اخبار داغ

عمار؛ بصیر و بصیرت افزا بود/عمارها هنوز هستند

عمار؛ بصیر و بصیرت افزا بود/عمارها هنوز هستند
عمار یاسر از جمله شخصیتهای برجسته ای است که حوادث پر زرق برق دنیا او را از مسیر حق منحرف نکرد و در زمان فتنه و آزمایشات اجتماعی نیز مورد فریب و دستخوش افراد و گروه ها قرار نگرفت بلکه در مسیر حق و مسیری که از ناحیه خداوند و اولیای الهی ترسیم شده استوار و محکم بود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از ندای تفرش، تاریخ زندگی بشر سراسر عبرت است و اگر کسی خود را بی نیاز این عبرتها بداند در تشخیص راه از بیراه به گمراهی می افتد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, ندای تفرش, ندای تفرش,

انسان هر روزه با استفاده از تجربیات دیروز و روزهای قبل خود و دیگران زندگی می کند در واقع با تاریخ زندگی می کند. پس می توانیم بگوییم زندگی بدون تاریخ امکان پذیر نیست.

,

ملتی که از تاریخ خود خبر نداشته باشد مطمئناً همواره در پیچ و خم های زندگی و حوادثی که برایش روی می دهد تجربه ای نخواهد داشت و صددرصد شکست خواهد خورد.

,

در طول تاریخ اسلام افراد و اسوه های مختلفی وجود داشته اند؛ اسوه هایی نظیر عمار یاسر که شخصیتی تأثیرگذار در حوادث صدر اسلام است. 

,

عمار یاسر از جمله شخصیتهای برجسته ای است که حوادث پر زرق برق دنیا او را از مسیر حق منحرف نکرد و در زمان فتنه و آزمایشات اجتماعی نیز مورد فریب و دستخوش افراد و گروه ها قرار نگرفت بلکه در مسیر حق و مسیری که از ناحیه خداوند و اولیای الهی ترسیم شده استوار و محکم بود.

,

عمار یاسر که بود؟

, عمار یاسر که بود؟, عمار یاسر که بود؟,

عماریاسر به عنوان یکی از اصحاب و یاران پیامبر اکرم (ص) در تمامی جنگ‌ها و غزوات در عصر پیامبر (ص) حضور داشت و همواره همدم و همنشین آن حضرت بود و بعد از رحلت پیامبر (ص) در دفاع از حق ولایت امیر المومنین علی (ع) لحظه‌ای از پا ننشست و یاور و مدافع آن حضرت باقی ماند و در بیان حقانیت علی (ع) و روشن شدن حق از باطل تلاش بسیار کرد.

,

عمار یاسر از معدود شخصیت‌هایی است که نه فقط به عنوان یک مؤمن یا یک ولایتمدار، بلکه به عنوان یک شاخص مطرح بوده و هست. چرا که پیامبر اکرم (ص) درباره‌ی وی فرمودند: «هر که با عمار دشمنى کند خدا با او دشمنى خواهد کرد و هر که با عمار کینه ورزد خدا با او کینه ورزد و هر که به عمار بدگویى کند خداوند به او بد خواهد گفت.» (رجال کشى ج ۱، ۱۵) و نیز فرمودند: «سراپاى عمار را ایمان پر کرده, و ایمان با گوشت و خونش آمیخته است.» (اعیان الشیعه, ج۸, ص۳۷۳)

,

در جنگ صفین یکی از کارهای مهم عمار یاسر تبیین حقیقت و بصیرت افزایی بود.

,

 شخصیت عمار، تبلور بصیرت

,  شخصیت عمار، تبلور بصیرت ,  شخصیت عمار، تبلور بصیرت ,

به عبارت بهتر برآیند عملیاتی مفهوم بصیرت در شخصیت عمار یاسر تبلور پیدا می کند. کسی که از یک سو با تببین درست مسائل و حقایق در راستای افزایش بصیرت جامعه گام برمی دارد و از سوی دیگر در دام لغزش ها و انحراف ها نمی افتد.

,

عمار یاسر در فرمایشات مقام معظم رهبری

, عمار یاسر در فرمایشات مقام معظم رهبری, عمار یاسر در فرمایشات مقام معظم رهبری,

رهبر انقلاب در خصوص نقش آفرینی شخصیت کلیدی یعنی عمار یاسر می فرمایند: «در جنگ صفین یکی از کارهای مهم جناب عمار یاسر تبیین حقیقت بود. چون آن جناح مقابل که جناح معاویه بود، تبلیغات گوناگونی داشتند. این کسی که از این طرف، خودش را موظف دانسته بود که در مقابل این جنگ روانی بایستد و مقاومت کند، جناب عمار یاسر بود، که در قضایای جنگ صفین دارد که با اسب از این طرف جبهه، به آن طرف جبهه و صفوف خودی می رفت و همین طور این گروه‌هایی را که - به تعبیرِ امروز، گردانها یا تیپهای جدا جدای از هم - بودند، به هر کدام می رسید، در مقابل آنها می ایستاد و برای آنها صحبت می کرد؛ حقایقی را برای آنها روشن می کرد و تأثیر می گذاشت. یک جا می دید اختلاف پیدا شده، یک عده‌ای دچار تردید شدند، بگو مگو توی آنها هست، خودش را به سرعت آنجا می رساند و برایشان حرف می زد، صحبت می کرد، تبیین می کرد؛ گره‌ ها را باز می کرد.»(بیانات در دیدار اعضای دفتر رهبری و سپاه حفاظت ولی امر ۵ مرداد ۸۸).

,

در واقع نقشه راهی که مد نظر رهبر انقلاب است، در شخصیت عمار یاسر بروز و ظهور دارد و جریان ارزشی اگر می خواهند در شرایط کنونی رسالت خود را بازیابند، باید عمارگونه عمل کنند. عمارگونه بودن یعنی نخست کسب بصیرت و بعد تبیین درست و بدون انحراف مسائل برای جامعه.

,

عمار هم بصیر و هم بصیرت افزا بود/ عمارها هنوز هستند

, عمار هم بصیر و هم بصیرت افزا بود/ عمارها هنوز هستند, عمار هم بصیر و هم بصیرت افزا بود/ عمارها هنوز هستند,

حجت الاسلام محمد رضوی راد مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه روح الله استان مرکزی گفت: با توجه به منابع تاریخ اسلام، یکی از مهمترین ویژگیهای عمار یاسر این بود که اسلام را به معنای واقعی شناخته بود و از آن دفاع می کرد. هم از اسلام ناب برگرفته از قرآن و اهل بیت(ع) تبعیت می کرد و هم در رکاب پیامبر(ص) بود و در جنگها حضور فعال داشت و از اسلام و پیامبر(ص) دفاع می کرد.

,

رضوی راد اظهار کرد: از دیگر ویژگیهای عمار یاسر این بود که پس از فوت پیامبر(ص) نیز به بیراهه نرفت و در صراط مستقیم حرکت و از حق و حقیقت دفاع کرد.

,

وی افزود: یکی از مهمترین ویژگیهای عمار، ولایت پذیری او بود که به معنای واقعی از اهل بیت(ع) دفاع می کرد و کوتاه نمی آمد و در مقابل جریان نفاق و منافقین ایستادگی می کرد.

,

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه روح الله استان مرکزی، عمار یاسر را شخصیتی بصیرت افزا در عصر خویش دانست و بیان کرد: عمار هم خود بصیر بود، هم حق را می شناخت و هم در جامعه بصیرت افزایی انجام می داد. نقل شده که در جنگ صفین، یکی از صحابه به محضر امام علی (ع) آمد و درباره علت جنگ پرسید و گفت: «یاعلی(ع)! طرف مقابل نیز همانند ما اذان می گوید و نماز می خواند. پس چرا با آنها می جنگیم.» امام علی (ع) فرمود: «برو از عمار بپرس». چون از بصیرت و فهیم بودن عمار مطمئن بود.

,

رضوی راد با بیان این مطلب که امروز هم شخصیتهایی همانند عمار، بصیر و مدافع ولایت وجود دارند، گفت: عمارها هنوز هستند که می توانند همانند عمار یاسر پا در رکاب رهبری و پشت سر ایشان حرکت کنند؛ در مقابل جریانهای انحرافی و خصوصا جریان پیچیده نفاق بایستند تا بتوانند از اسلام ناب محمدی، انقلاب اسلامی، خون شهدا و دستاوردهای آن دفاع کنند.

,

وی خاطر نشان کرد: شخصیتهای برجسته ای نیز در فتنه ۸۸ عمارگونه در دفاع از ولایت به میدان آمدند و از انقلاب اسلامی دفاع کردند. هر چند در فتنه ۸۸ برخی از خواص لغزیدند و آنچه را که باید از خود نشان بدهند، نشان ندادند و یا ساکت ماندند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه