اخبار داغ

آیت‌الله اراکی در اجتماع باشکوه مردم اراک؛

خروج از فرمان رهبری اولین گام فتنه/ مدیر با تقوا غلط زیردستان خود را توجیه نمی کند/ تعهد به پیمان نقض شده از سوی دشمن، برخلاف عقل و قرآن است

خروج از فرمان رهبری اولین گام فتنه/ مدیر با تقوا غلط زیردستان خود را توجیه نمی کند/ تعهد به پیمان نقض شده از سوی دشمن، برخلاف عقل و قرآن است
دبیر مجمع جهانی تقریب مذاهب وفای به عهد در مقابل پیمان شکنی دشمن را عین بی بصیرتی دانست و گفت: عدم اعتماد به دشمن و دشمن‌شناسی دو رکن اصلی است؛ خوش‌بینی به دشمن کمال حماقت و بی‌بصیرتی است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از نسل فردا، شامگاه پنجشنبه اجتماع باشکوه مردم کلانشهر اراک که با حضور مردم ولایتمدار این شهرستان و جمعی از مسئولین رده اول استان از جمله نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی در مسجد الزهراء(س) برگزار شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, نسل فردا,

انبوه جمعیت که از همان لحظات اولیه اقامه نماز در مسجد حضور پیدا کرده بودند گواه شور و شوق جمعیت را برای شنیدن سخنان دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب می‌داد.

آیت‌الله محسن اراکی در این مراسم با اشاره به جریان فتنه ۸۸ گفت: فتنه ۸۸ تنها جریانی نیست که در طول تاریخ اسلام شکل گرفته است. پیچیده‌ترین فتنه‌ها پس از رحلت پیامبر اسلام(ص) رخ داده، در مقاطع متعددی از تاریخ انبیاء جریاناتی به وقوع پیوسته است که رنج و سختی بشریت امروز نتیجه همان فتنه‌هاست.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب عدم اطاعت از رهبری را بزرگترین ستم اجتماعی از سوی بشر برشمرد و گفت: بزرگترین نعمت الهی رهبری است که در پس آن همه نعمت‌های الهی برای بشر گوارا شده و ثمربخش می‌شود. چنانچه اطاعت از رهبری را داشته باشیم براساس آیات قرآن، برکات بسیاری شامل حال بشر می‌شود و بی تردید مشکلات جامعه مرتفع می‌شود. 

امید به بیگانگان برای رفع مشکل خطاست/خروج از فرمان رهبری اولین گام فتنه

وی افزود: اینکه به مسئولین کشور و متصدیان امر مرتب تاکید می کنیم که راه حل مشکلات جامعه به اطاعت از فرمان رهبری است براساس همین امر است که اطاعت از رهبری راهگشای مشکلات است. مسئولین از فرمان رهبری تبعیت کنند و سیاست‌های ابلاغی را اجرایی سازند اگر مشکل حل نشد آن وقت بگویند چرا مشکل مرتفع نشد؟ به بیگانگان برای رفع مشکلات کشور دل نبندند.

آیت‌الله اراکی با بیان اینکه جامعه اسلامی از آن روزی که خروج فرمان رهبری الهی را شیوه خود قرار داد دچار گرفتاری شد، ادامه داد: چقدر باید عبرت بگیریم؟ کشورهایی که همه هستی خود را به دست آمریکا سپردند امروز به کجا رسیدند؟ چه میزان دیگر تجربه اشتباهی، برای شناخت دوست و دشمن نیاز داریم؟

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب با تاکید بر اینکه اولین گام فتنه خروج از فرمان رهبری است، گفت: در تاریخ انبیاء یکی از فتنه‌هایی که جوامع را به خاک سیاه نشاند خروج از فرمان انبیاء و اولیاء الهی و اطاعت از فرمان دیگری است. از پس آن هم فتنه‌های دیگری یکی پس از دیگری خود را نشان داده و جامعه را به فساد و تباهی می کشاند.

اطاعت از رهبری تنها با شعار کافی نیست/در امر اطاعت از رهبری کوتاهی کردیم

وی با اشاره به پایه‌های اصلی و خطوط اصلی بصیرت فتنه شکن و فتنه سوز گفت: اینکه بگوئیم باید از رهبر اطاعت کنیم کافی نیست چراکه اگر اطاعتی داشته باشیم که رهبر راضی نباشد این اطاعتی نیست که خداوند ما را به آن سفارش کرده است.

آیت‌الله اراکی با اشاره به خطبه أین عمار به عنوان آخر خطبه حضرت امیرالمومنین(ع) گفت: عمار یاسر از جمله شخصیت‌های برجسته‌ای است که حوادث پر زرق برق دنیا او را از مسیر حق منحرف نکرد و در زمان فتنه و آزمایشات اجتماعی نیز مورد فریب و دستخوش افراد و گروه ها قرار نگرفت. عمارها به واقع آن کسانی هستند در کنار معرفت الهی از امر رهبری اطاعت می کنند. بدانیم که شناخت تنها کافی نیست اطاعت باید رضایت رهبری را به همراه داشته باشد. 

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب تاکید کرد: اینکه هر لحظه مقام معظم رهبری گله کنند از مسئولین و مرتب نسبت به مسائل گوشزد داشته باشند، به چه معناست؟ اینکه ایشان سیاست‌های تحقق اقتصادمقاومتی را مرتب گوشزد کنند ولی هنوز هم می بینیم که در عمل هیچ چیزی رخ نداده نشان از کوتاهی ما در اجرای منویات مقام معظم رهبری دارد.

وی با تاکید بر اینکه عدم اطاعت از رهبری تنها یک بحث شرعی نیست، گفت: اگر فرمان خدا را در اطاعت از رهبری عملی نکنیم بی شک اثرش در زندگی دنیایی هم مشهود خواهد بود. نافرمانی رهبری قحطی، خشکسالی و مشکلات دیگر به همراه دارد؛ این سنت حتمی الهی است.

بانک اسلامی باید برخاسته از فقه اسلامی باشد/سیستم بانکی کشور ربوی است

نماینده مردم استان مرکزی در مجلس خبرگان رهبری بر لزوم حاکم شدن احکام اسلامی در ابعاد مختلف جامعه تاکید کرد و گفت: سیستم بانکداری ما مطابق احکام اسلامی نیست؛ اینکه مرتب می‌گویند سیستم بانکی را اصلاح می‌کنیم یعنی به واقع همان سیستم غربی را که دارد اصلاح کنند درست نیست چراکه لازمه اصلاح سیستم بانکی فقه بانک است، فقیه بانک شناس می‌خواهد که بتواند مسائل را مرتفع سازد. بایستی از «الف» تا «ی» بانک اسلامی برخاسته از فقه اسلام و بینش اسلامی باشد.

وی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به نظام مدیریتی حاکم در کشور گفت: در نظام مدیریتی اسلام هر پست مدیرتی باید عادل باشد و این خود از مهم ترین احکام فقه اسلامی است.

اگر فشار سیاسی نبود نامزدهای بیشتری رد صلاحیت می‌شدند

آیت‌الله اراکی با اشاره به اعتراض برخی از افراد درخصوص تائید صلاحیت کاندیداها در شورای نگهبان گفت: اگر فشارهای سیاسی نبود بی شک تعداد بیشتری از نامزدها توسط شورای نگهبان رد صلاحیت می‌شد. لازم است که شورای نگهبان درخصوص صلاحیت این افراد نظر دهد چراکه یک نفر نامزد انتخاباتی برای یک جامعه تصمیم می‌گیرد و سرنوشت جامعه به دستش سپرده شده است. یک کاندیدای مجلس شورای اسلامی ممکن است با تصویب یک قانون حیات جامعه را به خطر اندازد. یک جمع بی‌تقوا مملکت را بر هم می‌ریزد.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب تصریح کرد: نماینده مردم باید عادل باشد این یک حکم فقهی و دینی است. تصمیم‌گیری برای مردم در هر سطحی نیازمند عدالت تام است؛ حال می‌خواهد در سطح قوه قضائیه، قوه مقننه یا قوه قضائیه باشد.

مهم‌ترین مشکل کشور عدم اجرای احکام اسلامی در سیستم مدیریتی

وی افزود: مهم‌ترین مشکل در کشور این است که هنوز موفق به اجرای احکام اسلامی در نظام و سیستم مدیریتی نشده‌ایم، همت‌ها باید گماشته شود تا این مسائل اجرایی شود. 

نماینده مردم استان مرکزی در مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: نزدیک به چهل سال از انقلاب می‌گذرد و این مشکل به قوت خود باقی است. باید همت کنیم تا در چهل سالگی انقلاب یکی از مهم‌ترین اصولی که نظام را هدایت کند این باشد که تمام پُست‌های مملکتی که دخالت در شمول مردم را دارند و به نوعی تصمیم‌گیری برای مردم و سرنوشت مردم به آن پُست گره خورده باید صاحب آن پُست عادل به تمام معنا، خداترس و باتقوا باشد و اگر فرصتی برایش پیش آمد از آن سوء استفاده نکند اگر توانست ثروتی را به شکلی، ولو قانونی بدون موازین عدل برای خود بگیرد، خداترس باشد نه اینکه بخواهد بگوید آبرو نریزد ! این عدل نیست.

اساس اصلاح فرهنگ عمومی ایجاد تقوای اجتماعی است

آیت‌االله اراکی با تاکید بر نهادینه کردن فرهنگ خدا ترس بودن در جامعه گفت: اگر می‌خواهیم فرهنگ عمومی را اصلاح کنیم اساسش ایجاد تقوی اجتماعی است. نه اینکه باعث سست شدن موازین شرعی در بین جوانان و ترویج بی‌بند وباری شویم. اینگونه چیزی از اسلام نمی‌ماند لازمه گسترش تقوا رعایت موازین اسلامی است.

وی افزود: تقوی اجتماعی ما سست و ضعیف است. بایستی تقوا را در جامعه گسترش داد به ویژه در سیستم مدیریتی تا شاهد خیانت‌ها، فسادها و باندبازی‌ها نباشیم.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب ادامه داد: مدیران هم باید تقوا داشته باشند. مدیری که تقوا نداشته باشد، رعایت نکرد و دروغ گفت باید کنار گذاشته شود. سخت‌گیری در اجرای موازین به ویژه در سیستم مدیریتی باید وجود داشته باشد. مدیران بایستی نسبت به زیردستان حساس باشند نه اینکه اگر زیردستش هم جرمش ثابت شد تازه بیاید بگوید «خیر این نبود» بخواهد کار غلط او را توجیه کند. سیستم مدیریتی ما باید کاملا دینی شرعی و مبتنی بر عدالت باشد.

خوش‌بینی به دشمن کمال حماقت و بی‌بصیرتی است

آیت‌الله اراکی با تاکید بر اینکه دشمن هرگز قابل اعتماد نیست، گفت: عدم اعتماد به دشمن و دشمن‌شناسی دو رکن اصلی است؛ باید با دشمن آنچنان که دشمنی می‌کند رفتار کرد چراکه خوش‌بینی به دشمن کمال حماقت و بی‌بصیرتی است.

وی با اشاره به بحث مذاکرات با آمریکا گفت: آمریکا در طول ۳۸ سالی که از پیروزی انقلاب اسلامی می‌گذرد هیچ دشمنی نمانده که به ما نکرده باشد حال اینکه بگوئیم ان‌شاءالله آدم خوبی می‌شود بی بصیرتی است. عقل که دارید چگونه می‌توان به دشمنی خوش بین بود که از روز نخست که خود را شناخته‌ایم با توطئه‌ها و ترفندهایش رو به رو بودیم.

نماینده مردم استان مرکزی در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه بی‌بصیرتی در امور کلان که به سرنوشت جامعه مربوط است لطمات بزرگی را به جامعه وارد می‌کند.

وی اساس بصیرت را دشمن‌شناسی و بدبینی به دشمن دانست و افزود: باید با دشمن به گونه‌ای رفتار کرد که او عمل می‌کند اینکه در برابر پیمان‌شکنی دشمن، پیمان خود را رعایت کردن عین بی‌بصیرتی است.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب یادآور شد: براساس آیات قرآن وقتی خیانت دشمن را در پیمان دیدید باید لغو پیمان کنید. اینکه دشمن یا خود معترف باشد یا با دلیل و برهان ثابت شود که دشمن به پیمان خیانت کرده است باز بگوئیم به پیمان پایبندیم، این نه تنها با احکام قرآنی سازگار نست که با عقل و منطق هم سازگار نیست. 

نماینده مردم استان مرکزی در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه باید در برابر بدعهدی دشمن قاطعانه عمل کرد، گفت: وفای به عهد در مقابل بدعهدی دشمن به معنای این است که دست دشمن را در سرنوشت‌مان باز گذاشته‌ایم و نتیجه‌اش باخت در مقابل اوست.

وی افزود: ما حق نداریم در مقابل دشمن ببازیم و آن را بر سرنوشت خود مسلط کنیم. حق نداریم در مقابل پیمان شکنی دشمن نسبت به پیمان خود متعهد باشیم این خلاف شرع، دین و عقل است این اساس مسئله بصیرت است.

آیت‌الله اراکی افزود: پایبندی افراد به میثاق با خداوند، پیامبران و فرمانروایان الهی رکن دیگر بصیرت است. حق‌شناسی بصیرت می‌خواهد و البته اگر انسان دچار فتنه نشود دل بیدار، خود حق را تشخیص می دهد.  امروزه پرچم دفاع از ارزش های اسلامی و الهی به نام امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری و به برکت خون شهدا در همه نقاط جهان برافراشته شده است.

وی ادامه داد: به واسطه حق شناسی که امروز در جوامع حاکم است به رغم تمام فشارها و جنایاتی که علیه مسلمانان در نیجریه صورت گرفت شاهد افزایش جمعیت تشیع در این کشور هستیم حتی با وجود جوسازی‌های انجام شده علیه اسلام و قرآن در اروپا و آمریکا، انقلاب اسلامی در حال گسترش است و مرزها را یکی پس از دیگری درنوردیده است.

شکل گیری موجی از جوانان بسیجی در اروپا و آمریکا

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب تصریح کرد: موج بسیجیان انقلاب اسلامی با الگوگیری از بسیجیان سلحشور داخلی در اروپا و آمریکا به صورت خودجوش شکل گرفته که نشان از بصیرت الهی دارد. ما حقانیت انقلاب را با تمام وجود باور داریم.

آیت‌الله اراکی در پایان خاطرنشان کرد: امروز استکبار و ایادی آن همه ظرفیت‌ها و زیرساخت‌های خود را برای ضربه زدن به انقلاب اسلامی به کار بسته است  و در چنین شرایطی ملت ایران اسلامی نیز باید با بصیرت و معرفت الهی نسبت به ارزش‌های ناب انقلاب اسلامی و منویات مقام معظم رهبری در راستای خنثی سازی توطئه‌های دشمنان گام بردارد.

انتهای پیام/

,

انبوه جمعیت که از همان لحظات اولیه اقامه نماز در مسجد حضور پیدا کرده بودند گواه شور و شوق جمعیت را برای شنیدن سخنان دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب می‌داد.

,

آیت‌الله محسن اراکی در این مراسم با اشاره به جریان فتنه ۸۸ گفت: فتنه ۸۸ تنها جریانی نیست که در طول تاریخ اسلام شکل گرفته است. پیچیده‌ترین فتنه‌ها پس از رحلت پیامبر اسلام(ص) رخ داده، در مقاطع متعددی از تاریخ انبیاء جریاناتی به وقوع پیوسته است که رنج و سختی بشریت امروز نتیجه همان فتنه‌هاست.

,

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب عدم اطاعت از رهبری را بزرگترین ستم اجتماعی از سوی بشر برشمرد و گفت: بزرگترین نعمت الهی رهبری است که در پس آن همه نعمت‌های الهی برای بشر گوارا شده و ثمربخش می‌شود. چنانچه اطاعت از رهبری را داشته باشیم براساس آیات قرآن، برکات بسیاری شامل حال بشر می‌شود و بی تردید مشکلات جامعه مرتفع می‌شود. 

,

امید به بیگانگان برای رفع مشکل خطاست/خروج از فرمان رهبری اولین گام فتنه

, امید به بیگانگان برای رفع مشکل خطاست/خروج از فرمان رهبری اولین گام فتنه,

وی افزود: اینکه به مسئولین کشور و متصدیان امر مرتب تاکید می کنیم که راه حل مشکلات جامعه به اطاعت از فرمان رهبری است براساس همین امر است که اطاعت از رهبری راهگشای مشکلات است. مسئولین از فرمان رهبری تبعیت کنند و سیاست‌های ابلاغی را اجرایی سازند اگر مشکل حل نشد آن وقت بگویند چرا مشکل مرتفع نشد؟ به بیگانگان برای رفع مشکلات کشور دل نبندند.

,

آیت‌الله اراکی با بیان اینکه جامعه اسلامی از آن روزی که خروج فرمان رهبری الهی را شیوه خود قرار داد دچار گرفتاری شد، ادامه داد: چقدر باید عبرت بگیریم؟ کشورهایی که همه هستی خود را به دست آمریکا سپردند امروز به کجا رسیدند؟ چه میزان دیگر تجربه اشتباهی، برای شناخت دوست و دشمن نیاز داریم؟

,

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب با تاکید بر اینکه اولین گام فتنه خروج از فرمان رهبری است، گفت: در تاریخ انبیاء یکی از فتنه‌هایی که جوامع را به خاک سیاه نشاند خروج از فرمان انبیاء و اولیاء الهی و اطاعت از فرمان دیگری است. از پس آن هم فتنه‌های دیگری یکی پس از دیگری خود را نشان داده و جامعه را به فساد و تباهی می کشاند.

,

اطاعت از رهبری تنها با شعار کافی نیست/در امر اطاعت از رهبری کوتاهی کردیم

, اطاعت از رهبری تنها با شعار کافی نیست/در امر اطاعت از رهبری کوتاهی کردیم,

وی با اشاره به پایه‌های اصلی و خطوط اصلی بصیرت فتنه شکن و فتنه سوز گفت: اینکه بگوئیم باید از رهبر اطاعت کنیم کافی نیست چراکه اگر اطاعتی داشته باشیم که رهبر راضی نباشد این اطاعتی نیست که خداوند ما را به آن سفارش کرده است.

,

آیت‌الله اراکی با اشاره به خطبه أین عمار به عنوان آخر خطبه حضرت امیرالمومنین(ع) گفت: عمار یاسر از جمله شخصیت‌های برجسته‌ای است که حوادث پر زرق برق دنیا او را از مسیر حق منحرف نکرد و در زمان فتنه و آزمایشات اجتماعی نیز مورد فریب و دستخوش افراد و گروه ها قرار نگرفت. عمارها به واقع آن کسانی هستند در کنار معرفت الهی از امر رهبری اطاعت می کنند. بدانیم که شناخت تنها کافی نیست اطاعت باید رضایت رهبری را به همراه داشته باشد. 

,

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب تاکید کرد: اینکه هر لحظه مقام معظم رهبری گله کنند از مسئولین و مرتب نسبت به مسائل گوشزد داشته باشند، به چه معناست؟ اینکه ایشان سیاست‌های تحقق اقتصادمقاومتی را مرتب گوشزد کنند ولی هنوز هم می بینیم که در عمل هیچ چیزی رخ نداده نشان از کوتاهی ما در اجرای منویات مقام معظم رهبری دارد.

,

وی با تاکید بر اینکه عدم اطاعت از رهبری تنها یک بحث شرعی نیست، گفت: اگر فرمان خدا را در اطاعت از رهبری عملی نکنیم بی شک اثرش در زندگی دنیایی هم مشهود خواهد بود. نافرمانی رهبری قحطی، خشکسالی و مشکلات دیگر به همراه دارد؛ این سنت حتمی الهی است.

,

بانک اسلامی باید برخاسته از فقه اسلامی باشد/سیستم بانکی کشور ربوی است

, بانک اسلامی باید برخاسته از فقه اسلامی باشد/سیستم بانکی کشور ربوی است,

نماینده مردم استان مرکزی در مجلس خبرگان رهبری بر لزوم حاکم شدن احکام اسلامی در ابعاد مختلف جامعه تاکید کرد و گفت: سیستم بانکداری ما مطابق احکام اسلامی نیست؛ اینکه مرتب می‌گویند سیستم بانکی را اصلاح می‌کنیم یعنی به واقع همان سیستم غربی را که دارد اصلاح کنند درست نیست چراکه لازمه اصلاح سیستم بانکی فقه بانک است، فقیه بانک شناس می‌خواهد که بتواند مسائل را مرتفع سازد. بایستی از «الف» تا «ی» بانک اسلامی برخاسته از فقه اسلام و بینش اسلامی باشد.

,

وی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به نظام مدیریتی حاکم در کشور گفت: در نظام مدیریتی اسلام هر پست مدیرتی باید عادل باشد و این خود از مهم ترین احکام فقه اسلامی است.

,

اگر فشار سیاسی نبود نامزدهای بیشتری رد صلاحیت می‌شدند

, اگر فشار سیاسی نبود نامزدهای بیشتری رد صلاحیت می‌شدند,

آیت‌الله اراکی با اشاره به اعتراض برخی از افراد درخصوص تائید صلاحیت کاندیداها در شورای نگهبان گفت: اگر فشارهای سیاسی نبود بی شک تعداد بیشتری از نامزدها توسط شورای نگهبان رد صلاحیت می‌شد. لازم است که شورای نگهبان درخصوص صلاحیت این افراد نظر دهد چراکه یک نفر نامزد انتخاباتی برای یک جامعه تصمیم می‌گیرد و سرنوشت جامعه به دستش سپرده شده است. یک کاندیدای مجلس شورای اسلامی ممکن است با تصویب یک قانون حیات جامعه را به خطر اندازد. یک جمع بی‌تقوا مملکت را بر هم می‌ریزد.

,

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب تصریح کرد: نماینده مردم باید عادل باشد این یک حکم فقهی و دینی است. تصمیم‌گیری برای مردم در هر سطحی نیازمند عدالت تام است؛ حال می‌خواهد در سطح قوه قضائیه، قوه مقننه یا قوه قضائیه باشد.

,

مهم‌ترین مشکل کشور عدم اجرای احکام اسلامی در سیستم مدیریتی

, مهم‌ترین مشکل کشور عدم اجرای احکام اسلامی در سیستم مدیریتی,

وی افزود: مهم‌ترین مشکل در کشور این است که هنوز موفق به اجرای احکام اسلامی در نظام و سیستم مدیریتی نشده‌ایم، همت‌ها باید گماشته شود تا این مسائل اجرایی شود. 

,

نماینده مردم استان مرکزی در مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: نزدیک به چهل سال از انقلاب می‌گذرد و این مشکل به قوت خود باقی است. باید همت کنیم تا در چهل سالگی انقلاب یکی از مهم‌ترین اصولی که نظام را هدایت کند این باشد که تمام پُست‌های مملکتی که دخالت در شمول مردم را دارند و به نوعی تصمیم‌گیری برای مردم و سرنوشت مردم به آن پُست گره خورده باید صاحب آن پُست عادل به تمام معنا، خداترس و باتقوا باشد و اگر فرصتی برایش پیش آمد از آن سوء استفاده نکند اگر توانست ثروتی را به شکلی، ولو قانونی بدون موازین عدل برای خود بگیرد، خداترس باشد نه اینکه بخواهد بگوید آبرو نریزد ! این عدل نیست.

,

اساس اصلاح فرهنگ عمومی ایجاد تقوای اجتماعی است

, اساس اصلاح فرهنگ عمومی ایجاد تقوای اجتماعی است,

آیت‌االله اراکی با تاکید بر نهادینه کردن فرهنگ خدا ترس بودن در جامعه گفت: اگر می‌خواهیم فرهنگ عمومی را اصلاح کنیم اساسش ایجاد تقوی اجتماعی است. نه اینکه باعث سست شدن موازین شرعی در بین جوانان و ترویج بی‌بند وباری شویم. اینگونه چیزی از اسلام نمی‌ماند لازمه گسترش تقوا رعایت موازین اسلامی است.

,

وی افزود: تقوی اجتماعی ما سست و ضعیف است. بایستی تقوا را در جامعه گسترش داد به ویژه در سیستم مدیریتی تا شاهد خیانت‌ها، فسادها و باندبازی‌ها نباشیم.

,

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب ادامه داد: مدیران هم باید تقوا داشته باشند. مدیری که تقوا نداشته باشد، رعایت نکرد و دروغ گفت باید کنار گذاشته شود. سخت‌گیری در اجرای موازین به ویژه در سیستم مدیریتی باید وجود داشته باشد. مدیران بایستی نسبت به زیردستان حساس باشند نه اینکه اگر زیردستش هم جرمش ثابت شد تازه بیاید بگوید «خیر این نبود» بخواهد کار غلط او را توجیه کند. سیستم مدیریتی ما باید کاملا دینی شرعی و مبتنی بر عدالت باشد.

,

خوش‌بینی به دشمن کمال حماقت و بی‌بصیرتی است

, خوش‌بینی به دشمن کمال حماقت و بی‌بصیرتی است,

آیت‌الله اراکی با تاکید بر اینکه دشمن هرگز قابل اعتماد نیست، گفت: عدم اعتماد به دشمن و دشمن‌شناسی دو رکن اصلی است؛ باید با دشمن آنچنان که دشمنی می‌کند رفتار کرد چراکه خوش‌بینی به دشمن کمال حماقت و بی‌بصیرتی است.

,

وی با اشاره به بحث مذاکرات با آمریکا گفت: آمریکا در طول ۳۸ سالی که از پیروزی انقلاب اسلامی می‌گذرد هیچ دشمنی نمانده که به ما نکرده باشد حال اینکه بگوئیم ان‌شاءالله آدم خوبی می‌شود بی بصیرتی است. عقل که دارید چگونه می‌توان به دشمنی خوش بین بود که از روز نخست که خود را شناخته‌ایم با توطئه‌ها و ترفندهایش رو به رو بودیم.

,

نماینده مردم استان مرکزی در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه بی‌بصیرتی در امور کلان که به سرنوشت جامعه مربوط است لطمات بزرگی را به جامعه وارد می‌کند.

,

وی اساس بصیرت را دشمن‌شناسی و بدبینی به دشمن دانست و افزود: باید با دشمن به گونه‌ای رفتار کرد که او عمل می‌کند اینکه در برابر پیمان‌شکنی دشمن، پیمان خود را رعایت کردن عین بی‌بصیرتی است.

,

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب یادآور شد: براساس آیات قرآن وقتی خیانت دشمن را در پیمان دیدید باید لغو پیمان کنید. اینکه دشمن یا خود معترف باشد یا با دلیل و برهان ثابت شود که دشمن به پیمان خیانت کرده است باز بگوئیم به پیمان پایبندیم، این نه تنها با احکام قرآنی سازگار نست که با عقل و منطق هم سازگار نیست. 

,

نماینده مردم استان مرکزی در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه باید در برابر بدعهدی دشمن قاطعانه عمل کرد، گفت: وفای به عهد در مقابل بدعهدی دشمن به معنای این است که دست دشمن را در سرنوشت‌مان باز گذاشته‌ایم و نتیجه‌اش باخت در مقابل اوست.

,

وی افزود: ما حق نداریم در مقابل دشمن ببازیم و آن را بر سرنوشت خود مسلط کنیم. حق نداریم در مقابل پیمان شکنی دشمن نسبت به پیمان خود متعهد باشیم این خلاف شرع، دین و عقل است این اساس مسئله بصیرت است.

,

آیت‌الله اراکی افزود: پایبندی افراد به میثاق با خداوند، پیامبران و فرمانروایان الهی رکن دیگر بصیرت است. حق‌شناسی بصیرت می‌خواهد و البته اگر انسان دچار فتنه نشود دل بیدار، خود حق را تشخیص می دهد.  امروزه پرچم دفاع از ارزش های اسلامی و الهی به نام امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری و به برکت خون شهدا در همه نقاط جهان برافراشته شده است.

,

وی ادامه داد: به واسطه حق شناسی که امروز در جوامع حاکم است به رغم تمام فشارها و جنایاتی که علیه مسلمانان در نیجریه صورت گرفت شاهد افزایش جمعیت تشیع در این کشور هستیم حتی با وجود جوسازی‌های انجام شده علیه اسلام و قرآن در اروپا و آمریکا، انقلاب اسلامی در حال گسترش است و مرزها را یکی پس از دیگری درنوردیده است.

,

شکل گیری موجی از جوانان بسیجی در اروپا و آمریکا

, شکل گیری موجی از جوانان بسیجی در اروپا و آمریکا,

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب تصریح کرد: موج بسیجیان انقلاب اسلامی با الگوگیری از بسیجیان سلحشور داخلی در اروپا و آمریکا به صورت خودجوش شکل گرفته که نشان از بصیرت الهی دارد. ما حقانیت انقلاب را با تمام وجود باور داریم.

,

آیت‌الله اراکی در پایان خاطرنشان کرد: امروز استکبار و ایادی آن همه ظرفیت‌ها و زیرساخت‌های خود را برای ضربه زدن به انقلاب اسلامی به کار بسته است  و در چنین شرایطی ملت ایران اسلامی نیز باید با بصیرت و معرفت الهی نسبت به ارزش‌های ناب انقلاب اسلامی و منویات مقام معظم رهبری در راستای خنثی سازی توطئه‌های دشمنان گام بردارد.

,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه