اخبار داغ

فرماندار کرمان:

بسیج، یادگاری ماندگار از امام راحلمان

بسیج، یادگاری ماندگار از امام راحلمان
وی افزود:امام راحل ما یادگارهای ماندگار زیادی دارد این انقلاب و جمهوری اسلامی ونهادهایی مثل بسیج که در تثبیت وبقای نظام نقش دارندیادگار ارزشمند ایشان است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از   آرمان کرمان؛ محمدعلی توحیدی فرماندار کرمان در جلسه شورای قشر بسیج ادارات شهرستان کرمان تاکیدکرد : کارگزار خوبی برای نظام و بسیجی خوبی برای سازمان بسیج و الگوی خوبی برای همه عزیزانی که در این مجموعه فعالیت می کنند و نگاهشان به ما و این فعالیت هاست باشیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آرمان کرمان؛,

وی افزود:امام راحل ما یادگارهای ماندگار زیادی دارد این انقلاب و جمهوری اسلامی ونهادهایی مثل بسیج که در تثبیت وبقای نظام نقش دارندیادگار ارزشمند ایشان است.

,

توحیدی خاطرنشان کرد : 63 درصد شهدای دفاع مقدس را بسیج تشکیل می دهد این سهم واقعاً بالایی است آن هم برای کسانی که هیچ وظیفه ی تعریف شده ی ذاتی برای جنگ برعهده ندارد زحمات ارتش و نیروهای نظامی قابل تقدیر است و برای آن حرمت قائلیم ولی اثر وجودی بسیج چیزی دیگری بود

,

از روزی که بسیج وارد جنگ شد ورق برگشت همانطور که در عراق هم اگر توفیقی حاصل می شود به دلیل وجود حشدالشعبی و نیروهای مردمی است ،  چیزی که امروز اسرائیل را در لبنان خوار و زمین گیر کرده نیروی مردمی است ، نیروی نظامی نیست که دوره های کلاسیک را در دانشگاه ها دیده باشند البته مهارتهای رزمی را دیده است ولی موضوعاتی که درکنار مهارت های جنگی مهم است اعتقاد و باور قلبی و اطمینان به راهی است که می روند.

,

وی اضافه کرد : بسیج کارمندان یعنی کسانی که مستقیم سر سفره نظام هستند لذا باید پویایی و کارآمدی بیشتری در آنها وجود داشته باشد کارکنان دولت باید در آن اهدافی که در مورد کارایی و بهره وری بهینه و رعایت شئونات اسلامی روی آنها تاکید می شود سرآمد باشند و بین آنها هم کارمندان بسیجی باید پیشرو باشند.

,

رئیس شورای قشر بسیج ادارات شهرستان کرمان ادامه داد : در گلزار شهدا که نگاه کنیم می بینیم اکثریت شهدا از جوانانی هستند که در بهترین دوره و ایام زندگی دست از همه چیز شستند و رفتند درآخرت از دوران جوانی سوال می پرسند که چگونه گذرانده ایم و چه کرده ایم ، 36 هزار دانش آموز شهید داریم یعنی کسانی که سنین نوجوانی و بخشی هم جوانی را می گذراندند خوش به سعادت این جوانان.  ما وارث آنهائیم امروز هم مدافعان حرم واقعاً انسانهای بزرگی هستند که تمام سرمایه خود یعنی جانشان را به دست گرفته و به جنگ دشمنان اسلام مبارزه می روند.

,

وی با اشاره به خواسته امام و رهبری درخصوص تشکیل ارتش بیست میلیونی ابراز داشت : اعتقاد به مسائل بسیج ، اهمیت دادن به کاربسیج و باور به اهداف بسیج باعث می شود با نیرو و انگیزه بیشتری کار کرد. باید با تفکر و تعمق بیشتر کارهای بسیج را دنبال کنیم ، موضوعات را به بحث و چالش بکشیم بیشتر به صحنه بیائیم تا بتوانیم خواسته امام ، رهبر و فرمانده مان را محقق کنیم. هم در آموزش ها ، هم مانورها و هم انجام ماموریت ها ودستورالعمل ها یک مقدار بیشتر و جدی تر وارد شویم.

,

توحیدی ضمن تاکید بر اینکه بسیج کارمندان در برخی موارد مانند شناسایی و جمع آوری اطلاعات شهدای کارمند اهتمام بیشتری باید داشته باشد خاطرنشان کرد : بسیج کارمندان باید خیلی پررنگ تر از این عمل کند عدد قابلی از شهدا را شهدای کارمند تشکیل می دهد که بخوبی شناسانده نشده اند.

,

وی خواستار این شد که در بسیج به گونه ای کار شود که کسانی که نظام را قبول دارند کنار گذاشته نشود و دایره پذیرش بسیج همه دلسوزان رادر خود جای دهد.

,

فرماندار کرمان همچنین با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری بر  حرکت در مسیر تحقق اقتصاد مقاومتی ابراز داشت : فرمایشات مقام معظم رهبری در بحث اقتصاد مقاومتی 24 بند دارد ببینید کدام موردش به بسیج کارمندان برمی گردد آن را پیگیری کنید چند ماه بیشتر به پایان سال باقیمانده نمانده بندهای ابلاغیه را دنبال کینم تا محقق شوند اقتصاد مقاومتی چیزی است که به لحاظ شرعی مورد تاکید رهبر و به لحاظ قانونی دستور بالاترین رکن نظام اسلامی است ببینیم در برابر فرمایش ایشان چه اقدامی کرده ایم.

,

وی افزود : تا کی و چه زمانی باید جزء پرمصرف ترین و کم بهره ترین کشورها محسوب شویم صرفه جویی یکی از مواردی است که باید توجه بیشتری به آن داشت باید متناسب با نیاز روز وسایل سرمایشی و گرمایشی را بکارگیری کنیم از جزئی ترین کارها حتی چک کردن یک شیر آب و خاموش کردن یک لامپ برق هم در سرجمع عدد بسیار بزرگی به دست می آید. در مواد غذایی هم ما پرمصرف ترین آدمها هستیم با اینکه مسلمان هستیم دورریز غذاهایمان در مهمانی و مجالس بسیار بالاست این حجم اسراف چه افتخار و پرستیژی برای  انسان دارد؟ چرا تا میوه داخلی داریم در مجالس و میهمانی ها میوه خارجی و موز مصرف می شود و یا استفاده های بی رویه ای که از ظروف یک بار مصرف می شود.

,

در ادامه خضری پور فرمانده حوزه بسیج ادارات شهید چمران شهرستان کرمان با اشاره به برگزاری یادواره شهدای کارمند در سال آتی بیان داشت : به دنبال این هستیم که با کمک ادارات شهرستان لیست کاملی از شهدای کارمند همراه با زندگی نامه ایشان را جمع آوری و چاپ کنیم.

,

وی گفت : مشکلات و معضلات بسیج کارمندان در این جلسه بررسی می شود و همراه با راهکارها به رده استانی اطلاع رسانی می شود تا تصمیم لازم گرفته شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه