF هستند می‌گویم بلد نیستم در جواب ندانستن من می‌گویند: بی عرضه‌ای، البته آنهایی بی‌عرضه هستند که ما را به اینجا رساندند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه