اخبار داغ

9 دی روز بصیرت ملت ایران،

هر آنچه باید درباره حماسه مردم در 9 دی 88 بدانیم / تصاویر

هر آنچه باید درباره حماسه مردم در 9 دی 88 بدانیم / تصاویر
حماسه نهم دی‌ماه و حضور عاشورایی مردم حماسه‌ساز و ولایتمدار ایران اسلامی در راهپیمایی 9 دی‌ماه 1388 نقطه عطفی در تاریخ انقلاب و برگ زریّن دیگری در افتخارات مرد و زن ایرانی به‌حساب می‌آید.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از پایگاه خبری گرمه، با آغاز ماه محرم، درحالی‌که التهاب ناشی از اهانت به تصویر امام در مراسم ۱۶ آذر هواداران موسوی، هنوز فروکش نکرده بود، ماهواره‌ها و سایت‌های اینترنتی حامی موسوی تاسوعا و عاشورا را هدف جدید جریان سبز معرفی کردند. تبلیغات گسترده در این باره اما سبب نشد تا در تاسوعا جمعیتی بیش از ۵۰۰ نفر در خیابان انقلاب جمع شوند و شعارهای انحرافی بدهند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, پایگاه خبری گرمه,

برخورد سنگین نیروی انتظامی با این افراد در روز تاسوعا سبب شد تا برخی نهادهای مسئول پیش‌بینی کنند، روز عاشورا مشکل حاد امنیتی وجود نخواهد داشت. از سوی دیگر برگزاری مراسم روز عاشورا در تکیه‌ها، حسینیه‌ها و مساجد سبب شد تا از ساعات اولیه صبح روز ۴ دی‌ماه ۱۳۸۸، جماعت طرفداران موسوی در خیابان‌های مرکزی تهران، دست به اغتشاش و حرمت‌شکنی بزنند.

,

این افراد که به‌صورت سازمان‌دهی شده بدون حمل هرگونه ادوات مخصوص عزاداران و دسته‌جات عزاداری، نمادهای سبز را حمل می‌کردند، به‌صورت سازماندهی‌شده از خیابان‌های اسکندری به‌سوی تقاطع خیابان توحید، میدان فردوسی به سمت میدان انقلاب، میدان امام حسین (ع)، پل چوبی، خیابان حافظ به سمت چهارراه کالج و چهارراه ولی‌عصر حرکت کردند و با اخلال در عبور و مرور عزاداران و مردمی که در تردد به سمت مجالس عزاداری بودند، شعارهای انحرافی سردادند.

,

آنچه در 9 دی 88 گذشت

, آنچه در 9 دی 88 گذشت,

طرفداران موسوی شعارهای «مرگ بر دیکتاتور» و «یا حسین میرحسین» و «مرگ بر اصل ولایت‌فقیه» را درحالی‌که دست‌های خود را بالای سر گرفته و سوت و کف می‌زدند، تکرار می‌کردند. این افراد که به چوب، چماق و سنگ مسلح بودند، پس از هر درگیری با نیروهای انتظامی و متفرق شدن، به خیابان‌های فرعی هجوم می‌آوردند و به تخریب اموال عمومی به‌ویژه شکستن شیشه‌ها می‌پرداختند.

,

آشوبگران در تقاطع اسکندری - آزادی با کندن میله‌های خطوط ویژه اتوبوس‌های تندرو و قرار دادن آن‌ها در وسط خیابان تلاش کردند تردد مردم را مختل کنند. این افراد هر خودرویی را که گمان می‌کردند ارتباطی با نیروهای انتظامی و یا مردم مسلمان و عزادار دارد، با سنگ موردحمله قرار می‌دادند.

,

اغتشاشگران در تقاطع کریمخان - حافظ ۲ خودروی پلیس را آتش زدند. این افراد همچنین در مسیرهای اصلی مانند خیابان انقلاب و خیابان کریمخان اقدام به آتش زدن سطل‌های زباله و قرار دادن آن‌ها در وسط خیابان کردند، به‌طوری‌که دود ناشی از این اقدام برخی خیابان‌ها را فراگرفت.

,

آنچه در 9 دی 88 گذشت

, آنچه در 9 دی 88 گذشت,

در میدان ولی‌عصر نیز اغتشاشگران با آتش زدن کیوسک نیروی انتظامی و یک خودروی پلیس به پایکوبی مشغول شدند. در حاشیه میدان ولی‌عصر (عج) تهران پرچم‌های مقدس یا زهرا (س) و یا حسین (ع) توسط حامیان موسوی پاره و به آتش کشیده شد.

,

حضور عزاداران حسینی

,

البته با انتشار خبر هتک حرمت روز عاشورا در هیئت‌های مذهبی و مساجد، عزاداران حسینی به خیابان‌های مرکزی تهران گسیل شدند و سبزهای ضد دین را از خیابان‌ها فراری دادند.

,

درواقع شب شام غریبان درحالی‌که یاران باقی‌مانده در ویرانه‌های دشت کربلا اشک در چشمانشان حلقه‌زده بود و می‌گریستند، یاران امام راحل (ره) نیز از هتک حرمت به ائمه و دسته عزاداری سالار شهیدان، خون می‌گریستند و این بی‌احترامی مزید علتی بر اندوه جانگداز آنان شده بود.

,

آنچه در 9 دی 88 گذشت

, آنچه در 9 دی 88 گذشت,

به این دلیل بی‌حرمتی به عاشورا، حادثه‌ای معمولی نبود که بتوان از کنار آن به‌سادگی گذشت.

,

پیش از آن نیز به عکس امام راحل (ره) توهین شده بود و سراسر کشور از این جسارت به خروش آمده بود، اما حریم نگه‌نداشتن عاشورا آتشی بود بر باروتی که طی ۸ ماه در وجود مردم علاقه‌مند نظام و انقلاب متراکم شده بود.

,

نتیجه این انفجار خیره‌کننده، حماسه ۹ دی بود؛ حماسه‌ای که فقط ۳ روز پس از جسارت به عاشورا و عزای اباعبدالله سراسر ایران را فراگرفت و یک‌بار دیگر نشان داد که مردم ایران اسلامی فارغ از دسته‌بندی‌های سیاسی و مشکلات و کاستی‌ها، اما درپایبندی به اسلام، انقلاب و ولایت‌فقیه با هیچ‌کسی تعارف ندارند.

,

مردم با بصیرت و انقلابی کشورمان در حرکتی خودجوش با پخش اعلامیه‌هایی مبنی بر راهپیمایی در روز ۹ دی جهت اعلام برائت از فتنه گران و حمایت از رهبری و آرمان‌های انقلاب و اسلام دست به تظاهراتی باشکوه و به‌یادماندنی زدند. در این روز بود که قریب به اتفاق تحلیلگران سیاسی و سران کشورهای غربی و فتنه گران شوکه شدند. آنان هرگز تصور نمی‌کردند که 9 دی روز تشییع‌جنازه فتنه باشد.

,

آنچه در 9 دی 88 گذشت

, آنچه در 9 دی 88 گذشت,

در پایتخت به‌عنوان نماد کشور در دنیا، از صبح روز راهپیمایی میلیون‌ها نفر به خیابان‌ها ریختند و علیه فتنه و عوامل داخلی و خارجی آنان و هتاکان مقدسات عزیز ملت ایران شعار و هشدار دادند.

,

تظاهرات عظیم ملت ایران برای محکومیت حرمت‌شکنی در عاشورای حسینی در حالی روز ۹ دی ۸۸ بود که ۱۷ استان این مراسم را یک روز زودتر برگزار کردند.

,

مردم استان‌های خراسان رضوی، اصفهان، فارس، آذربایجان شرقی، خراسان شمالی، همدان، خوزستان، کرمانشاه، ایلام، چهارمحال و بختیاری، سیستان و بلوچستان، مرکزی، سمنان، گلستان، گیلان، لرستان و مازندران با حضور حماسی خود از اهانت‌کنندگان به باورهای اسلامی ابراز انزجار کردند. راهپیمایان با سردادن شعارهای مرگ برمنافق، مرگ بر امریکا، مرگ بر انگلیس، حسین حسین شعار ماست شهادت افتخار ماست، خشم و انزجار خود را از هتاکان به حریم اباعبدالله الحسین‌(ع) در روز عاشورا اعلام و از اصل ولایت‌فقیه حمایت کردند.

,

آنچه در 9 دی 88 گذشت

, آنچه در 9 دی 88 گذشت,

جمعیت راهپیمایی بزرگ عاشورائیان در این دو روز بیش از 40 میلیون نفر تخمین زده‌شده؛ و این یعنی حماسه.

,

اما روز چهارشنبه نهم دی‌ماه حماسه بی‌سابقه و پرشکوهی رقم خورد که خواب را از چشم گستاخان فتنه‌گر گرفت و همچون پتکی مرگبار، بر سر فتنه فرود آمد و آن را ضربه‌مغزی کرد. همه مردم به عشق ولایت‌فقیه و رهبری بدون در نظر گرفتن عقاید سیاسی و حزبی در حماسه باشکوه ۹ دی شرکت کرده بودند.

,

مردم مسلمان ایران در تظاهرات ۹ دی ۸۸ با حضور چشمگیر خود، بصیرت و هوشیاری ملت مسلمان را به رخ جهانیان نشان دادند به‌طوری‌که این حضور پرشور برای همیشه به‌عنوان حماسه‌ای ماندگار در تاریخ ایران به ثبت رسید.

,

 

,

مردم انقلابی کشورمان با شعارهایی نظیر «این‌همه لشکر آمده، به عشق رهبر آمده»، «مرگ بر ضد ولایت‌فقیه»، «خامنه‌ای خمینی دیگر است، ولایتش ولایت حیدر است»، «سبز فقط سبز علی، لعنت به سبز موسوی»، «وای اگر خامنه‌ای حکم جهادم دهد، ارتش عالم نتواند که جوابم دهد»، این حماسه پرشور را تاریخی کردند.

,

قالب شعارهای مردم در این راهپیمایی‌ها، شعار علیه موسوی و کروبی و ذکر و یاد ابی‌عبدالله الحسین علیه‌السلام است. تظاهرات کنندگان شعار می‌دهند: " کروبی بی‌سواد، عامل دست موساد"،"سران فتنه سبز اعدام باید گردند"، "خواص بی‌بصیرت خجالت خجالت"، "مرگ بر منافق"، "مرگ بر ضد ولایت‌فقیه"، "خون حسین می‌جوشد، بسیجی می‌خروشد"، "مدر 9 دی 88 گذشتوسوی کروبی مرگ به نیرنگتان، خون جوانان ما می‌چکد از چنگتان"، "موسوی کروبی این آخرین هشدار است"، " سفارت موسوی تعطیل باید گردد، سفیر روباه پیر اخراج باید گردد"، " بی‌بی‌سی ساکت باش"، لانه روباه پیر تسخیر باید گردد" ، " مرگ بر انگلیس"، "بی‌بی‌سی بی‌حیا،دوربین را بردار بیا".

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه