اخبار داغ

ساخت روبات سرنشین دار در کره جنوبی

ساخت روبات سرنشین دار در کره جنوبی
گروهی از محققان کره‌ی جنوبی موفق به ساخت اولین روبات دوپای سرنشین دار شده‌اند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ تا کنون داستان‌ها و مجموعه‌های سینمایی و بازی‌های بسیاری مانند «حاشیه اقیانوس آرام» (Pacific rim)، ترمیناتور و تبدیل شوندگان (Transformers) با محوریت یا حضور روبات‌های جنگجوی دوپا ساخته شده‌اند که یا به صورت خودکار یا اپراتور انسانی تحت کنترل قرار می‌گیرند. ساخت این روبات‌ها در دنیای واقعی به علت مسائلی مانند سرعت حرکت، حفظ تعادل بسیار سخت و هزینه‌ی ساخت بالا، با مشکلات بزرگی همراه بود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

, ,

به تازگی یک شرکت روباتیک کره‌ی جنوبی به نام «فناوری هانکوک میرای» (Hankook Mirae Technology) نمونه‌ی اولیه از روبات‌های مِکا1 (Mecha) را به نام متد2 (Method-2) تولید کرده‌اند. متد2 دارای 4 متر ارتفاع و 1.3 تن وزن است و سنگینی هر یک از بازوهای آن به 130 کیلوگرم می‌رسد.
یانگ جین-هو (Yang Jin-Ho)، رییس شرکت هانکوک گفت: «روبات ما اولین محصول دوپای سرنشین دار تولید شده است و می‌توان از آن برای ورود به مناطقی که داخل شدن به آن برای انسان خطرناک است، استفاده کرد.»
ساخت متد2 از سال 2014 آغاز شده و 200 میلیون دلار برای ساخت آن سرمایه‌گذاری شده است. با وجود این هنوز مشخص نیست از آن در چه زمینه‌هایی استفاده خواهد شد.

, 1,
,
,

, ,

با وجود پیشرفت‌های حاصل شده، متد-2 هنوز هم برای حرکت روی دوپای خود باید به کابل‌های محافظ متصل باشد تا بتوانند تعادل خود را حفظ کنند.
یانگ افزود: «این روبات مانند کودک یک ساله‌ای است که با گذشت زمان راه رفتن را می‌آموزد و همانند انسان‌ها می‌تواند تا چند سال آینده به‌صورت آزادانه حرکت کند.»
مدیر شرکت هانکوک اشاره کرد متد2 تا پایان سال 2017 با قیمت 8.3 میلیون دلار آماده‌ی فروش خواهد شد.

,
,
,

, ,

________________________________

,

1- مکا، در زبان ژاپنی به ربات‌های غول‌پیکر و معمولاً دوپایی اطلاق می‌شود که یا به صورت خودمختار یا حضور اپراتوری انسانی درون خود فعالیت می‌کند. همچنین به سبک علمی تخیلی در داستان‌ها اشاره می‌کند که در آن روبات‌ها توسط مردم کنترل می‌شوند.

,

 

,

 

,

منبع:سایبربان

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه