اخبار داغ

مدیرکل بیمه سلامت استان سمنان:

مطالبات بیمارستان ها از بیمه به زودی پرداخت می شود/تجمیع بیمه‏ ها به صلاح نظام سلامت کشور نبود

مطالبات بیمارستان ها از بیمه به زودی پرداخت می شود/تجمیع بیمه‏ ها به صلاح نظام سلامت کشور نبود
مدیرکل بیمه سلامت استان سمنان با بیان اینکه طرح تجمیع بیمه‏ ها از پشتوانه کارشناسی کافی برخوردار نبود، گفت: این طرح به صلاح نظام سلامت کشور نبود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مرآت، علیرضا اعرابی مدیر کل بیمه سلامت استان سمنان صبح امروز  در نشست مطبوعاتی با خبرنگاران در محل سالن کنفرانس بیمه سلامت استان با اشاره به اینکه اجرای پوشش بیمه همگانی سلامت و طرح تحول سلامت در کشور از اتفاقات بزرگ این حوزه در چندین سال اخیر است، گفت: تاکنون 10 میلیون نفر در کشور تحت پوشش بیمه همگانی و رایگان سلامت قرار گرفته اند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرآت,

مدیر کل بیمه سلامت استان سمنان در ادامه افزود:  طرح تحول سلامت با 8 برنامه در کشور اجرا شد که با اجرای این طرح ضمن بالارفتن کیفیت خدمات، مردم  پرداختی کمتری در مراجعه بیمارستان های دولتی پرداخت می کنند.

,

وی با اشاره به اینکه قرار بود بخشی از منابعی که از محل هدفمندی یارانه ها یا منابعی که در اختیار وزارت بهداشت قرار می گیرد به حوزه بیمه ای تزریق شود،این امر اتفاق نیافتاد اظهار کرد: سازمان های بیمه به جهت افزایش هزینه هایی که بابت خدماتی که ناشی از اصلاح کتاب های ارزشی اتفاق افتاد، با کسری منابع روبرو شدند و عملا پرداختی های بیمارستان ها با تاخیر مواجه شد.

,

رضایت 86 درصدی مردم از طرح تحول سلامت

, رضایت 86 درصدی مردم از طرح تحول سلامت,

اعرابی با اشاره به رضایت 86 درصدی مردم از طرح تحول سلامت، بیان کرد: در مجموع طرح تحول سلامت  موفق و ماندگار ارزیابی شده است.

,

مدیر کل بیمه سلامت استان سمنان  درخصوص اینکه افزایش بالای هزینه‌ها به عنوان یک ایراد در اجرای این طرح است، گفت: هزینه ها طی اجرای این طرح 150 درصد افزایش داشته است.

,

وی همچنین تصریح کرد: اگر کارشناسی بیشتری در اجرای طرح صورت می‌گرفت هزینه ها بالا نمی رفت و این مشکلات امروز وجود نداشت.

,

اعرابی با بیان اینکه بخشی از افزایش هزینه ها مربوط به بیمه همگانی نیز می شود، اظهار کرد: دولت به دنبال یافتن راهی برای سوق دادن بیمه‌ها به سمت افراد نیازمند است که راهی برای ارائه خدمت این بخش متناسب با وسع خانوارها انجام شود.

,

تجمیع بیمه‏ ها به صلاح نظام سلامت کشور نبود

, تجمیع بیمه‏ ها به صلاح نظام سلامت کشور نبود,

وی با اشاره به طرح تجمیع بیمه ها در مجلس گفت: طرح تجمیع سازمان های بیمه در مجلس مطرح شد که منابع در اختیار وزارت بهداشت قرار بگیرد که این طرح در کمیسیون تلفیق رای نیاورد و رد شد.

,

اعرابی با بیان اینکه این طرح از پشتوانه کارشناسی کافی برخوردار نبود، اظهار کرد: تجمیع بیمه‏ ها به صلاح نظام سلامت کشور نبود و ممکن بود در تحقق عدالت مشکل ایجاد شود.

,

پرداختی به مراکز درمانی از مرز 7 میلیارد تومان گذشت

, پرداختی به مراکز درمانی از مرز 7 میلیارد تومان گذشت ,

مدیرکل بیمه سلامت استان سمنان از افزایش چشمگیر پرداختی به مراکز درمانی در استان سمنان خبر داد و گفت: پرداختی‌های بیمه در سال 92 به مراکز درمانی 2 میلیارد و 600 میلیون تومان بود که این مبلغ در سال های بعد افزایش یافت.

,

اعرابی در ادامه بیان کرد: پرداختی‌های بیمه در حال حاضر به 7 میلیارد و 700میلیون تومان افزایش یافته است.

,

مطالبات بیمارستان ها از بیمه به زودی پرداخت می شود

, مطالبات بیمارستان ها از بیمه به زودی پرداخت می شود,

وی از پرداخت مطالبات سال 94 و 95 مراکز درمانی، بیمارستان ها، داروخانه ها و پزشکان در بخش های دولتی و خصوصی خبر داد و گفت: مطالبات مراکز درمانی به زودی پرداخت می شود.

,

مدیر کل بیمه سلامت استان سمنان با اشاره به اینکه بدهکاری بیمه به بیمارستان ها تا دی ماه سال گذشته پرداخت شده بود، افزود: مطالبات بیمارستان ها از بیمه تا تیرماه 95 طی دوهفته آینده پرداخت می شود.

,

اعرابی همچنین تصریح کرد:  پرداختی‌های بیمه به بخش غیربیمارستانی، داروخانه‌ها، بخش خصوصی و...نیز تا خردادماه 95 پرداخت شده است.

,

پوشش 426 بیمار خاص در استان توسط بیمه سلامت

, پوشش 426 بیمار خاص در استان توسط بیمه سلامت,

وی با اشاره به اینکه بیماران خاص باید در سامانه رفاه ثبت نام و سازمان بیمه گر خود را انتخاب کنند، گفت: اگر بیماران خاص در این سامانه ثبت نام نککند جیره دارویی آنها با مشکل روبرو خواهد شد.

,

مدیر کل بیمه سلامت استان سمنان با بیان اینکه 426 بیمارخاص در استان سمنان تحت پوشش بیمه سلامت هستند، اظهار کرد: همه بیماران خاص موظف هستند که در این سامانه ثبت نام کنند.

,

 2هزاراتباع و مهاجرین خارجی تحت پوشش بیمه سلامت هستند

,  2هزاراتباع و مهاجرین خارجی تحت پوشش بیمه سلامت هستند,

وی  درخصوص بیمه اتباع در استان گفت: اتباعی که کارت تردد و اقامت دارند می توانند تحت پوشش بیمه سلامت قرار بگیرند.

,

اعرابی با بیان اینکه بیش از 16 هزار تبعه خارجی در سمنان وجود دارند، اظهار کرد: تاکنون بیش از 2 هزار نفر در سامانه ثبت نام کرده اند که تحت پوشش این بیمه قرار گرفته اند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه