اخبار داغ

معاون اول قوه قضائیه در بادرود:

هاشمی رفسنجانی اولین کسی بود که احتمال تقلب در انتخابات ۸۸ را مطرح کرد/ آقای رئیس جمهور آیا پرونده حقوق های نجومی به اعتماد مردم ضربه نزده است؟

هاشمی رفسنجانی اولین کسی بود که احتمال تقلب در انتخابات ۸۸ را مطرح کرد/ آقای رئیس جمهور آیا پرونده حقوق های نجومی به اعتماد مردم ضربه نزده است؟
حجت الاسلام محسنی اژه ای گفت: چندین ماه قبل از انتخابات هاشمی رفسنجانی از تریبون رسمی بحث احتمال تقلب در انتخابات را مطرح کرد و هیچ معلوم نبود این ادعا بر چه اساس و مستنداتی ارائه شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از آوای نطنز، معاون اول قوه قضائیه شامگاه پنج شنبه در مراسم گرامیداشت حماسه ۹ دی که با حضور گسترده مردم در حسینیه مرکز شهر بادرود برگزار شد، با طرح این سوال که چرا به نهم دی ماه یوم الله می گویند، اظهار کرد: روزی که خداوند نسبت به آن عنایت خاصی داشته باشد و همه مردم توجه ویژه پروردگار در آن روز را ببینند یوم الله می گویند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آوای نطنز,

حجت الاسلام غلامحسین محسنی اژه ای افزود: در9 دی سال ۸۸ اقشار مختلف مردم با شعارهای انقلابی به میدان آمدند و نقشه های چندین ساله خود برای ایجاد انقلاب رنگین و مخملی را نقش بر آب کردند.

,

وی تصریح کرد: در آن روز خداوند به خاطر شایستگی مردم دل ها را به هم پیوند زد، مردم به خیابان ها آمدند و کشور را که تا لبه پرتگاه رفته بود با کم ترین هزینه و در نصف روز نجات دادند.

,

سخنگوی قوه قضائیه با طرح این سوال که چرا باید این روز را گرامی بداریم، گفت: وظیفه انقلابی ما ایجاب می کند تا کاری کنیم که جوانان و آینده سازان این نظام بدانند در آن روز ها چه اتفاقی افتاد تا عبرتی باشد برای آن که از وقوع فتنه های دیگر جلوگیری شود.

,

وی اضافه کرد: دشمن سال ها برنامه ریزی کرده بود تا از این انتخابات به عنوان نقطه آغازین اجرای انقلاب مخملی خود استفاده کند و تا قبل از این اجرا،  بسیاری از خواص یا نمی دانستند و یا باور به این کار دشمن نداشتند.

,

حجت الاسلام اژه ای ابراز کرد: انتخاباتی که در سال ۸۸ برگزار شد یکی از بی نظیرترین و باشکوه ترین انتخابات در انقلاب بود که هم بارها و بارها زمان رای گیری در ساعات مختلف تمدید شد و هم فرایند رای گیری بدون کم ترین مشکل امنیتی برگزار شد.

,

وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب از آن حضور مردم در رای گیری تقدیر ویژه کردند، افزود: انتخابات ۸۸ با حضور بالغ بر ۴۰ میلیون نفر در رای گیری باعث شد تا همه مدعیان دموکراسی در جهان انگشت تعجب به دهان بگیرند.

,

معاون اول قوه قضاییه گریزی به وقایع قبل از انتخابات زد و گفت: دشمنان نظام و انقلاب دیگر از جنگ سخت علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی ناامید شده بودند و برای همین تنها راه مبارزه را جنگ نرم و بستر انتخابات را بهترین فرصت برای اجرای طرح خود دانستند.

,

وی با تاکید بر اینکه برای دشمن فرقی نمی کرد که اصولگرا رای بیاورد یا اصلاح طلب، اظهار کرد: دشمن با رمز تقلب وارد میدان شد و در داخل کشور هم عده ای دانسته و یا ندانسته همان حرف دشمن را به صورت احتمال بیان کردند.

,

سخنگوی قوه قضائیه اضافه کرد: چندین ماه قبل از انتخابات هاشمی رفسنجانی از تریبون رسمی بحث احتمال تقلب در انتخابات را مطرح کرد و هیچ معلوم نبود این ادعا بر چه اساس و مستنداتی ارائه شد.

,

وی تصریح کرد: هنوز زمان رای گیری به پایان نرسیده بود که یکی از نامزدهای انتخابات خود را پیروز انتخابات معرفی کرد و بعضی  که بعدا در متن فتنه قرار گرفتند نیز رسما اعلام کردند  که همان نامزد پیروز انتخابات است.

,

حجت الاسلام محسنی اژه ای ادامه داد: بعضی از کسانی که در دولت فعلی دارای پست و مقام هستند نیز آن روزها اعلام کردند که تقلب نشده و ما به بعضی از موارد اعتراض داریم، رهبر معظم انقلاب برای خنثی کردن توطئه ها دستور بازشماری و بازبینی را صادر کردند ولی عده ای گفتند فقط تنها راه حل مناقشات، ابطال انتخابات است.

,

وی افزود: در آن زمان که بنده مسوول وزارت اطلاعات بودم به یکی از نامزدها در مورد کمک های مالی و سیاسی از خارج و همچنین کمک بعضی از افراد معلوم الحال داخلی به آن ها در جریان تبلیغات هشدار دادم که وی گفت هیچ وقت برخلاف منویات ولی فقیه عمل نکرده، پایبند قانون اساسی بوده و از هیچ بیگانه ای کمک نمی گیرد.

,

معاون اول قوه قضاییه تصریح کرد: در جریان فتنه ۸۸ معلوم شد که همین نامزد انتخابات با زیر پا گذاشتن اصول و تخطی از فرمایشات رهبر معظم انقلاب ضمن کمک سیاسی و مالی گرفتن از معاندان، دروغ های بزرگی را نیز به نظام نسبت داد.

,

وی اضافه کرد: هرکاری را که نظام توانست برای جلوگیری از فتنه انجام داد، بعضی صف خود را از فتنه گران جدا کردند، اما عده ای نیز تا آخر در برابر نظام ایستادند، دشمنان خارجی نیز در ایام فتنه تمام شبکه های ماهواره ای و اینترنتی خود را از نظر کمی و کیفی برای کمک به گسترش فتنه ارتقا دادند.

,

حجت الاسلام اژه ای اظهار کرد: با فعالیت های آشکار دشمنان نظام و آموزش ها در مورد نوع درگیری با نیروهای بسیجی و نیروی انتظامی کم کم دست چدنی دشمن از آستین مخملی آن ها بیرون زد و آمریکا، فرانسه، انگلیس، اسرائیل، آلمان و … رسما وارد فضای آشوب شده و از فتنه گران حمایت و جنگ تمام عیار را علیه انقلاب شروع کردند.

,

وی اضافه کرد: اردو کشی های خیابانی با سلاح های سرد و گرم شروع شد، به ماه های رمضان و محرم هتک حرمت شد، اصل ولایت فقیه را زیر سوال بردند، عکس امام را پاره کردند و شعارهای دشمن پسند سردادند.

,

معاون اول قوه قضاییه تصریح کرد: این هتک حرمت ها که پیش آمد، اقشار مختلف مردم اعم از بسیج، نیروی انتظامی، قوه قضاییه و … به میدان آمدند و با کمک تیز بینی رهبر معظم انقلاب شعله های خاموش فتنه را که گاهی توسط معاندان سوخت رسانی می شد برای همیشه خاموش کردند و گرنه کشور به سرنوشت امروز سوریه تبدیل می شد.

,

وی با طرح این سوال که چرا سران فتنه محاکمه نمی شوند و اگر مجرم نیستند چرا آزاد نمی شوند، بیان کرد: همان قانونی که می گوید مجرم را مجازات کنید، همان قانون نیز می گوید اگر مسئله مربوط به مسائل مهم سیاسی و امنیتی کشوری باشد باید شورای عالی امنیت ملی در مورد آن تصمیم بگیرد.

,

سخنگوی قوه قضاییه اضافه کرد: حصر سران فتنه نیز طبق مصوبه شورای عالی امنیت ملی است که این مصوبه نیز هم اکنون نیز موجود است، مصوبه ای که امروز عده ای از فقدان آن دم می زنند.

,

وی با اشاره به سخنان اخیر رئیس جمهور در مورد رسیدگی روشن به پرونده های قضایی برای جلوگیری از ضربه خوردن به اعتماد مردم، افزود: آقای رئیس جمهور آیا پرونده فتنه ۸۸ پرونده مهمی نیست، چرا عده ای از دولتمردان در باره فتنه ۸۸ موضع نمی گیرند؟

,

حجت الاسلام محسنی اژه ای با بیان اینکه چرا باید این افراد در دولت به کار گرفته شوند، گفت: اکنون که ماه ها از قضیه پرونده حقوق های نجومی گذشته است، آیا این عدم رسیدگی به اعتماد مردم ضربه نزده است، بر چه اساسی یک مسوول ماهیانه ۷۰ تا ۸۰ میلیون حقوق دریافت می کرده است.

,

وی اضافه کرد: مگر نباید پاداش را از سود داد نه زیان، آیا همه بانک ها و شرکت های دولتی سود ده هستند که قطعا نیستند، دولتمردان بیایند واضح به مردم بگویند چگونه پرونده های نجومی بسته شد.

,

معاون اول قوه قضاییه با بیان اینکه عده ای با شرکت در پنج جلسه حق شرکت در ۲۰ جلسه را دریافت کرده اند، ابراز کرد: نه دیوان محاسبات و نه خود دولت هیچ کسی را در رابطه با پرونده حقوق های نجومی به قوه قضاییه معرفی نکرده است.

,

وی خاطر نشان کرد: دولت بیاید و به مردم بگوید فرق این هایی که عزل کردید و آن هایی که عزل نکردید چیست و چرا بعضی از آن هایی که عزل کردید را در جای دیگر به پست و مقام رسانیده اید.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه