اخبار داغ

گرانی و ضرر؛ ارمغان نبود میدان تره‌بار در شازند/ تابلویی که به آثار باستانی پیوسته است+عکس

گرانی و ضرر؛ ارمغان نبود میدان تره‌بار در شازند/ تابلویی که به آثار باستانی پیوسته است+عکس
شهرستان شازند از میدان بزرگ میوه و تره بار تنها تابلویی را به ارث برده که با توجه به عمر بالای تابلو دیگر میتوان آن را جزو آثار باستانی به ثبت رساند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از پایگاه خبری شازند ما، میدان میوه و تره بار از یک طرف نقش حمایتی خود را به عنوان بازاری برای محصولات کشاورزی نسبت به تولیدکنندگان داشته و از طرف دیگر سبب به تعادل رسیدن قیمتها و عرضه محصولات با قیمتهای مناسب برای مصرف کنندگان می شوند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شازند ما, شازند ما,

فعالیت میادین میوه و تره بار سبب خواهد شد تا در شرایطی رقابتی؛ محصولات با قیمتی مناسب و با کیفیت عرضه گردد که این مهم، منافع مصرف کنندگان را بهمراه خواهد داشت زیرا آنان در شرایط رقابتی محصولات را با کیفیت بهتر و قیمت کمتر و مناسبتری دریافت خواهند کرد.

,

تولیدکنندگان که روی دیگر سکه هستند، نیز، از منافع این میادین بی بهره نخواهند بود. در واقع این میادین منافع مطلوبی را متوجه تولیدکنندگان خواهد کرد.

,

نبود بازار مناسب برای عرضه محصول خود معضل بزرگی برای تولیدکنندگان است چراکه در چنین شرایطی تولیدکنندگان با سر درگمی برای پیدا کردن بازار مواجه می شوند که این سر درگمی نهایتاٌ سبب می شود تا تولیدکنندگان یا با ضایعات و فساد محصولات خود مواجه شوند یا محصولات خود را با قیمتی بسیار کم به دلالان و واسطه ها بفروش رسانند؛ که هردو گزینه، نهایتاً با واردآمدن خسارت و زیان به تولیدکنندگان همراه خواهد بود.

,

 

,

, ,

 

,

 

,

محل احداث میدان میوه و تره بار شازند که از مدت ها پیش تابلویی را در وروردی شهر شازند به خود اختصاص داده است، همچنان زمینی بایر است که توجه مسئولان برای تبدیل شدن این زمین به یک میدان واقعی تره بار را انتظار می کشد. نبود میدان میوه و تره بار علاوه بر مشکلاتی که برای فروشندگان ایجاد کرده است، نارضایتی مردم را از گرانی میوه و تره بار در پی داشته است.

,

اردشیر نصراللهی رئیس اتاق اصناف شهرستان شازند در گفتگو با خبرنگار ما گفت: این موضوع سابقه نزدیک به ۱۰ سال دارد و حتی در برهه ای، افتتاحیه هم برای آن برگزار شد.

,

وی افزود: یکی از دلایلی که باعث گرانی میوه در شهرستان می شود، همین نبود میدان میوه و تره بار در شهرستان است.

,

رئیس اتاق اصناف شهرستان شازند تصریح کرد: در سنوات گذشته حتی یکی از شهروندان اقدام به راه اندازی میدان میوه و تره بار کرد اما به خاطر ترس از راه اندازی میدانی که در زمینهای کزاز قرار دارد و ترس از اینکه در کارش رکود به وجود بیاید، دوام نیاورده و اقدام به جمع اوری آن کرد.

,

هاشمی رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان نیز گفت: در سال ۹۰ برای سرمایه گذار این میدان، مبلغی وام نیز در نظر گرفته شد که به هر دلیلی وام مورد نظر توسط سرمایه گذار اخذ نشد.

,

وی با بیان اینکه اکنون دیگر از وامی که چند سال پیش قرار بود به این میدان اختصاص یابد خبری نخواهد بود عنوان کرد: راه اندازی این میدان همت خود سرمایه گذار را می طلبد.

,

به هر حال، شهرستان شازند از میدان بزرگ میوه و تره بار تنها تابلویی را به ارث برده که با توجه به عمر بالای تابلو دیگر میتوان آن را جزو آثار باستانی به ثبت رساند!!

,

شهرستان شازند با وجود اینکه دارای باغات و محصولات کشاورزی فراوانی است متاسفانه از وجود میدان میوه و تره بار محروم بوده و کلیه مغازه های عرضه میوه جهت تهیه نیاز خود به شهرستان اراک می روند و این امر باعث اتلاف وقت، تاثیر در قیمت میوه و تره بار و....می شود.

,

مسئولان بهتر است این موضوع را تعیین و تکلیف کنند که اگر سرمایه گذار مربوطه قصد انجام کار را دارد اقدام به راه اندازی آن کند و اگر نه، تابلوی آن را برداشته تا افراد دیگری در صورت تمایل در نقاط دیگر نسبت به راه اندازی میدان اقدام کنند!

,

امیدواریم که سرمایه گذار مربوطه و مسئولان نسبت به راه اندازی این میدان اقدامی انجام دهند تا موجب رفاه حال مصرف کنندگان، تولید کنندگان و فروشندگان میوه و تره بار شود.

,

انتهای پیام/ک

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه