اخبار داغ

کارشناس سیاسی

در فتنه ۸۸، مردم یگ گام جلوتر از خواص/ نباید حماسه ۹ دی در تاریخ انقلاب فراموش شود

در فتنه ۸۸، مردم یگ گام جلوتر از خواص/ نباید حماسه ۹ دی در تاریخ انقلاب فراموش شود
کارشناسی سیاسی گفت: تجربه فتنه ۸۸ نشان داد که خواص به نقش خود در بزنگاهها عمل نکردند؛ وگرنه در شرایط عادی مشکلی وجود ندارد که بخواهند اقدامی کنند. برخی از خواص در فتنه ۸۸ فاقد بصیرت بودند در حالی که مردم یگ گام جلوتر از آنها عمل کردند و با بصیرت به رهبر خود اقتدا کردند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از فراهان خبر؛ جواد یاری، کارشناس سیاسی در مراسم بزرگداشت ۹ دی با اشاره به نقش خواص در فتنه ۸۸ گفت: در سال ۸۸ برخی از خواص آتش بیار معرکه بودند در حالی که نان انقلاب را خورده بودند و دوست و دشمن را می شناختند. اما گرفتار چرب و شیرین دنیا بودند و تربیون نظام سلطه در داخل کشور شده بودند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, فراهان خبر, فراهان خبر, فراهان خبر,

وی افزود: اصلاحاتی نظیر کمیته «صیانت از آرا» و «تقلب» را خواص آلوده به دنیا مطرح کردند اما با حرکت مردم در پشت سر رهبری نظام محفوظ ماند و سقوط نکرد.

,

یاری اظهار کرد: اگر در سال ۸۸ و در همان اوایل شروع فتنه، ۵۰ نفر از خواص بیانیه کوبنده ای در محکومیت اقدامات فتنه‌گران و در دفاع از نظام ولایت صادر می کردند هیچ گاه فتنه۸۸ به مدت ۸ ماه طول نمی کشید و خسارات به کشور وارد نمی شد.

,

تحلیلگر مسائل سیاسی بیان کرد: جمهوری اسلامی ایران، تنها حکومت شیعی که پس از ۱۴۰۰ سال و با تحمل مجاهدتهای فراوان شکل گرفته است و اگر با عملکرد غلط و سکوت خواص در فتنه ۸۸ سقوط می کرد، این خواص جرم بسیار بزرگی داشتند و جرم آنها همانند جرم ایستادگی در برابر جریان حق و انبیا(ع) بود.

,

وی یادآور شد: اگر مردم در کربلا و کوفه همانند ۹ دی عمل می کردند و کم کاری خواص را پر می کردند دیگر امامی به شهادت نمی رسید.

,

یاری گفت: اگر در سال ۸۸ بصیرت مردم وجود نداشت و خواص مردود موفق می شدند امروز چیزی به نام جمهوری اسلامی وجود نداشت. لذا لازم است که خواص نقش خود را انجام دهد و همانند ابوهریره نباشند که نماز خود را با امام علی(ع) می خواند و همسفره معاویه بود و از غذاهای چرب سفره وی تناول می کرد.

,

تحلیلگر مسائل سیاسی تاکید کرد: تجربه فتنه ۸۸ نشان داد که خواص به نقش خود در بزنگاهها عمل نکردند؛ وگرنه در شرایط عادی مشکلی وجود ندارد که بخواهند اقدامی کنند. برخی از خواص در فتنه ۸۸ فاقد بصیرت بودند در حالی که مردم یگ گام جلوتر از آنها عمل کردند و با بصیرت به رهبر خود اقتدا کردند.

,

یاری ادامه داد: اگر خواص در بزنگاههای مهم خود را نشان ندهند دیگر روزی به نام روز جبران برای آنها وجود ندارد. مهم این است که خواص به موقع دشمن را بشناسند و اقدام درست انجام دهند.

,

وی تصریح کرد: در فتنه۸۸، درک خواص از فتنه این بود که طوری باید موضع داشته باشند که اگر نظام سقوط کرد در نظام بعدی هم جایگاه داشته باشند. یعنی سقوط نظام را قطعی می دانستند و حاضر نبودند برای حفظ نظام هزینه ای پرداخت کنند.

,

یاری گفت: هنگامی که حضور مردم در ۹ دی مشاهده می شود، این نتیجه مشهود شد که مردم تعیین کننده هستند، در حالی که پیش از ۹ دی فتنه گران مدعی بودند که مردم با آنها هستند ولی هنگامی که دیدند عموم مردم در دفاع از انقلاب، و امنیت کشور به صحنه آمدند، عقب نشینی کردند.

,

کارشناسی سیاسی خاطرنشان کرد: نباید بزرگداشت حماسه ۹ دی در تاریخ انقلاب فراموش شود و باید در راس برنامه‌های تبلیغاتی باشد، آن هم حضوری که مردم بدون تبلیغات در صحنه حضور داشتند و فتنه را جمع کردند.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه