اخبار داغ

همکاری سایبری آمریکا و اسرائیل

همکاری سایبری آمریکا و اسرائیل
مجلس نمایندگان امریکا با هدف تقویت همکاری امریکا و اسرائیل در زمینه تحقیق و توسعه امنیت سایبری، دو لایحه قانونی تصویب کرده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ قانون همکاری تحقیقاتی پیشرفته امریکا و اسرائیل 2016 (H.R. 5877) و قانون 2016 تقویت همکاری در زمینه امنیت سایبری بین امریکا و اسرائیل (H.R. 5843) پس از تصویب در مجلس نمایندگان، برای تایید به مجلس سنا فرستاده شد. هنوز مشخص نیست دو قانون مذکور به زودی فرصت تصویب در مجلس سنا را پیدا خواهند کرد یا خیر، زیرا کنگره در صدد است کار خود را تا اواسط دسامبر پایان دهد. ارائه دو لایحه مذکور به ماه جولای 2016 باز می‌گردد؛ زمانی که گروهی از نمایندگان کنگره امریکا برای بحث و بررسی مسائل مرتبط با امنیت سایبری دو کشور از قبیل حفاظت از شبکه برق در برابر هکرها به اسرائیل سفر کردند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

 

,

 

,

راتکلیف

, راتکلیف ,

 

,

رتکلیف (Ratcliffe)، رئیس کمیته فرعی امنیت سایبری، حفاظت زیرساخت و فناوری‌های امنیتی مستقر در امنیت داخلی مجلس نمایندگان می‌گوید: «اسرائیل شریک راهبردی و حیاتی ماست و خرسندم که اقدامات مشترک در حوزه امنیت سایبری موجب همکاری نزدیک من با لنگوین (Langevin) در زمینه حفاظت و تقویت این ائتلاف مهم شده است. امیدوارم قوانین تصویب شده، به پایه‌ای محکم برای همکاری مستمر امریکا و اسرائیل در زمینه امنیت سایبری تبدیل شود، زیرا ما در صدد رسیدگی به مسائل و تحولات جدید سایبری هستیم.»

,

 

,

, ,

 

,

موسس و رئیس انجمن امنیت سایبری کنگره، لنگوین گفت: «سفر من به اسرائیل به همراه یکی از اعضای کنگره یعنی راتکلیف، تجربه درخشانی بود. من اعتقاد دارم که کشورهای ما چیزهای زیادی را باید درباره امنیت سایبری از یکدیگر بیاموزند و این سفر اعتقاد مرا تقویت کرد. کشورها در بخش خصوصی، مشکلات مشترک زیادی در عرصه امنیت سایبری دارند اما چالش‌های امنیت ملی متمایزی هم در فضای سایبر دارند که باید بدان رسیدگی کنند. قوانین تصویب شده، ضمن تقویت بیشتر روابط امریکا- اسرائیل، از همفکری نوآورانه درباره اولویت‌های دو کشور در زمینه امنیت داخلی حمایت می‌کند.

,

 

,

قانون همکاری تحقیقاتی پیشرفته امریکا و اسرائیل 2016، تکمیل‌کننده قوانین امنیت داخلی 2002 و قانون همکاری راهبردی امریکا- اسرائیل 2014 است که به وزارت امنیت داخلی امریکا اجازه می‌دهد با هماهنگی وزارت کشور، در برنامه‌های ارتقای توانمندی امنیت سایبری، با اسرائیل همکاری نماید. این قانون، یک برنامه تحقیق و توسعه دوجانبه موفق را در سازمان پروژه‌های تحقیقاتی پیشرفته امنیت داخلی به گونه‌ای بسط می‌دهد که فناوری‌های امنیت سایبری را هم در بر گیرد. همکاری وزارت امنیت داخلی امریکا و وزارت امنیت عمومی اسرائیل قرار است محصولات جدید را از دره مرگباری که بر سر راه تحقیقات کاربردی مقدماتی و بنیادی و تجاری‌سازی موفق قرار گرفته به سلامت عبور داده و به دو کشور در توسعه راهکارهایی برای حل مشکلات امنیتی منحصربه‌فردی که در عرصه سایبر دیده می‌شود، کمک کند. قانون همکاری امریکا و اسرائیل، از سرمایه‌گذاری‌های تحقیق و توسعه مشترک میان شرکت‌های امریکایی و اسرائیلی حمایت مالی می‌کند. تعیین الزامات مربوط، وظیفه وزیر امنیت داخلی است و یک گروه از مشاوران متشکل از شرکای موفق امریکایی- اسرائیلی او را در این کار یاری می‌رسانند.

,

 

,

امریکا، پیش از این، در برخی موارد اسرائیل را به عجله در اجرای برنامه‌های تهاجمی سایبری متهم کرده است. از جمله در آلوده کردن تاسیسات هسته‌ای ایران به استاکس نت، امریکا معتقد بود اسرائیل عجله کرده و با تغییر دادن کدهای ویروسی که از امریکا دریافت کرده، راسا اقدام به حمله علیه تاسیسات هسته‌ای ایران کرده است. حال باید دید همکاری‌های جدید این دو کشور چگونه پیش می‌رود. چندی پیش، راب نیک (Rob Knake)، از اعضای شورای روابط خارجی امریکا که چهار سال کارشناس امنیت سایبری دفتر اوباما بود، با حضور در نشست کسب‌وکار اسرائیل، گفته بود: «یا باید از مدل کره شمالی پیروی کرد یا از مدل غرب- مدل وسطی وجود ندارد.» به گفته وی، یکی از بهترین راه‌ها برای بهبود امنیت سایبری، اعتمادسازی است؛ اگرچه کار بسیار پرچالشی است. او می‌گوید از زمانی که ادوارد اسنودن، کارمند سابق سیا در سال 2013 اقدام به کپی و افشای اطلاعات دارای طبقه‌بندی سازمان امنیت ملی امریکا کرد، فهمیدن این که نکند شرکت‌های امریکایی با سازمان امنیت ملی همدست باشند، دشوار شده است. طبق گفته نیک، سیاست امریکا سرقت فناوری اسرائیل و ارائه آن به شرکت‌های امریکایی برای کمک به آنها نیست. او توصیه می‌کند که دولت اسرائیل هم برای اعتمادسازی، چنین سیاستی را در پیش بگیرد. نیک با تشویق شرکت‌های اسرائیلی به مشارکت در تلاش‌های جهانی، می‌گوید: «شرکت‌ها باید برای حفاظت از خود، با یکدیگر همکاری کنند.»

, نشست کسب‌وکار اسرائیل,

 

,

منبع:سایبربان

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه