اخبار داغ

زاکانی:

فتنه 88 سنگین ترین هجمه ای بود که انقلاب را تا لبه ی پرتگاه برد/قدرت طلبی برخی خواص سبب ایجاد فتنه شد

فتنه 88 سنگین ترین هجمه ای بود که انقلاب را تا لبه ی پرتگاه برد/قدرت طلبی برخی خواص سبب ایجاد فتنه شد
نماینده سابق مجلس شورای اسلامی گفت: در فتنه 88 دو عامل باعث شد که فتنه شکل بگیرد که اساس آن قدرت طلبی و جاه طلبی بخشی از خواص در جامعه و در کنار آن نفوذ و اثر گذاری بیگانگان و دشمنان شرایط را به سمتی برد که ماحصل لجاجت آن ها خسارت بسیار بزرگی به انقلاب اسلامی خورد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  به نقل از  قم فردا،علیرضا زاکانی در سلسله نشست‌های هفته بصیرت که در شهرک پردیسان برگزار شد،اظهار داشت:فتنه سال 88 سنگین ترین هجمه ای بود که انقلاب را تا لبه ی پرتگاه برد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  قم فردا,

وی افزود:اولین تجربه شکست خورده انقلاب های رنگی با بهره مندی از همه توان مندی های خودشان در سال88 در ایران اسلامی رقم خوردو باطل السحر فتنه ، یوم الله 9 دی بود که انقلاب اسلامی را از لبه پرتگاه برگرداند.

,

نماینده سابق مجلس گفت:در انقلاب اسلامی 6 گروه از امام (ره) و مردم سیلی خوردند و گروهک ضد انقلاب  را شکل دادند ،با سقوط رژیم ستم شاهی کسانی که سر سفره نشسته بودند و خون آشامی می کردند از نهضت امام ناراضی بودند و نسبت به ارباب و نظام ستم شاهی وابستگی داشتند، این ها اولین گروه سیلی خورده از امام و مردم بودند.

,

زاکانی با بیان اینکه گروه دوم، گروهی بودند که معتقد به انقلاب نبودند و امام (ره) نبودند،افزود: خون دلی که امام خمینی(ره)از این گروه خورد را از هیچ کسی در دوره ی نهضت نخورده است،
4 گروه دیگر هم کسانی بودند که به ظاهر قائل به مبارزه با رژیم ستم شاهی بودند.

,
,

وی بیان داشت:امام (ره) با تمسک به اسلام ناب محمدی ، پیوند بین دین و حضور مسئولانه و آگاهانه مردم در صحنه را متجلی کرد و در مقابل شعبده بازی به نام دموکراسی در غرب، مردم سالاری دینی را آشکار کرد و برای مردم یک نقش واقعی و حقیقی تعریف کرد.

,

نماینده سابق مجلس گفت:50 روز بعد از پیروزی انقلاب اسلامی شرایطی به وجود می آید که امام (ره) به آرای عمومی رجوع می کند و اصل نظام را به رأی می گذارد و ترکیبی به نام جمهوری اسلامی با 98.2 از درون صندوق های رأی مردم بیرون می آید و یک شکل تحیّر و بهت زدگی نظام سلطه و همه ی عناصر مرتبط به آن را فراهم کرد. ملت ایران یکپارچه آمد و مردم سالاری دینی را به نمایش گذاشت و شرایط به سمتی رفت که ماحصل آن ، انقلاب اسلامی با حضور مردم به پیروزی رسید و تثبیت شد.

,

زاکانی بیان داشت:در همان ابتدا دشمن توجه خودش را به سمت درون صندوق های رأی جلب کرد که عنصر و عناصری بیرون بیاید که به دست آن عنصر تیشه به ریشه انقلاب اسلامی بزند،چناچه در انتخابات با رئیس جمهوری مواجه شدیم که از درون صندوق رأی بیرون آمده اما وفادار به نظام و چارچوب ها و مبانی و معتقد به مردم به صورت درست نیست وتظاهر می کند اما پیوستگی با ضد انقلاب برقرار کرده به جای دلدادگی به مردم دل به ضد انقلاب داده است.

,

وی اظهار داشت: انتخابات ریاست جمهوری  سال84 برای اولین بار زیر سؤال رفت، البته زیر سؤال بردن قبلا هم اتفاق افتاده بود در آخرین خطبه نماز جمعه قبل از انتخابات سال 76خطیب جمعه صحبت از سلامت و صیانت از آرای مردم کرده بود و یک گره ذهنی را در جامعه ایجاد کرده بود اما در انتخابات سال 84 تجربه تحریم که پاسخ نگرفت مواجه با 2 نامزد انتخابات سلامت انتخابات را زیر سؤال بردندیکی  هاشمی و دیگری  کروبی بود که سلامت انتخابات را زیر سوال بردند.

,

نماینده سابق مجلس گفت: زیر سوال بردن انتخابات 84 سبب شد وزیر اطلاعات و وزیر کشور وقت به شدت اعتراض کنند چون خودشان متهم می شدند و لکه ای بر دامن آن ها می نشست که قابل پاک کردن نبود ، معترض می شدند برای اینکه این تهمت را ازخود بزدایند و نتیجه همه این ها فتنه سال88 شد.

,

زاکانی افزود: فتنه گران از شهریور سال 83کمیته صیانت از آرا تشکیل دادند و 9 ماه قبل از انتخابات اعلام کردند که قرار است تقلبی اتفاق بیافتد که نیاز به صیانت و پاسداری از رأی مردم است و بازیگر اصلی این صحنه هم نخست وزیر دوران جنگ و زمان امام را قرار دادند که خاطره خوش آن روزها و خاطره تاریخی گرفته شده از دهه شصت کمک کند تا به نقش آفرین این صحنه اعتماد کنیم.

,

وی بیان داشت: در فتنه 88 دو عامل باعث شد که فتنه شکل بگیرد که اساس آن قدرت طلبی و جاه طلبی بخشی از خواص در جامعه و در کنار آن نفوذ و اثر گذاری بیگانگان و دشمنان شرایط را به سمتی برد که ماحصل لجاجت آن ها خسارت بسیار بزرگی به انقلاب اسلامی خورد، فتنه گران رأی مردم را زیر پای خودشان قرار دادند و با بداخلاقی شرایط را به سمتی بردند که حیثیت نظام اسلامی را لکه دار کردند و نظام مردم سالاری دینی را متهم به تقلب کردند و همچنین متهم به جنایت و تجاوز کردند و تهمت به نظام زدند.

,

نماینده سابق مجلس با اشاره به آشوب های فتنه گران در سال 88 گفت: فتنه گران با لجاجت خود و با ایجاد یک شکاف اجتماعی و عمیق و درگیری در صحنه مردم را در مقابل هم قرار دادند و چهل میلیون رأی را به باد فنا دادند و آتش زدند وبا ادامه مسیر خودشان باعث شدند که مردم دلگیر از نظام اسلامی شوند و دچار ریزش بشود و دشمن مأیوس را امیدوار کردند.

,

زاکانی ابراز داشت:حمایت کننده جریانات عوامل داخلی فتنه بودند وبازیگران داخلی همین عناصری بودند که به عنوان سران داخلی شکل گرفته بودند و گرنه ابعاد فتنه جهانی بود،این مسیر که دنبال شد ، دست غیبی از آستین این ملت بیرون آمد و 9 دی سبب شد که پرونده فتنه گران و شرایطی که آن ها فراهم کردند ، بسته شود.

,

وی افزود:برای اینکه آن ها به ظاهر شعار فریبنده خودشان را بعد از انتخابات می دادند اما کم کم باطن خود را در 13 آبان به جنگ بخشی از جوهره حقیقی و شعارهای اساسی انقلاب اسلامی رفتند در 16 آذر سال 88 کینه خود را به امام (ره) با آتش زدن عکس امام نشان دادند و در عاشورای سال 88 رسمأ به اساس دین و مذهب پرداختند و به مساجد و تکایا و به نمادهای اسلامی هجوم کردند و باطن سیاه خود را نشان دادند و اینجا مردم راه خودشان را از آن ها جدا کردند.

,

نماینده سابق مجلس بااشاره به حضور میلیونی ملت ایران در 9دی اظهار داشت:کسانی که در 25 خرداد به خیابان آزادی آمده بودند و می گفتند رأی ما کجاست؟ اکثرأ در 9 دی آمدند از فتنه گرانی که مسیر دشمن را بر نظام اسلامی دنبال کردند ،برائت جستند.

,

زاکانی گفت: در برهه حساسی قرار داریم که وظیفه جبهه انقلاب این هست که با توجه به پیچیدگی و غبارآلودگی شرایط به اصل خود که خدمتگذاری و نوکری مردم است برگردد و وظیفه بصیرت بخشی و روشنگری در پیش بگیرد و نفاق و شکاف و تفرقه را کنار بگذارد و توجه کند که شایستگان را به مردم معرفی کند.

,

 وی ابراز داشت: جبهه انقلاب نیازمند یک بازنگری و یک تحول و یک دقت نظر افزون تر از گذشته در درون خود و یک آغوش باز به سوی ملت و در خدمت ملت قرار گرفتن است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه