اخبار داغ

اقدام قابل تحسین بانوی خرم آبادی؛

ارائه چادر تنها با 6هزارتومان برای مشتریان بی بضاعت

ارائه چادر تنها با 6هزارتومان برای مشتریان بی بضاعت
بانوی فعال فرهنگی طی اقدامی قابل تحسین در جهت گسترش فرهنگ حجاب در جامعه به مشتریان بی بضاعت با اقساط بسیارپایین چادر ارائه می دهد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از خبرافلاک،حجاب و عفاف در جلوگیری از معضلات فرهنگی و اجتماعی در بین اقشار جامعه  نقش بسزایی دارد تا جایی که دین اسلام حجاب را همچون گوهری می داند که هر فرد مسلمان باید به آن زیبنده باشد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خبرافلاک,

بدحجابی مهمترین مشکل جامعه امروز است و در حال حاضر که شدید ترین هجمه جوامع غربی نسبت به ارزش های دینی ما وجود دارد زنان و دختران به عنوان مجریان اصلی حجاب می توانند نقش تأثیرگذاری در مقابله با ترویج فساد و بی بندو باری و تقویت فرهنگ عفاف و حجاب داشته باشند چرا که بدحجابی و بی حجابی یکی از اصلی ترین ابزارهای دشمن برای از هم پاشی بنیان خانواده ها در جهت رسیدن به اهدافشان است.

,

عفاف و حجاب

, عفاف و حجاب,

اجرای درست مقوله حجاب در جامعه، سلامت اجتماع، خانواده و آرامش روحی و روانی افراد را در پی دارد و از این رو می توان گفت که محکم تر شدن بنیان خانواده  در گرو رعایت مسئله حجاب است و از سوی دیگر رواج فساد اخلاقی و بی بندوباری را می توان از پیامدهای نامطلوب عدم توجه به مسئله حجاب عنوان کرد.

,

باوجود این که حجاب در جامعه اسلامی به عنوان یک ارزش شناخته می شود ولی متاسفانه وضعیت حجاب آن چنان که باید شایسته و زیبنده رعایت نمی شود این درحالی است که براساس تحقیقات عدم رعایت مسئله حجاب مربوط به عدم شناخت و آشنایی کافی نسبت به این موضوع مهم است که آن هم شاید به کم کاری و یا بی توجهی متولیان فرهنگی نسبت به این مسئله است.

,

حجاب افتخار و عزت بانوان مسلمان و نشانه عفت،حیا و معرف شخصیت آنان است و تأکید دین مبین اسلام بر رعایت آن اهداف و مصالح اجتماعی را در پی دارد.

,

ترویج عفاف و حجاب

, ترویج عفاف و حجاب,

هرچه از آن طرف دشمن به هر طریق ممکن با به بکارگیری ابزارهای مختلف و صرف هزینه های سنگین سعی در بی حجاب کردن جامعه ایرانی اسلامی دارد از این طرف برخی کم کاری ها زمینه را برای به هدف رسیدن دشمنان فراهم می کند چرا یک دختر جوان حتی اگر صرف نظر از همه تبلیغاتی که علیه حجاب را متحمل می شود با انتخاب پوشش حجاب باید هزینه های سنگینی را بپردازد چرا که انواع چادر و قیمت های سرسام آور آن باعث می شود که عطای حجاب برتر را به لقای آن ببخشد.

,

ترویج فرهنگ عفاف و حجاب مستلزم همت مسئولان فرهنگی است؛هر دستگاهی باید در جهت تحکیم بنیان خانواده و تقویت فرهنگ سبک زندگی اسلامی برنامه ریزی کند و باهمکاری همه نهادها فرهنگ حجاب به قدری گسترش یابد که دیگر شاهد موارد بدحجابی در جامعه نباشیم.

,

هرچقدر که نهادهای فرهنگی در رابطه با این مسئله تلاش بیش تری انجام دهند از طرف دیگر خانواده ها خصوصا نسل جوان هم نسبت به این موضوع تشویق و ترغیب می شوند اما اگر خدایی نکرده اهمال و کم کاری صورت گیرد حتی اگر خود مردم هم مایل باشند تلاششان راه به جایی نمی برد.

,

گسترش حجاب

, گسترش حجاب,

در راستای احیای حجاب اسلامی و فراهم کردن زمینه ترویج آن،برگزاری نمایشگاه های عفاف و حجاب در طول سال به همت نهاد ها و دستگاه های فرهنگی را اقدامات موثر در این خصوص عنوان کرد.

,

نرگس همایون فر؛ یکی از بانوان فعال فرهنگی خرم آبادی است که نمایندگی عفاف و حجاب را به مدت سه سال است که برعهده دارد.

,

وی در طول سال به مناسبت های مختلف اقدام به برپایی غرفه عفاف و حجاب  با ارائه محصولاتی چون انواع مختلف چادر،مقنعه،کلاه حجاب،روسری،ساق دست و...می کند.

,

این بانوی فعال فرهنگی می گوید: باتوجه به علاقه زیادی که به رعایت مسئله حجاب دارم از سه سال پیش با توزیع محصولات عفاف و حجاب کارم را شروع کردم.

,

همایون فر می گوید: خیلی از دختران و بانوانی که علاقه به پوشش چادر دارند به دلیل گران بودن آن توانایی خرید ندارند و ترجیح می دهند که چندتا شال با قیمت کمتر و در طرح ها و رنگ های مختلف بخرند تا این که هزینه بیشتر برای خرید یک مقنعه یا روسری حجاب کنند.

,

نرگس همایون فر

, نرگس همایون فر,

وی می افزاید: ارائه محصولات به صورت قسطی به مشتریان یکی از کم ترین کارهایی که برای گسترش فرهنگ حجاب انجام می دهم به گونه ای که در حال حاضر چون به صورت اقساطی کار می کنم تمام سرمایه ام بیرون است.

,

 همایون فر اظهار می دارد: وقتی می بینم که دختر دانشجویی که علاقه به پوشش چادر دارد ولی هزینه آن را ندارد چادر را با قیمت کمتر و به صورت اقساطی به او می دهم و الان خیلی از دختران مراجعه می کنند و با مبلغ های بسیار پایین در حد وسع یک دانشجو مثلا ماهی 6هزارتومان برای خودشان چادر تهیه می کنند و من از این کار احساس آرامش می کنم چرا که  این کمترین کاری است که برای آنان انجام می دهم.

,

این بانوی توزیع کننده محصولات عفاف و حجاب همکاری با نهاد و دستگاه های فرهنگی را یکی دیگر از کارهایی عنوان می کند که در راستای ترویج فرهنگ عفاف و حجاب انجام می دهد.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه