اخبار داغ

رئیس پژوهشگاه مواد و انرژی:

آمادگی کامل پژوهشگاه مواد و انرژی جهت اجرای طرح های زیست محیطی در شهرستان فردیس

آمادگی کامل پژوهشگاه مواد و انرژی جهت اجرای طرح های زیست محیطی در شهرستان فردیس
هادوی گفت : در حال حاضر با بحران انرژی، آب و محیط زیست به عنوان یک معضل ملی و جهانی روبه رو هستیم وبا توجه به قابلیت هایی که پژوهشگاه مواد وانرژی دارد اجرای طرح های زیست محیطی می تواند برای شهرستان فردیس اثر بخش باشد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از فردیسان، محمد مهدی هادوی رئیس پژوهشگاه مواد و انرژی در هفتمین جلسه شوای اداری شهرستان فردیس از آمادگی کامل جهت اجرای طرح های زیست محیطی در این شهرستان خبر داد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, فردیسان,

وی دراین خصوص گفت: در حال حاضر با بحران انرژی، آب و محیط زیست به عنوان یک معضل ملی و جهانی روبه رو هستیم و با توجه به قابلیت هایی که پژوهشگاه مواد و انرژی دارد اجرای طرح های زیست محیطی می تواند برای این شهرستان اثر بخش باشد.

,

رئیس پژوهشگاه مواد وانرژی ضمن اشاره بر عملکرد ملی این پژوهشگاه  برای همکاری با شهرستان فردیس و بخش مشکین دشت ابراز امیدواری کرد و گفت: مدیریت مصرف انرژی یکی از مهم ترین بحران های ملی به شمار می آید بنابراین برگزاری دوره های آموزشی ومشاوره برای مدیریت صحیح ومصرف بهینه انرژی می تواند در این زمینه موثر باشد.

,

وی در ادامه ضمن تاکید بر مصرف انرژی خورشیدی به عنوان منبعی ارزان قیمت و بهینه اظهار داشت: پژوهشگاه مواد و انرژی آمادگی کامل دارد تا این طرح را در شهرستان فردیس اجرائی کند و پیشنهاد می شود به جای استفاده از ساختمان های مجزا در مکان های تجمیعی از فضای واحدی برای اجرای این طرح استفاده شود تا علاوه براستفاده از این انرژی صرفه جویی اقتصادی نیز صورت پذیرد.

,

دکتر هادوی درادامه ازاجرای طرح های زیست محیطی منابع آبی صحبت کرد و گفت: تصفیه پساب های صنعتی و شهری برای استفاده مجدد در مصارف کشاورزی و صنعتی و بازگشت آب به چرخه مصرف از جمله طرح های اجرائی پژوهشگاه مواد و انرژی می باشد که هم اکنون در شهرک صنعتی اشتهارد در حال انجام است.

,

وی گفت: شیرین سازی آب یکی دیگر ازمعضلات کشوری است که به رغم داشتن منابع آب بدون انجام این پروسه امکان استفاده از منابع آبی وجود نداد وعلاوه بر این  بسیاری از چاه های آب به دلیل نفوذ سموم کشاورزی سطح نیترات و نیتریت بالایی دارند که روش هایی نیز برای کاهش این مواد مضر در پژوهشگاه انجام شده است.

,

رئیس پژوهشگاه مواد و انرژی  در ادامه به وجود ریزگرد ها و آلاینده های آب و خاک در محیط زیست اشاره کرد و گفت: پوشش های آنتی باکتریال به صورت ارزان قیمت می تواند بر روی سطوح ساختمانی وسطل های زباله قرارگیرد که در پیشگیری از بیماری ها موثر است و شهرستان فردیس می تواند پایلوت خوبی برای اجرای این طرح در کشور باشد.

,

وی در ادامه عنوان کرد: این پوشش ها در حال حاضر در دیوارها و کف بیمارستان ها استفاده می شود وعلاوه برجلوگیری از مصرف مداوم مواد شیمیایی موجب تسهیل نظافت نیز می شود.

,

پوششهای آب گریزیکی دیگر ازمواردی بود که دکتر هادوی برای حفظ محیط زیست  در سطوح ساختمانی به ویژه ساختمان های مرتفع ارائه داد که در حال حاضر در بخش صنعت به کار برده می شود.

,

این استاد دانشگاه گفت: استفاده از مواد یخ زدا از دیگر موارد زیست محیطی است که جایگزین مناسبی برای نمک می باشد، زیرا استفاده از نمک موجب مشکلات کشاورزی و ازبین رفتن آسفالت خیابان ها می شود در حالی که کودهای یخ زدا ارزان قیمت و دوستدار محیط زیست می باشند .

,

وی در پایان به تشکیل تعاونی های صنایع کوچک و خانگی اشاره کرد و گفت: می توان از ظرفیت مرکز رشد برای توسعه شرکت های تعاونی بهره برد تا علاوه براشتغالزایی ازمزایایی تعاونی ها نیز استفاده کنیم.

,

هوشمند سازی شهری بخش دیگری از صحبت های رئیس پژوهشگاه مواد و انرژی بود تا با اجرای این  طرح به عنوان پایلوت در سطح شهرستان فردیس علاوه بر استفاده از امکانات ملی امکان جلب رضایت شهروندان این شهرستان فراهم شود.

,

آموزش مهارتی جوانان شهرستان با توجه به کارگاهها ،اساتید و تکنسین های مجرب،دغدغه یابی صنایع و بررسی مشکلات سخت افزاری و نرم افزاری ومشاوره در حل مشکلات  و ارائه خدمات و کالاهای با کیفیت برای حضور در عرصه رقابت جهانی پایان بخش صحبت های رئیس پژوهشگاه مواد و انرژی بود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه