اخبار داغ

دستگیری عامل انتشار تصاویر مدلینگ

دستگیری عامل انتشار تصاویر مدلینگ
رئیس پلیس فتا استان خراسان رضوی از احتمال سوءاستفاده برخی مجرمان سایبری و فروش تور و بلیط جعلی و سایت فیشینگ (سایت جعلی با هدف کلاهبرداری) در دهه پایانی ماه صفر خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سرهنگ جواد جهانشیری به آگاه‌ سازی شهروندان نسبت به ثبت‌نام اینترنتی انواع تور زیارتی یا تهیه بلیط اینترنتی وسایل حمل و نقل عمومی اعم از هواپیما‌، قطار یا اتوبوس و سوء‌استفاده احتمالی افراد سودجو و کلاهبردار تاکید کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
 
,
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا،  وی افزود: به منظور رفاه حال شهروندان و کاربران علاوه بر رصد و پایش فضای سایبری توسط کارشناسان پلیس فتا، برخورد با سایت‌ها و اشخاصی که در فضای مجازی ‌بدون مجوز‌، اقدام به تبلیغ اجرای تور می‌ کنند وهمچنین شمار آنها نیز در حال افزایش است‌ در دستور کار پلیس فتا قرار دارد.
,
 
,
وی ادامه داد: کلاهبرداران فضای سایبری در این رابطه با نزدیک شدن به پایان ماه صفر و افزایش تقاضای انواع بلیط هواپیما‌، قطار و رزو هتل زائران و گردشگران مذهبی به مشهدالرضا(ع)، از این موقعیت سوء‌استفاده و با فریب کاربران اینترنتی اقدام به فروش جعلی بلیط و رزو هتل می‌ کنند.
,
 
,
رئیس پلیس فتا استان خراسان‌رضوی ادامه داد: به همین منظور پلیس فتا استان خراسان رضوی از شهروندان می‌خواهد نسبت به خرید و رزو اینترنتی هتل با هوشیاری بیشتری عمل و از درج اطلاعات خود روی سایت‌های نامعتبر‌، مشکوک و فیشینگ شده خودداری کنند.
سرهنگ جهانشیری گفت: کاربران توجه داشته باشند قبل از ورود به درگاه اینترنتی‌، ضمن بررسی اصالت سایت نسبت به بررسی آدرس دقیق اینترنتی در نوار آدرس با بررسی نماد اعتماد الکترونیکی حتما به دو پارامتر https و نشان قفل امنیتی نیز توجه لازم را داشته باشند و برای وارد کردن اطلاعات بانکی از صفحه کلید مجازی استفاده کنند.
وی با بیان اینکه از جستجوی شرکت‌ها و تعاونی‌های مختلف در موتورهای جستجو خودداری کنید، گفت: مجرمان سایبری با بارگزاری سایت‌های تقلبی و جعلی به راحتی می‌توانند کاربرانی را که از طریق موتورهای جستجو به دنبال یافتن آدرس سایتی هستند به دام اندازند.
این مقام انتظامی اضافه کرد: شهروندان گرامی برای بررسی دفاتر گزارش و اصالت سایتی که برای ثبت‌نام اقدام کرده‌اند ، می‌توانند به پایگاه اینترنتی سایت‌های دارای مجوز وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی ، پایگاه اینترنتی سازمان حج و زیارت و سازمان میراث فرهنگی و گردشگری مراجعه کنند و با اطلاعات کامل به خرید بلیط و رزرو اماکن مورد علاقه جهت مسافرت اقدام کنند.
سرهنگ جهانشیری از شهروندان خواست در صورت مواجهه با هرگونه موارد مشکوک آن را از طریق سایت پلیس فتا به نشانی Cyberpolice.irبخش ارتباطات مردمی گزارش کنند.

خواهر ناتنی شاکی هکر گوشی تلفن همراه از آب درآمد
,
,
,
,
,
,
, خواهر ناتنی شاکی هکر گوشی تلفن همراه از آب درآمد,
رئیس پلیس فتا فارس از کشف پرونده دسترسی غیر مجاز به داده‌های تلفن همراه یک خانم شیرازی خبر داد و گفت: متهم، خواهر ناتنی شاکی از آب در آمد.
,
 
,
سرهنگ ‌حبیب‌الله رجبلی‌ گفت: دختر جوان شیرازی با ارائه مرجوعه قضایی با مراجعه به پلیس فتا استان فارس اعلام کرد که چندی پیش از طریق شبکه اجتماعی تلگرام یک بسته از طرف فردی ناشناس روی تلفن همراه هوشمندش ارسال ‌شد.
وی ادامه ‌داد: این شهروند، هنگامی که اقدام به باز کردن بسته می‌کند تمام اطلاعاتی که روی گوشی او ذخیره شده بود به صورت کامل، پاک شد و به حالت اولیه کارخانه برگشت.
رئیس پلیس فتا استان فارس افزود: شاکی در اظهارات خود با بیان اینکه تصاویر شخصی زیادی روی تلفن همراهش بوده است و نگران انتشار این تصاویر در فضای مجازی است، خواهان رسیدگی به شکایت خود می‌ شود.
سرهنگ رجبلی اظهار داشت: کارشناسان با تشکیل پرونده، اقدامات فنی خود را آغاز کردند و موفق به شناسایی فرد ارسال کننده بسته مخرب روی تلفن همراه شاکی شدند.
وی گفت: پس از احضار او به پلیس فتا در ابتدا متهم منکر هرگونه ارسال بسته مخرب می‌شود اما در ادامه با رو به‌رو شدن با مستندات و ادله‌ های دیجیتال لب به اعتراف می گشاید و اعتراف می‌کند که شاکی، خواهر ناتنی اوست و دلیل این کار را کنترل فعالیت‌های خواهرش در فضای مجازی عنوان می‌کند.
رئیس پلیس فتا استان فارس افزود: این فرد در اظهارات خود می‌گوید؛ در ابتدا با جستجو در اینترنت با برنامه‌ ای در تلفن همراه آشنا شدم و پس از گذشت مدت زمان زیادی برای آموزش و نسب این برنامه با نبود آگاهی از عواقب آن اقدام به ارسال فایل مخرب روی تلفن همراه خواهرم کردم و تصور نمی‌کردم با اقداماتی که انجام می‌دهم اطلاعات گوشی خواهرم پاک شود.
سرهنگ رجبلی به کاربران فضای مجازی هشدار داد: به هیچ عنوان به پیام‌هایی که در فضای مجازی با عنوان‌ها و موضوعات هک تبلیغاتی انجام می‌دهند و به فروش یا دانلود برنامه‌های هک، اقدام می‌کنند، اعتماد نکنند چرا که هنگام نسب و اجرای این بدافزار‌ها، احتمال این که اطلاعات شخصی خود فرد به سرقت برود بسیار بالا است.
 
,
,
,
,
,
,
,
,
دستگیری عامل انتشار تصاویر مدلینگ در شبکه‌های اجتماعی
, دستگیری عامل انتشار تصاویر مدلینگ در شبکه‌های اجتماعی,
 
,
مسئول پلیس فتا استان گلستان از دستگیری فردی که اقدام به انتشار تصاویر غیراخلاقی از طریق شبکه‌های اجتماعی موبایلی و تحت وب می‌ کرد، خبر داد.
,
 
,
سروان وحید صاحبکاران افزود: این متهم با عکس‌برداری تحت عنوان مدلینگ از بانوان ،عکس‌ها را در شبکه‌های اجتماعی منتشر می‌کرد.
,
 
,
وی ادامه داد: در پی رصد فضای مجازی توسط کارشناسان پلیس فتا استان، مشخص شد فردی در شبکه‌های اجتماعی موبایلی و تحت وب، اقدام به انتشار تصاویر از خانم‌های جوان با پوشش‌های بسیار نامناسب‌ و ترویج و تحریک افراد به بی‌بند و باری و بی‌حجابی می‌ کند.
,
وی افزود: در تحقیقات تکمیلی و بررسی‌های تخصصی مشخص شد این فرد با راه‌ اندازی آتلیه عکاسی غیرمجاز در شهر گرگان اقدام به تصویربرداری از شهروندان بدون پوشش مناسب و در قالب مدلینگ نموده و با ایجاد چندین ‌گروه، کانال و پروفایل در شبکه‌های اجتماعی مختلف تصاویر فوق را منتشر می‌ کرد که پس از انجام تحقیقات پلیسی و تخصصی در نهایت متهم شناسایی، دستگیر و برای انجام تحقیقات تکمیلی به پلیس فتا دلالت شد.
,
 
,
صاحبکاران ادامه داد: با هماهنگی مقام قضایی اکیپی از مامورین این پلیس به محل کار متهم مراجعه کردند که در بررسی اولیه مشخص شد دستگاه‌هایی دارای چندین هزار عکس و فیلم است که بسیاری از این تصاویر در جهت استفاده به عنوان مدل، در فضای‌های باز مانند جنگل و باغ‌های اطراف گرگان تهیه شده است.

کلاهبرداری با هویت جعلی در یکی از شبکه‌های اجتماعی
رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان مرکزی گفت: شخصی که در یکی از شبکه‌های اجتماعی با هویت جعلی اقدام به کلاهبرداری از شهروندان می‌کرد توسط کارشناسان پلیس فتا استان در اراک شناسایی و دستگیر شد.
,
,
, کلاهبرداری با هویت جعلی در یکی از شبکه‌های اجتماعی,
,
سرگرد ‌مصطفی نوروزی‌ اظهار کرد: در پی شکایت یکی از شهروندان اراکی مبنی بر کلاهبرداری و اخاذی اینترنتی از این شهروند در فضای مجازی، موضوع مورد پیگیری کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.
,
 
,
وی افزود: در تحقیقات اولیه پلیس مشخص شد فردی ناشناس در فضای مجازی با شاکی ارتباط برقرار کرده و این فرد با جلب اعتماد شاکی، درخواست واریز مبلغی را کرده و مالباخته نیز وجه را به حساب او واریز نموده است.
,
 
,
این مقام انتظامی اضافه کرد: در ادامه تحقیقات پلیس مشخص شد متهم با درج مطالبی غیر اخلاقی در یکی از شبکه‌های اجتماعی باعث اغفال برخی کاربران شده و با تطمیع و ترغیب این افراد اقدام به کلاهبرداری می‌کرده است.
,
 
,
سرگرد نوروزی با اشاره به شناسایی متهم در تحقیقات کارشناسان پلیس فتا ادامه داد: متهم به این پلیس احضار و در بازجویی‌های صورت گرفته به کلاهبرداری از برخی کاربران شبکه‌های مجازی با هویت جعلی به بهانه کسب منافع مالی اعتراف کرد که پس از تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی شد.

دستگیری سارق داخل خودرو
,
,
, دستگیری سارق داخل خودرو,
پلیس شهرستان سبزوار با دستگیری سارق حرفه ای خودرو پرده از 40 فقره سرقت برداشت.
,
 
,
سرهنگ سیدمحمد هاشمی، فرمانده انتظامی شهرستان سبزوار گفت: در پی گزارش سرقت های سریالی داخل خودرو در سطح شهرستان سبزوار، شناسایی و دستگیری سارق در دستور کار تیمی ویژه از پلیس آگاهی قرار گرفت.
,
وی افزود: کارآگاهان دایره مبارزه با سرقت پلیس آگاهی با بررسی جغرافیای زمانی و مکانی سرقت ها، گشت های هدفمندی را با کلانتری های سطح شهر سبزوار در نقاط آسیب پذیر فعال کردند.
,
 
,
سرهنگ هاشمی تصریح کرد: تحقیقات در این رابطه ادامه داشت تا اینکه یکی از تیم های نامحسوس کلانتری 12 هنگام گشت زنی، مردی جوان را که سراسیمه در حال بازکردن در یک دستگاه سواری پراید بود مشاهده و در اقدامی ضربتی او را دستگیر و با توجه به پاسخ های ضد و نقیضش ، او را به کلانتری منتقل کردند.
,
وی گفت: متهم 27 ساله به نام میثم پس از بازجویی های اولیه با هماهنگی مقام قضائی در اختیار کارآگاهان پلیس آگاهی قرار گرفت.متهم طی چندین مرحله بازجویی های علمی پلیس در مواجهه با ادله و مستندات به دست آمده از او در محل های سرقت به 40 فقره سرقت داخل خودرو در سطح شهر سبزوار اعتراف کرد.
,
 
,
فرمانده انتظامی شهرستان سبزوار با اشاره به کشف تعداد زیادی باطری، آچار، باند، ضبط و پخش ،فلش ،کامپیوتر خودرو، زاپاس و مدارک شناسایی از مخفیگاه این سارق حرفه ای خاطر نشان کرد: متهم پس از تشکیل پرونده نهایی با صدور حکمی روانه زندان شد.
 
,
,
هلاکت 3 شرور در درگیری پلیس کرمان با اشرار مسلح
, هلاکت 3 شرور در درگیری پلیس کرمان با اشرار مسلح,
فرمانده انتظامی استان کرمان از درگیری ماموران انتظامی شهرستان فاریاب با اشرار مسلح و به هلاکت رسیدن سه شرور خبر داد.
,
 
,
سردار رضا بنی اسدی فر گفت: ماموران انتظامی فاریاب هنگام گشت زنی در حوزه استحفاظی به یک دستگاه خودرو پژو 405 مشکوک شدند.
,
 
,
وی افزود: پلیس به منظور بررسی وضعیت خودرو به راننده آن دستور ایست داد اما سرنشینان خودرو بدون اعتنا به هشدار ماموران اقدام به تیراندازی کرده و از محل گریختند که پلیس با اشرافیت کامل به منطقه و درگیری متقابل موفق شد خودروی اشرار را از ادامه مسیر بازدارد.
,
این مقام انتظامی ادامه داد: در این درگیری مسلحانه سه شرور مسلح به هلاکت رسیدند و مقادیری سلاح و مهمات جنگی نیز کشف شد.
,
 
,
فرمانده انتظامی استان اضافه کرد: در این عملیات یکی از کارکنان وظیفه به نام «ابراهیم نظری» به فیض رفیع شهادت نایل آمد.
,
 
,
به گفته سردار بنی اسدی ، تحقیقات پلیس جهت بررسی علت حضور اشرار مسلح در منطقه ادامه دارد.

توقیف محموله اسباب بازی قاچاق
,
,
, توقیف محموله اسباب بازی قاچاق,
فرمانده انتظامی استان چهارمحال و بختیاری از توقیف محموله اسباب بازی قاچاق به ارزش چهار میلیارد ریال در شهرستان لردگان خبر داد.
,
 
,
سردار غلامعباس غلامزاده افزود: در پی کسب خبری مبنی بر سوء استفاده قاچاقچیان از محورهای مواصلاتی استان، جهت حمل کالای قاچاق، موضوع در دستور کار ماموران اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس آگاهی قرار گرفت.
,
 
,
وی خاطرنشان کرد: ماموران، طی عملیات ایست و بازرسی در محل پل قرح به یک دستگاه کامیون کشنده حامل بار مشکوک و دستور توقف دادند.
,
 
,
این مقام ارشد انتظامی اضافه کرد: با هماهنگی مقام قضائی در بازرسی از این خودرو 10 هزار و 943 عدد انواع اسباب بازی مکانیزه و غیر مکانیزه خارجی فاقد مدارک گمرکی به ارزش چهار میلیارد ریال کشف و راننده کامیون نیز در این رابطه دستگیر شد.
فرمانده انتظامی استان چهارمحال و بختیاری با اشاره به معرفی متهم به مرجع قضائی گفت: قاچاق کالا ضربات جبران ناپذیری به بدنه اقتصادی کشور وارد می کند که نیروی انتظامی با این مفسدان اقتصادی برخورد قاطع و قانونی کرده و اجازه جولان به آنها را نخواهد داد.
 
,
,
,
کشف 3 میلیون و 500 هزار نخ سیگار خارجی قاچاق
, کشف 3 میلیون و 500 هزار نخ سیگار خارجی قاچاق,
معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان یزد از کشف سه میلیون و 500 هزار نخ سیگار خارجی قاچاق به ارزش هفت میلیارد ریال توسط ماموران پلیس این استان خبر داد.
,
سرهنگ محمدرضا مزیدی گفت: با توجه به خبری پیرامون بارگیری و حرکت یک محموله کالای دخانی از جنوب شرق کشور، بررسی موضوع و توقیف خودرو در دستور کار ماموران پلیس قرار گرفت.
,
 
,
وی اظهار کرد: روز گذشته ماموران پلیس استان ضمن شناسایی خودروی حامل این محموله با انجام یک عملیات ایست و بازرسی خودروی کامیون بنز را متوقف و در بازرسی از آن سه میلیون و 500 هزار نخ انواع سیگار خارجی قاچاق را کشف کردند.
,
 
,
مزیدی ارزش این محموله را هفت میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: ماموران پلیس در این خصوص دو متهم را دستگیر و به مراجع قانونی معرفی کردند.
معاون اجتماعی پلیس استان یاد آورد شد: متهمان، این محموله را بدون مجوز گمرکی و به صورت قاچاق بارگیری کرده بودند و قصد انتقال به تهران را داشتند.
 
,
,
,
کشف 650 هزار نخ سیگار قاچاق
, کشف 650 هزار نخ سیگار قاچاق,
فرمانده انتظامی شهرستان مریوان از کشف 650 هزار نخ سیگار قاچاق خبر داد.
سرهنگ سلمان حیدری گفت: در راستای اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالاهای دخانی، ماموران پلیس امنیت عمومی و پلیس آگاهی با انجام اقدامات اطلاعاتی از فعالیت یک قاچاقچی در این رابطه با خبر شدند و پس از چندین روز کار اطلاعاتی و مراقبت پلیسی موفق به شناسایی محل دپوی سیگار قاچاق شدند که با هماهنگی قضائی در یک عملیات مشترک پلیسی محل مورد نظر را مورد بازرسی قرار دادند.
فرمانده انتظامی شهرستان مریوان با اشاره به اینکه در بازرسی از این انبار 650 هزار نخ سیگار قاچاق و 29 سطل توتون خارجی کشف شد، تصریح کرد: یک متهم در این رابطه دستگیر و پس از تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد.
 
,
,
,
,
کشف 400 کیلو مواد مخدر در درگیری مسلحانه با قاچاقچیان
, کشف 400 کیلو مواد مخدر در درگیری مسلحانه با قاچاقچیان,
فرمانده انتظامی شهرستان خاش سیستان بلوچستان از کشف 400 کیلوگرم تریاک در درگیری مسلحانه با قاچاقچیان و توقیف یک دستگاه خودرو در این رابطه خبر داد.
سرهنگ غلامرضا اربابی گفت: در پی اخبار رسیده مبنی بر اینکه افرادی قصد انتقال مواد مخدر از محور خاش به زاهدان را دارند، بلافاصله موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران قرار گرفت.
وی با بیان اینکه ماموران پس از شناسایی محل عبور قاچاقچیان در مسیر خودروی آنها کمین زدند، افزود: سوداگران مرگ به محض مشاهده ماموران پلیس اقدام به تیر اندازی کردند.
سرهنگ اربابی بیان داشت: سوداگران مرگ به دلیل آتش پرحجم پلیس با استفاده از تاریکی شب و ناهمواری های زمین با به جا گذاشتن خودروی حامل مواد مخدر متواری شدند.
وی گفت: ماموران پس از اطمینان از عدم حضور قاچاقچیان مسلح با رعایت تمام جوانب حفاظتی در بازرسی از خودروی مورد نظر 40 بسته 10 کیلویی موادمخدر از نوع تریاک به وزن 400 کیلوگرم را کشف کردند.
فرمانده انتظامی شهرستان خاش تصریح کرد: تلاش گسترده پلیس برای دستگیری این قاچاقچیان ادامه خواهد داشت.

کشف محموله تلفن همراه قاچاق
رئیس پلیس آگاهی استان کرمانشاه از کشف محموله تلفن همراه قاچاق به ارزش یک میلیارد ریال خبر داد.
سرهنگ محمدرضا امیری گفت: در پی کسب خبری مبنی بر اینکه یک باند فعال در امر قاچاق کالا، نسبت به خرید انواع تلفن های همراه قاچاق از کشور عراق، اقدام و آنها را به شهر کرمانشاه منتقل کرده است تا در فرصتی مناسب در استان های مرکزی کشور توزیع کند، مراتب در دستور کار کارآگاهان اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز این پلیس قرار گرفت.
وی افزود: ماموران با هماهنگی مقام قضائی و با استفاده از اقدامات فنی و اطلاعاتی خودوری قاچاقچیان را شناسایی کردند و به محور تردد آنان اعزام شدند.
این مقام انتظامی ادامه داد: مأموران پس از ساعت ها تحت کنترل قرار دادن محور موردنظر و بستن راه های فرعی و اصلی خودروی موردنظر را متوقف و یک قاچاقچی را نیز در این رابطه دستگیر کردند.
سرهنگ امیری گفت: در بازرسی از خودوری مذکور، 61 دستگاه انواع تلفن همراه و فاقد مدارک گمرکی که به طرز ماهرانه ای جاسازی شده بود، کشف شد.
رئیس پلیس آگاهی استان تصریح کرد: متهم به همراه محموله مکشوفه و خودروی حامل بار قاچاق به پلیس آگاهی منتقل شد و پرونده تحت رسیگی قرار دارد.

جای گلوله هویت سارقان را لو داد
رئیس پلیس آگاهی استان گیلان از شناسایی و دستگیری سارقان حرفه ای و سابقه دار منزل با 56 فقره سرقت در رشت خبر داد.
,
,
,
,
,
,
,
, کشف محموله تلفن همراه قاچاق,
,
,
,
,
,
,
,
, جای گلوله هویت سارقان را لو داد,
,
سرهنگ فرهاد فلاح کریمی گفت: در پی دریافت گزارش های مردمی مبنی بر حمل یک دستگاه پژو توسط جرثقیل و وجود آثار مشکوک گلوله روی بدنه این خودرو ، بررسی موضوع بلافاصله در دستورکار کارآگاهان پلیس قرارگرفت.
,
 
,
وی افزود: ماموران پس از حضور در شهر خمام و اطمینان از صحت موضوع جرثقیل حمل پژو را شناسایی و آن را متوقف کردند.
,
 
,
سرهنگ کریمی با اشاره به اینکه در بررسی فنی ماموران مشخص شد اثرات گلوله که روی بدنه خودرو مشهود بود متعلق به عملیات تعقیب و گریز در یکی از سرقت های شهرستان انزلی است، گفت: متهمان پس از وقوع تصادف در شهر خمام به منظور فرار از دست پلیس قصد داشتند خودرو را بدون حضور پلیس در صحنه با جرثقیل به پارکینگ منتقل کنند.
,
 
,

وی با بیان اینکه ماموران سه نفر را در این رابطه دستگیر و به پلیس آگاهی منتقل کردند، افزود: این سه متهم که اهل و ساکن یکی از استان های همجوار هستند، در بازجویی فنی کارآگاهان به 56 فقره سرقت منزل، مغازه و خودرو در استان گیلان اعتراف کردند.
سرهنگ فلاح کریمی افزود: متهمان با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شدند.

,
,

 

,

 

,

منبع:ایرنا

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه