اخبار داغ

خادمان موکب دامغان در اربعین حسینی تقدیر شدند

خادمان موکب دامغان در اربعین حسینی تقدیر شدند
طی آیینی از 54 خادم موکب دامغان در مراسم اربعین حسینی کربلای معلی تقدیر و تجلیل شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از تیتریک دامغان ؛ حجت الاسلام سید محمد حسینیان در آیین تقدیر و تجلیل از خادمان موکب علی بن موسی الرضا (ع) شهرستان دامغان در اربعین حسینی در شهر مقدس کربلا به میزبانی حسینیه اعظم سید الشهدا (ع) این شهر افزود : خدمت به دستگاه اباعبدالله الحسین ( ع ) از یک اجر و پاداش فراوانی برخوردار است و خادمان موکب ها در اربعین حسینی امسال به طور قطع از این اجر و پاداش بهره مند بودند .

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیتریک دامغان ؛ حجت الاسلام سید محمد حسینیان در آیین تقدیر و تجلیل از خادمان موکب علی بن موسی الرضا (ع) شهرستان دامغان در اربعین حسینی در شهر مقدس کربلا به میزبانی حسینیه اعظم سید الشهدا (ع) این شهر افزود : خدمت به دستگاه اباعبدالله الحسین ( ع ) از یک اجر و پاداش فراوانی برخوردار است و خادمان موکب ها در اربعین حسینی امسال به طور قطع از این اجر و پاداش بهره مند بودند ., تیتریک دامغان ؛ حجت الاسلام سید محمد حسینیان در آیین تقدیر و تجلیل از خادمان موکب علی بن موسی الرضا (ع) شهرستان دامغان در اربعین حسینی در شهر مقدس کربلا به میزبانی حسینیه اعظم سید الشهدا (ع) این شهر افزود : خدمت به دستگاه اباعبدالله الحسین ( ع ) از یک اجر و پاداش فراوانی برخوردار است و خادمان موکب ها در اربعین حسینی امسال به طور قطع از این اجر و پاداش بهره مند بودند ., تیتریک دامغان ,

وی اضافه کرد : برنامه های اجرا شده در موکب ها و خدمت بی منت به زائران و در راستای ترویج و گسترش فرهنگ عاشورا و ارائه خدماتی چون پذیرایی و اسکان جای تقدیر دارد و این حرکت مقدس و با ارزش برای دست اندرکاران موکب ها ثبت و ماندگار خواهد بود .

,

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان دامغان با بیان اینکه عزت و اقتدار ایران اسلامی مرهون ارزشها و اعتقاداتی است که مردم و مسئولان به جایگاه اهل بیت (ع) دارند اظهار داشت : حضور خود جوش مردم و خیران در کمک به تامین نیازمندی ها در ایجاد و راه اندازی موکب ها نشان از وحدت و همدلی و ارادت بسیار بالای همگان به سرور و سالار شهیدان حسین بن علی (ع) و یاران با وفای ایشان داشته و دارد که در عمل به نمایش گذاشته می شود .

,

, , , ,

وی گفت : باید برای سال آینده و ایجاد و راه اندازی موکب از تجربیات امسال استفاده شود تا بتوانیم خدمات بهتر و شایسته تر به زائران ابا عبدالله الحسین (ع) ارائه کنیم .

,

فرماندار شهرستان دامغان نیز در این آیین با تقدیر از خادمان و دست اندرکاران راه اندازی موکب با نام این شهرستان در ایام اربعین حسینی امسال اظهار داشت : خدمت در موکب با نام علی بن موسی الرضا ( ع ) در ایام اربعین حسینی این حرکت نشان از شعله ور بودن نور الهی امام حسین ( ع ) است و انشالله عاشورا نجات دهنده همه عالم از ظلم و ستیز یزیدیان و و طاغوتیان خواهد بود .

,

علی اصغر مجد تصریح کرد : اربعین حسینی به یک گنگره عظیم جهانی تبدیل شده است و واقعه عاشورا و قیام ابا عبدالله الحسین ( ع ) معجزه ای بود که بعد از گذشت قرن ها نه تنها به فراوشی سپرده نشده است بلکه مراسم آن هرسال از سال گذشته با شکوهتر برگزار می شود .

,

وی خطاب به خادمان و دست اندرکاران راه اندازی موکب گفت : خدمت شما در این حوزه که توفیق خدمت به زائران ابا عبدالله الحسین ( ع ) داشتید نصیب هرکسی نخواهد شد و قدر و جایگاه خودتان را بدانید و به انجام و کارخود ارزش و اهمیت قائل شوید .

,

, , , ,

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان دامغان نیز اظهار داشت : در ایام اربعین امسال و برای نخستین بار یک موکب به نام شهرستان دامغان و با نام مبارک علی بن موسی الرضا ( ع ) در شهر مقدس کربلا ایجاد و راه اندازی شد و 54 نفر خادم و راننده در این موکب به زائران خدمات ارائه کردند .

,

حجت الاسلام مرتضی میرکوافزود : از این تعداد خادم 34 نفر برادران و 3 نفر از خواهران بودند و 17 نفر دیگر را رانندگان تشکیل دادند که کار پذیرایی و اسکان زائران را برعهده داشتند .

,

وی اضافه کرد : در طول 14 روز راه اندازی موکب 65 هزارو 615 نفر از زائران ابا عبدالله الحسین ( ع ) در سه وعده شمال صبحانه ، ناهار و شام پذیرایی شدند .

,

وی یاد آورشد : در طی مدت برپایی موکب در ایام اربعین امسال در شهر مقدس کربلا دوازده هزارو 211 نفر از زائران حسینی در موکب شهرستان دامغان اسکان داده شدند که از این تعداد هشت هزارو 502 نفر را برادران و مابقی را خواهران تشکیل دادند .

,

وی گفت : برای ایجاد و راه اندازی و ارائه خدمات مطلوب و شایسته و در خور شان زائران حسین بن علی ( ع ) بخش های شامل آشپزخانه ، پذیرایی ، اسکان ، فرهنگی و انتظامات پیش بینی و در نظر گرفته شده بود .

,

در این آیین از خادمان موکب علی بن موسی الرضا ( ع ) شهرستان دامغان در ایام اربعین حسینی ( ع ) در شهر مقدس کربلا با اهدا لوح تقدیر تجلیل به عمل آمد .

,

 

,

, , , ,

, , , ,

, , , ,

, , , ,

, , , ,

, , , ,

, , , ,

, , , ,

انتهای پیام /

, انتهای پیام /, انتهای پیام /]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه