اخبار داغ

دختران قربانیان ناکام؛

ریش سفیدی های اینترنت برای رسیدن به عشق های مجازی!

ریش سفیدی های اینترنت برای رسیدن به عشق های مجازی!
چشمانش گرد شد روی صفحه مانیتورگوشیش، انگار دنیا دور سرش می‌چرخید، شوک شده بود، دکمه‌های کیبورد زیر انگشتانش رژه می‌رفتند تا هر چه زودتر بله بگویند و شکلک لبخند با چهره‌ای سرخ شده روی صفحه نشان دهد که او هم حاضر است با شاهزاده ای بر روی اسب سفید ازدواج کند و اما ....عشق‌های بی‌سرانجام دنیای مجازی.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از آفتاب دل، راهروهای دادگاه خانواده پر است از کسانی که اینترنت برایشان ریش سفیدی کرده است چرا که در ابتدای ورود به دنیای مجازی هیچگاه فکر نمی کردند پسری با تحصیلات عالیه و قیافه ای جذاب و ثروتمند مرد رویایی شان باشد، خیلی زود وابسته شان شده و بعد از اندی مدت با هم اگر اتفاق افتاد زیر یک سقف می روند آنگاه این عشق مجازی نقابش را برداشته و خیلی زود چهره ی حقیقی طرفین را برای هم نشان می دهد و خیلی زود زندگی برایشان خسته کننده می شود و ریش سفیدی اینترنت به سیاهی زندگیشان می خندد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آفتاب دل,


افراد برای برقراری رابطه صمیمی با یکدیگر باید شریکی پیدا کنند، پیوند عاطفی برقرار نمایند و آن را در طول زمان نگه دارند، گرچه جوانان خیلی به عشق رمانتیک علاقمند اند و مدام در کوچه پس کوچه های مجازی دنبال شریک رمانتیک می گردند اما باید بدانند صمیمیت در روابط دیگران هم یافت می شود که طی آن بین دوستان و خواهر برادرها و همکاران نوعی عهد و پیمان متقابل وجود دارد.

,
,


یافتن همسر برای شریک زندگی رویداد بسیار مهمی در رشد بزرگسالی است که تاثیر عمیقی بر خود پنداره و سلامت روانی افراد دارد. این رویداد در عین حال که فرایند پیچیده ای است به مرور زمان شکوفا می شود و تحت تاثیر انواع رویدادها قرار می گیرد.

,
,


 

, ,
,

*دل‌باختگی پشت عددهای صفر و یک
دل‌باختگی پشت عددهای صفر و یک معلوم نیست به کجا ختم شود دنیایی که قرار است یک عمر زندگی را با یک شریک مجازی بسازد که از یک سرگرمی آغاز شده  چرا که دنیای عجیبیه اما خودت باید چشم و گوشت باز باشد حرف یک عمر زندگی از طریق اینترنت که نمی‌توان شریک زندگی را پیدا کرد  اینها را شادی می گوید، دختری که یک سال از زندگیش را پشت نقاب اینترنت انتخاب کرد و امروزه راه جدایی را پیش گرفته است و غمگین‌تر از همیشه اشک‌هایش را پنهان می کند، در حالی که به صندلی راهرو دادگاه خانواده تکیه داده می گوید عشق تو فضای مجازی و شبکه های اجتماعی نیست و همه‌اش هوس و زودگذر است.

, *دل‌باختگی پشت عددهای صفر و یک,
,


دنیای عجیبی است، یکی نیست بگوید حرف یک عمر زندگی است و نمی توان از طریق اینترنت شریک زندگی را پیدا کرد. یکی نیست بگوید چرا شبکه های اجتماعی در جهان نوپا و جدید بدون تدارک از پیش فرهنگ‌سازی شده مهمان سرزده زندگی هایمان شده و روابطمان را نابود کرده است.

,
,

, ,


*دختران قربانیان ناکام
در این میان روان‌شناسان معتقدند که به نوعی این سرگرمی قربانیانش را بیشتر از پسران از دختران انتخاب می‌کند با توجه به اینکه نسل جدید دختران برون گراتر شده و به راحتی از خود و زندگی خصوصی‌شان حرف می‌زنند؛ لذا در کنار فرصتی که این فناوری برای دختران ایجاد کرده، تهدیدهای جدی را نیز متوجه آنها کرده است.

,
, *دختران قربانیان ناکام,
,


*تقویت شخصیت های نامجهول، آن سوی فضای مجازی
فاطمه سهرابی رئیس جمعیت بانوان فرهیخته کردستان به عوارض روحی استفاده از اینترنت اشاره کرد و گفت: بحران هویتی و اختلال شخصیتی، تعارض ارزش ها، هجمه به سوی خانم ها، تقویت شخصیت های نامجهول و چند گانه و ... از عوارض سوء فضای مجازی است.

وی گفت: با تغییر سبک زندگی که مسلماً به دنبال خود تغییر ارزش‌ها را نیز در پی خواهد داشت، نهاد خانواده از درون تضعیف خواهد شد که از این مسئله می‌توان به عنوان عامل اصلی طلاق نام برد زیرا اولین قربانی آن معنویت است که درون سبک زندگی غربی، باورها و فرهنگ جدید آن استحاله می‌گردد و همان‌طور که ذکر شد، معنویت از ارکان اصلی خانواده در اسلام به شمار می‌آید که خانواده بر پایه‌ی آن بنا شده است.

,
, *تقویت شخصیت های نامجهول، آن سوی فضای مجازی,
,
,
,


وی دختران را قشر آسیب پذیر در این حوزه معرفی کرد و هشدار داد: در ایـن میان، دخـتران به لحـاظ احـساس خطر یا بروز حالت شرم در حضور جنس مخالف، ترجیح می‌دهند تا در دنیای مجازی و فارغ از دغدغه‌های حضور واقعی به گفت و گو بپردازند.

,
,

 

,


 

, ,
,

سهرابی تصریح کرد: دختران در این شرایط به لـحاظ غلیـان احساسات و گرایشات جدید و ناملموس در خود، علاقه کثیری به این نوع ارتباط نشان می‌دهند و به‌طور معمول از هویت‌ها و شناسه‌های غیر واقعی برای حضور و معرفی خود استفاده می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: این ارتباطات معمولاً از طریق پست الکترونیک (ایمیل) ادامه می‌یابد و پس از مدتی با ارتباطات تصویری (استفاده از وب کم) شکل تازه‌ای به خود می‌گیرد که سرانجام به ملاقات حضوری می‌انجامد و متأسفانه در اغلب موارد افراد با انگیزه‌های متفاوتی در این ارتباط وارد می ‌شوند که عواقب سوء آن متوجه فرد نوجوان، به‌خصوص دختران خواهد بود.

,
,
,


انتهای پیام/


 

,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه