اخبار داغ

امام جمعه نطنز در همایش قرآنی دانشگاه آزاد نطنز:

فرهنگ قرآنی کشور را از جزر و مدهای سیاسی و اجتماعی حفظ می کند/ توجه لازم به قرآن در جامعه وجود ندارد

فرهنگ قرآنی کشور را از جزر و مدهای سیاسی و اجتماعی حفظ می کند/ توجه لازم به قرآن در جامعه وجود ندارد
حجت الاسلام امینی گفت: نیازهای بشر به آموزه های قرآنی بیش از پیش شده است و به طور حتم اگر به این نیاز توجه شده و به درستی تامین گردد راه رهایی از مشکلات نیز هموار می شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از آوای نطنز، امام جمعه نطنز در همایش قرآنی که امروز در دانشگاه آزاد اسلامی نطنز برگزار شد با اشاره به لزوم برون رفت از چالش های مختلف در عرصه های گوناگون، اظهار کرد: امروز کشورهای مختلف دچار جزر و مدهای سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و امنیتی شده اند و مجموع این گرفتاری ها نشان می دهد که توجهی به فرهنگ قرآنی در این کشورها نشده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آوای نطنز,

حجت الاسلام امینی افزود: نیازهای بشر به آموزه های قرآنی بیش از پیش شده است و به طور حتم اگر به این نیاز توجه شده و به درستی تامین گردد راه رهایی از مشکلات نیز هموار می شود.

,

وی با تاکید بر اینکه بهترین راه و روش هدایت انسان ها در قرآن کریم ذکر شده است، بیان کرد: در این زمان که ابرقدرت ها و استکبار جهانی بیش از گذشته ها چشم به منافع دیگر کشورها دوخته اند و جز زورگویی کاری بلد نیستند، عمل به آموزه های قرآنی و ترویج فرهنگ غنی آن، مشکلات کشورهای هدف قرار گرفته شده را حل و مقاومت آن ها را در برابر دشمن تقویت می کند.

,

 
امام جمعه نطنز اضافه کرد: به فرموده امام رضا (ع) هدایت و سعادت را جز از قرآن نخواهید که گمراه می شوید، در میان این آشوب ها و مشکلات تنها آموزه های قرآن است که بهترین مسیرها را به آدمی نشان دهد و مایه آرامش او می شود نه راه دیگری که چنگ زدن به آن ها جز جری تر شدن دشمن و زیاده خواه کردن آن نتیجه ای ندارد.

,
,

وی با ابراز تاسف از عدم توجه به قرآن در عصر کنونی، افزود: خیلی از ما به عنوان شیعه و حتی با وجود مدارک بالای علمی هنوز نمی توانیم قرآن را به درستی قرائت کنیم و این در جامعه ای که داعیه ترویج فرهنگ قرآنی در آن وجود دارد بسیار متاثر کننده است.

,

حجت الاسلام امینی خاطر نشان کرد: برگزاری مجلس انس با قرآن ضمن ارائه راه مناسب با شیاطین، بهترین راه ترویج فرهنگ قرآنی در کشور نیز خواهد بود و بدون شک مجریان این مراسم اجری بی پایان دارند.

,

در همایش قرآنی امروز که در سالن آمفی تئاتر دانشگاه برگزار شد، علیرضا خالقی قاری نوجوان کشوری و گروه جمع خوانی کریمه اهل بیت (ع) قم به اجرای برنامه پرداختند.

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه