اخبار داغ

آوارگان یمنی در انتظار کمک‌های بشر دوستانه

آوارگان یمنی در انتظار کمک‌های بشر دوستانه
دست کم 60 هزار آواره یمنی در مناطق هم مرز با عربستان از سوء تغذیه و نبود امکانات بهداشتی و پزشکی رنج می‌برند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ یک موسسه مستقل حقوق کودکان روز شنبه (دیروز) خواستار کمک به بیش از 60 هزار خانوار یمنی آواره در حجه در شمال غرب یمن شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یک موسسه مستقل حقوق کودکان روز شنبه (دیروز) خواستار کمک به بیش از 60 هزار خانوار یمنی آواره در حجه در شمال غرب یمن شد.,

«احمد القرشی» مدیر این موسسه «سیاج»  در صفحه فیسبوک خود نوشته که اغلب ساکنان مناطق مرزی یمن با عربستان، از شهر میدی به شهر الملاحیط کوچ کرده‌اند که تعداد آن‌ها به بیش از 100 هزار خانوار می‌رسد.

,

وی تأکید کرد که بیش از 150 هزار کودک نیازمند کمک‌های اولیه و دارو و غذا هستند و با توجه به نبود امکانات بهداشتی شیوع بیماری‌هایی مانند وبا، مالاریا و جَرَب افزایش پیدا کرده است.

,

این سازمان در بیانیه خود از نهادهای حقوق بشری خواسته که حجم کمک‌های خود به این مناطق را به صورت جدی تری پیگیری کنند.

,

پیشتر سازمان ملل اعلام کرده بود که 18 میلیون یمنی نیاز به کمک‌های بشر دوستانه فوری هستند؛ بر اساس گزارش این سازمان با توجه به جمعیت 27 میلیونی یمن این رقم از نصف جمعیت یمن هم بالاتر است و دست کم 7 میلیون یمنی در صورت تهیه یک وعده غذایی مطمئن نیستند بتوانند وعده بعدی را هم فراهم کنند.

,

سازمان یونیسف هم اعلام کرده بود کودکان بیش از دیگران در یمن در نتیجه این جنگ آسیب دیده و هر 10 دقیقه یک کودک یمنی به دلیل سوء تغذیه جان خود را از دست می‌دهد.

,

بعد از گذشت نزدیک به 20 ماه از جنگ عربستان علیه یمن و تحریم همه جانبه و محاصره دریایی، زمینی و هوایی یمن،  مردم این کشور در سایه سکوت جهانی با بحران‌های شدید انسانی دست و پنجه نرم می‌کنند.

,

 

,

 

,

منبع : فارس 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه