اخبار داغ

کارشناس مسائل سیاسی:

فتنه 88 بزنگاه تاریخی، با مردودی خواص/افراد بی بصیرت به دنبال تطهیر سران فتنه

فتنه 88 بزنگاه تاریخی، با مردودی خواص/افراد بی بصیرت به دنبال تطهیر سران فتنه
کارشناس مسائل سیاسی گفت: فتنه آزمونی بود برای شناخت مواضع شخصیت‌ها، رجال، احزاب سیاسی و گروه‌های سیاسی و برخی از افرادی که سابقه انقلابی داشتند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به گزارش دیار آفتاب؛ فتنه سال 88 کودتای تمام عیار و دارای پیچیدگی گوناگون، به نام انتخابات بود که با تجلی حضور ملت ایران در صحنه دشمنان ایران اسلامی را ناکام کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, دیار آفتاب,

برخی از نخبگان با ایفای نقش در پازل دشمن زمینه‌ساز تحقق اهداف براندازانه شدند

, برخی از نخبگان با ایفای نقش در پازل دشمن زمینه‌ساز تحقق اهداف براندازانه شدند, برخی از نخبگان با ایفای نقش در پازل دشمن زمینه‌ساز تحقق اهداف براندازانه شدند,

اقدامات طرح ریزی شده جبهه استکبار برای تأثیرگذاری بر انتخابات دهم ریاست جمهوری در بُعد تاکتیکی و براندازی نظام در بُعد استراتژیک، با رفتار نابخردانه برخی از نخبگان و برخی تشکل‌های سیاسی که نقش کاتالیزور را در این میان ایفا نموده و به نوعی ضمن ایفای نقش در پازل دشمن زمینه‌ساز و سرعت بخش تحقق اهداف براندازانه آنان شدند و هزینه‌های سیاسی، اجتماعی و معنوی زیادی را بر جمهوری اسلامی و نهادهای آن تحمیل کرد.

,

«فتنه» یعنی حادثه ای‌ غبار آلود که انسان نتواند دوست را از دشمن تشخیص دهد و دریابد که این فتنه از کجا تحریک می‌شود، فتنه‌ها را باید با روشنگری خاموش کرد زیرا هر جا روشنگری باشد دست فتنه‌انگیز کوتاه می‌شود ... «فتنه» مثل یک مه غلیظ، فضا را نامشخص می‌کند، چراغ مه شکن لازم است که همان بصیرت است. (مقام معظم رهبری: 2/4/89)

,

اکنون جریان فتنه و طرفداران فتنه، ساکتین در زمان فتنه، به شکل‌های گوناگون تلاش می کنند تا این حادثه مهم و مخرب در مقطعی از تاریخ انقلاب اسلامی را تحریف کنند و از این طریق عوامل فتنه را تبرئه کرده و زمینه‌های بازگشت آنان به صحنه سیاست را فراهم کنند از این‌رو می طلبد برای جلوگیری از تحریف، این حماسه تاریخی بازخوانی و تبیین شود.

,

فتنه 88 بزنگاه تاریخی، با مردودی خواص/فتنه 88 به دنبال کاستن قداست نظام

, فتنه 88 بزنگاه تاریخی، با مردودی خواص/فتنه 88 به دنبال کاستن قداست نظام, فتنه 88 بزنگاه تاریخی، با مردودی خواص/فتنه 88 به دنبال کاستن قداست نظام,

حیدر جهانبخشی کارشناسان مسائل سیاسی پیرامون جریان شناسی فتنه 18 تیر 78 و فتنه88 و نقش خواص در فتنه 78 و 88 در گفت‌وگو با خبرنگار دیار آفتاب؛ گفت: در هر دو فتنه 78 و 88 گروه‌ها و جریاناتی مستقیم یا غیرمستقیم حضوری فعال داشتند. تعدادی از نیروها فعال بودند، تعدادی هم با نگاه تشویق و ترغیب تماشاگر بودند و عده‌ای هم در جریان فتنه ساکت و نظاره‌گر بودند تا ببینند این جریان به نتیجه می‌رسد یا خیر.

, دیار آفتاب,

وی افزود: جریان فتنه 78 تجربه‌ای برای این جریان سیاسی بود که علی‌رغم آسیب‌هایی که به نظام زدند هرگز اظهار ندامت نکردند. عدم برخورد با مسببین فتنه 78 موجب شد که تصور کنند می‌توانند این جریان را مجدد تکرار کنند. بنابراین فتنه 88 ادامه فتنه 78 بود. این جریان تلاش کرد تا با جریان‌سازی از قداست نظام بکاهند.

,

جهانبخشی ادامه داد: این جریان گرچه شعار و ارادت به امام راحل را سر می‌دادند اما رفتار، افکار و مواضع‌شان در راستای تقویت نظام نبود. حضرت امام‌خمینی(ره) فرمودند«حفظ نظام از اوجب واجبات است» باز در جای دیگر فرمودند«پشتیبان ولایت فقیه باشید تا کشور آسیب نبیند» ولی این جریان نه از ولایت و نه از نظام جمهوری اسلامی ایران پشتبانی نکردند.

,

این کارشناس مسائل سیاسی تصریح کرد: آنان از فتنه 78 عبرت نگرفتند و علی رغم اینکه ملت را در این فتنه آزموده بودند باز در سال 88 فتنه دیگری را رقم زدند و نگاهشان نیز تنها به حمایت‌های غرب و جبهه استکبار بود. تصور می‌کردند با حمایت غرب، انگلیسیها، آمریکایی‌ها، صهیونیست‌ها، معاندین و معارضین می‌توانند به اهداف خود دست پیدا کنند.

,

بر خلاف برخی سیاسیون مردم دشمن شناس و دشمن ستیز هستند

, بر خلاف برخی سیاسیون مردم دشمن شناس و دشمن ستیز هستند, بر خلاف برخی سیاسیون مردم دشمن شناس و دشمن ستیز هستند,

وی افزود: ادعای «تقلب» در انتخابات از سوی برخی از کاندیداهای شکست خورده مطرح شد اگرچه از قوانین جمهوری اسلامی ایران اطلاع داشتند و میدانستند که تخلف و تقلب به این شکلی که آنان مدعی هستند ممکن نیست.در عرصه تبلیغاتی شاید کاندیدایی قوانین را مراعات نکند اما در بحث رای‌گیری و ریختن آرا به صندوق‌ها امکان ندارد آراء جابه جا شود. البته کسانی که آتش بیار معرکه بودند در جلسات خصوصی‌شان، اعتراف کردند که تقلب نشده ولی مردانگی آن را نداشتند که به شکل علنی بیان کنند.

,

جهانبخشی با تاکید بر اینکه فتنه‌گران به دنبال تحریک احساسات مردم بودند گفت: تصورشان این بود که در فتنه 88 با تحریک احساسات مردمی و کشاندن آنان به خیابان و زیر سوال بردن مقبولیت و مشروعیت نظام به هدف خود دست پیدا کنند اما از حمایت مردم از اصل نظام غافل بودند. توهم آنان این بود که از طریق مردم می‌توانند به آن نتیجه دلخواه خود برسند غافل از اینکه مردم نسبت به فضای سیاسی و حوادث اتفاق افتاده تحلیل دارند و دشمن‌شناس و دشمن ستیز هستند درست بر خلاف برخی از سیاسیون که می‌دانند آمریکا و صهیونیست با ما دشمن است اما جرأت ستیز با آنها را ندارد.

,

ملاک دوستی با اشخاص و جریانات در درستی راه آن‌هاست/فتنه‌گران در خواب خرگوشی 

, ملاک دوستی با اشخاص و جریانات در درستی راه آن‌هاست/فتنه‌گران در خواب خرگوشی , ملاک دوستی با اشخاص و جریانات در درستی راه آن‌هاست/فتنه‌گران در خواب خرگوشی ,

این کارشناس مسائل سیاسی بیان کرد: ملت ایران از امام خود یاد گرفته بودند که دشمن و اهدافش را خوب بشناسند و براساس آموزه دینی، ستیز داشته باشند. نکته دیگری که این جریان از آن غافل بودند این بود که مردم از امام و رهبرشان آموخته بودند که ملاک و میزان دوستی با افراد، اشخاص و جریانات در دستی راه آنهاست.

,

وی افزود: تمام مخالفین، معاندین و دشمنان قسم خورده ملت ایران از این جریان سوء استفاده کردند ولی باز فتنه‌گران داخلی عبرت نگرفتند و خود را به خواب خرگوشی زده بودند و باز تلاش کردند که مردم را تحریک کنند ولی فراموش کرده بودند که مردم بر سر نظام باکسی شوخی ندارند. اما خواص به خاطر رسیدن به قدرت یا حفظ قدرت خودشان در مقابل گفتمان امام راحل قرار گرفتند و برای این مردم و نظام دردسر درست کردند.

,

این کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به پایبندی مردم به باورهای اعتقادی گفت: مردم ما مردم صبوری بودند. هشت ماه تحمل کردند ولی زمانی که دیدند به اهل بیت(ع) و ارزش‌های اسلامی اهانت شده است دیگر تاب نیاوردند و در مقابل این جریان قرار گرفتند. ای کاش افرادی که خود در فتنه حضور داشتند یا محرک ملت بودند یا سکوت اختیار کرده بودند و مدیریت می‌کردند متوجه می‌شدند نباید به نظام و اهل بیت(ع) ستم نمی‌کردند.

,

جهانبخشی خطاب به یکی از خواص گفت: یکی از بزرگان اخیراً گفته است «کسانی که مخالف برجام هستند، می‌توانند در مقابل خدا پاسخگو باشند؟» باید به این اشخاص و افراد گفت که شما چه؟ آیا می‌توانید در مقابل خون های ریخته شده، اهانت‌هایی که به ارزش‌های این انقلاب شده می‌توانید پاسخگو باشید؟ 

,

افراد بی بصیرت به دنبال تطهیر سران فتنه

, افراد بی بصیرت به دنبال تطهیر سران فتنه, افراد بی بصیرت به دنبال تطهیر سران فتنه,

وی افزود: فتنه‌گرانی که رأفت نظام شامل حال آنان شده است متاسفانه در جریان فتنه 88 خساراتی به این نظام وارد کردند ولی متاسفانه امروز عده‌ای که تحلیل و بصیرت لازم را ندارند و حوادث را به خوبی درک نکرده‌اند به دنبال تبرئه این شخصیت‌ها هستند و برای رسیدن به این هدفشان گاهاً در فضای رسانه‌ای با استفاده از تریبونی که در اختیار دارند صحبت از رفع حصر می‌کنند.

,

این کارشناس مسائل سیاسی تصریح کرد: فتنه 77 و به ویژه فتنه 88 آزمونی بود برای شناخت مواضع شخصیت‌ها، رجال، احزاب سیاسی و گروه‌های سیاسی و برخی از افرادی که سابقه انقلابی داشتند.

,

تحریم‌ها به واسطه «گرای» فتنه‌گران داخلی تشدید شد/حمایت جبهه استکبار از ندای مخالف

, تحریم‌ها به واسطه «گرای» فتنه‌گران داخلی تشدید شد/حمایت جبهه استکبار از ندای مخالف, تحریم‌ها به واسطه «گرای» فتنه‌گران داخلی تشدید شد/حمایت جبهه استکبار از ندای مخالف,

وی با اشاره به نقش فتنه‌گران بر تشدید تحریم‌های اقتصادی از سوی استکبار علیه ایران گفت: تحلیلگران سیاسی معتقدند که اتحادیه اروپا این آمادگی را پیدا کرده بود که شرایط جمهوری اسلامی ایران را بپذیرد اما با شکل گیری فتنه 88 برخی از داخل برای مدیریت صحنه‌های انتخابات به دشمن «گرای» دادند که تحریم‌ها را تشدید کند از سوی دیگر هم دشمن هم به این نتیجه رسید که تحریم می‌تواند به کسانی که علم مخالفت با نظام را بلند کرده بودند کمک کند تا مردم دست از مقاومت بردارند و در نهایت نظام تضعیف شود.

,

جهانبخشی تصریح کرد: این افراد برای مدیریت صحنه انتخابات مطالبه تشدید تحریم‌ها را از دشمن کردند برای اینکه بگویند اگر ما در انتخابات پیروز شویم با غرب رابطه برقرار کرده و تحریم‌ها را لغو می‌کنیم. آمریکایی‌ها هم به مانند همیشه از هر ندای مخالف با ولایت، خط امام و اسلام ناب و مخالف نظام جمهوری اسلامی ایران حمایت می‌کنند برای اینکه به نظام جمهوری اسلامی ایران آسیب برسانند.

,

این کارشناس مسائل سیاسی افزود: دشمن هیج‌گاه دست از دشمنی با ما بر نداشته است. از سوی دیگر علی‌رغم تجربه کسب شده توسط جریان داخلی از حوادث اتفاق ولی مواضع این افراد فتنه‌گر داخلی هنوز دشمن را کاملا نا امید نکرده است.

,

وی ادامه داد: دشمن در گام اول تلاش دارد ولی‌فقیه را در نظام اسلامی تضعیف کند و بعد به ایمان مردم آسیب برساند چون می‌دانند که ولی‌فقیه کاملا مکر و حیله آنان را شناخته است. حتی شخصیت‌های بین‌المللی معترف هستند که تحلیل‌ها و آینده‌نگری‌های مقام معظم رهبری کاملا درست و بجاست.

,

مردم در 9 دی 88 ولایتمداری و عشق به اهل بیت(ع) را ثابت کردند

, مردم در 9 دی 88 ولایتمداری و عشق به اهل بیت(ع) را ثابت کردند, مردم در 9 دی 88 ولایتمداری و عشق به اهل بیت(ع) را ثابت کردند,

جهانبخشی با اشاره به ولایتمداری مردم گفت: مردم در 9 دی 88 ولایتمداری و عشق به اهل بیت(ع) را ثابت کردند و عظمتی از خود نشان دادند که دشمن را متحیر کرد. مردم در 9دی نشان دادند که از هیچ کس و هیچ چیز غیر از خدا ترس ندارند و  اسلام از هر چیز دیگری برایشان بهتر است، اهل بیت(ع) برایشان به قدری عزیز است که تحمل ندارند حادثه تلخی همچون عاشورای 88 بار دیگر اتفاق افتد.

,

این کارشناس مسائل سیاسی در پایان با شاره به نقش مقام معظم رهبری در خنثی سازی فتنه 88 گفت: رهبری نظام نقش پدرانه نسبت به امت دارد. روشنگری، تحلیل، تذکر و هشدار را به جای خود بیان می کند. در فتنه 88 مقام معظم رهبری در روشنگری و آگاه‌سازی امت نقش مهمی داشتند. رهبر معظم انقلاب اسلامی با مدیریتی که داشتند فضا را به سمتی هدایت کردند که مردم کاملا آگاه و متوجه شوند و به اصل قصه پی ببرند.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه