اخبار داغ

در پی اعتصاب کارگران تنظیف شهرداری کرمان ؛

خشم کارگران بزم آرا در شب زمستانی کرمان /مشرفی ؛ حق کارگران باید سریعا پرداخت شود

خشم کارگران بزم آرا در شب زمستانی کرمان /مشرفی ؛ حق کارگران باید سریعا پرداخت شود
معوقات 5 ماهه حقوق کارگران «خدماتی شرکت تنظیف بزم آرا » شهرداری سبب شد تا شب گذشته در خیابان دست به اعتصاب زده و از جمع آوری زباله های سطح شهر خودداری کردند .
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از کارگران کرمان شب گذشته کارگران تنظیف  شرکت خدماتی بزم آرا که نزدیک به 6 ماه است با شهرداری قرارداد بسته است در خیابان های کرمان دست به اعتصاب زدند .

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کارگران کرمان,

کارگران تنظیف  شهرداری کرمان در حالی شب زمستانی و سرد را با اعتصاب خود گرم نگه داشته و از جمع آوری زباله ها در سطح شهر خودداری نمودند که نزدیک به 5 ماه است که حقوق خود را دریافت نکرده اند .

,

یکی از کارگران خدماتی بزم آرا طی تماسی تلفنی با  خبرنگار ما در خصوص این اعتصاب گفت : 5 ماه است که حقوق معوق داریم  و بیمه ما هم قطع شده است چرا مسئولانی که در راس نشسته اند و شب سرد خود را به آرامی می گذرانند ذره ای به فکر منه کارگری که شب های سرد را به کار بدون مزد می پردازم نیستند؟؟

,

وی  ادامه داد : من پنج ماه حقوق نگرفتم  از بس که جلوی خانواده ام خجالت کشیدم دیگر روی رفتن به خانه را ندارم شما باشید 5 ماه فقط نان و چای شیرین قرضی را  جلوی خانواده ات بگذاری شرمسار از کار کردن نمی شوی ؟؟ اگر دزدی کرده بودم و مرا به جرم دزدی به زندان برده بودند به اندازه این 5 ماه شرمندگی در مقابل خانواده ام نمی شد .

,

این کارگر ادامه داد : اکنون که بیمه ما هم قطع شده است چاره ای جز اعتصاب نداریم ، گرچه مسئولان هم پاسخ گوی این مشکل نیستند شهردار و روابط عمومی اش اصلا جواب تلفن ما را هم نمی دهند چه برسد به اینکه مشکلی را حل کنند .

,

گرچه شب کذایی کارگران به سختی و سردی گذشت و زباله ها هم از سطح شهر جمع نشد اما این امر حقوقی هم برای کارگران نشد .

,

خبرنگار کارگری به دنبال واکاوی این موضوع با روابط عمومی شهرداری مرکز کرمان تماس گرفت تا شاید در این زمینه جواب قانع کننده ای به دست آورد اما متاسفانه وی نیز او را در این زمینه یاری نکرد و گفت : این مسئله و اعتصاب متعلق به شهرداری همان منطقه ای است که دچار مشکل شده  لذا خود باید پاسخ گو باشد  ، گرچه با شهردار همان منطقه هم تماس گرفتیم اما او هم گوشی خود را روی شماره دفتر محل کارش دایورت کرده بود و جوابی دست او را نگرفت .

,

با پیگیری های فراوان خبر نگار کارگری شماره مدیر عامل شرکت بزم آرای یزد را به دست اوردیم و با وی ارتباطی تلفنی برقرار کردیم تا شاید جواب قانع کننده ای به دست آوریم .

,

طباطبایی مدیر عامل شرکت بزم آرا ی یزد در گفتگویی تلفنی با  خبرنگار ما گفت : طبق قراردادی که با شهرداری داریم 2 ماه حقوق باید می دادیم که دادیم و نزدیک به 6 ماه هم از منابع دیگری پرداختیم و پای این قرارد همه جوره  ایستادیم .

,

وی ادامه داد ؛ شب گذشته هم با کارگران صحبت کردیم و گفتیم که صبر کنید شهردار مرکز و منطقه  قولی هایی جهت تامین نقدینگی به ما داده است ،  البته امیدواریم به زود این مشکل حل شود و ما قبلا  این مطالب را به کارگران هم گفته بودیم که چند نفری از انها تاب نیاوردند و اعتصاب کردند .

,

طباطبایی اذعان داشت : ما در جریانیم که شهرداری کرمان واقعا نتوانسته است بدهی ما را بدهد نه اینکه نخواسته باشد لذا ما هم 6 ماه است که بدون یک ریال  دریافتی از شهرداری این وظیفه را به طور کامل انجام دادیم .

,

وی در خصوص قطع شدن بیمه ی کارگران خدماتی خود گفت : یک ماه بیمه کارگان دچار مشکل شد که البته در هفته گذشته این مشکل مرتفع شد و لیست بیمه آنها برای سازمان تامین اجتماعی رد شده است و کارگران می توانند مانند سابق از خدمات بیمه ای خود استفاده کنند .

,

طباطبایی در خصوص قرارداداش با شهرداری کرمان ، اذعان داشت : با دو منطقه یک و چهار کرمان قرارداد همکاری داریم که در عرض 6 ماه هنوز نتوانستیم یک ریال از این مناطق دریافت کنیم و ما هم تمام امکانات خود را تا آخرین فشنگ به کا ربرده ایم .

,

گرچه صحبت های مدیر عامل بزم آرا  نیز بازار گرم  رکود  را در اقتصاد برایمان تداعی می کرد اما برای پیگیری بیشتر حقوق کارگران با رئیس شورای شهر کرمان نیز تماسی تلفنی برقرار کردیم  ، گرچه صدای گرفته رئیس شورای شهر کرمان نیز از فغان داد و فریاد های روزمره در مباحث شهری گرفته بود ،  اما وی قول مساعد جهت پیگیری این امر را داد .

,

علی اکبر مشرفی گفت : برای ما هم مسجل شده است که شرکت بزم آرا در پرداخت معوقات کارگران خود دچار مشکل شده است ،  اما طبق قرار دادی که  وی با شهرداری داشته است می بایست حقوق کارگران را به طور تمام و کمال پرداخت می کرده  و  بعدا پیگیردریافتی های خود می بوده است زیرا  مدت زمان این قرار داد هم بیش از دو ماه بوده است و به نظر می رسد که شرکت بزم آرا قرار داد خودش را به شهرداری به طور کامل به انجام نرسانده است .

,

وی ادامه داد : از مشکل شب گذشته کارگران این شرکت که با اعتصاب همراه شده با خبر هستیم و امروز در اولین اولویت پیگیر این موضوع خواهیم بود  تا حق کارگران سریعا پرداخت شود و انچه که مسلم است کارگران هم راست می گویند و هم حق دارند و نمی توانند بدون حقوق زندگی و کار کنند وحق به جانب آنها ست لذا باید سریعا نسبت به پرداخت معوقات آنها اقدام شود و در مرحله بعد با شرکت متخلف برخورد شود .

,

انتهای پیام /

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه