اخبار داغ

استاندار قزوین:

جهاد کشاورزی و بانک‌ها باید از شرکت‌های دانش بنیان حمایت کنند

جهاد کشاورزی و بانک‌ها باید از شرکت‌های دانش بنیان حمایت کنند
استاندار قزوین بیان کرد: سازمان جهاد کشاورزی و بانک‌ها نیز باید از شرکت‌های دانش بنیان فعال در این حوزه برای تجاری سازی ایده ها، کشفیات و طرح های خود حمایت کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  صبح قزوین، فریدون همتی استاندار قزوین در بازدید از نمایشگاه دستاوردها و یافته‌های پژوهشی کشاورزی استان قزوین اظهار کرد: یافته‌های علمی مربوط به بخش کشاورزی محصول روزها و ساعت‌ها کار و تلاش و تحقیقات است بنابراین آنها را باید گنجینه ای برای کمک به کشاورزان بدانیم. 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  صبح قزوین,

وی با بیان اینکه حمایت از طرح‌های تحقیقاتی و یافته‌های علمی در بخش کشاورزی را به عنوان مدیریت ارشد استان وظیفه خود می‌دانیم، گفت: دستگاه‌ها و نهادهای مسئول از جمله سازمان جهاد کشاورزی و بانک‌ها نیز باید از شرکت‌های دانش بنیان فعال در این حوزه برای تجاری سازی ایده ها، کشفیات و طرح های خود حمایت کنند. 

استاندار قزوین گفت: در خصوص بهره گیری مناسب از یافته‌های علمی بخش کشاورزی دو کار را باید در دستور کار خود قرار دهیم که نخست سوق دادن بخش خصوصی برای سرمایه گذاری و استفاده از این یافته‌ها و دیگری ترویج و آموزش به کشاورزان به منظور استفاده از دستاوردهای علمی و پژوهشی این بخش است. 

نماینده عالی دولت در استان قزوین گفت: بدون شک استفاده از یافته‌های علمی و دستاوردهای پژوهشی کشاورزی به کشاورزان برای کاهش هزینه‌های تولید و ارتقای بهره وری در این بخش موثر خواهد بود. 
,
,
,
,
,
,
, ,

وی اضافه کرد: باید با فعالیت‌های ترویجی و آموزشی، کشاورزان را بر آن داشت تا در فعالیت‌های خود روش‌های سنتی را کنار گذاشته و از دستاوردها و یافته‌های علمی محققان و دانشمندان این حوزه برای پیشبرد کارها استفاده کنند. 

همتی با بیان اینکه استفاده از محصولات و کالاهای خارجی مورد استفاده در بخش کشاورزی در بین کشاورزان کشور و استان مرسوم است، اظهار کرد: این موضوع گلایه محققان و شرکت‌های دانش بنیان فعال در بخش کشاورزی را برانگیخته است چرا که محصولات و کالاهای داخلی در بیشتر اوقات از قیمت مناسب تر و کیفیت بالاتری نسبت به محصول و کالای مشابه خارجی خود برخوردارند. 

استاندار قزوین در پایان از کشاورزان خواست تا با استفاده از محصولات و کالاهای داخلی به محققان و پژوهشگران کشور و استان برای تداوم فعالیت کمک کنند. 
انتهای پیام/
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه