اخبار داغ

در سایه غفلت متولیان فرهنگی هرمزگان؛

کرانه نیلگون خلیج فارس نیازمند شوک فرهنگی/ سواحل هرمزگان جولانگاه زنان و مردان بدحجاب شده است

کرانه نیلگون خلیج فارس نیازمند شوک فرهنگی/ سواحل هرمزگان جولانگاه زنان و مردان بدحجاب شده است
بندرعباس شهری است مهاجرپذیر و سواحل این شهر به جذب مهمانان کمک بسزایی نموده است، اما در کنار مزایایی که دارد به شدت دچار ضعف فرهنگی در بحث حجاب نیز شده ایم و بی حجابی در برخی از سواحل همچون سواحل جزیره هرمز بسیار عادی شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از هرمز؛ بحث حجاب در جوامعی که اسلام را به عنوان دین اصلی خود برگزیده اند یکی از اصلی ترین مقوله های اجتماعی محسوب می شود. این جریان بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران اهمیت بیشتری پیدا کرد و حجاب اسلامی در قالب یک قانون رسمی لازم الاجرا شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, هرمز,

 

,

امام خمینی(ره) در بسیاری از سخنرانی های خود در خصوص مقوله رعایت حجاب اسلامی بیاناتی را داشته اند و اهمیت این مورد را به همگان گوشزد نمودند و در دوران جنگ تحمیلی نیز تمام شهدا در وصیتنامه خود به رعایت حجاب برای حفظ اسلام و انقلاب هم زنان و هم مردان را دعوت نموده اند که این موارد همگی اهمیت حجاب را در مملکت اسلامی هویدا می سازد.

,

 

,

حال به وضعیت حجاب در شهر تجاری بندرعباس نگاهی خواهیم انداخت؛ شهری که به علت تجاری بودنش از همه جای ایران، با هر زبان و قومیت و فرهنگی در آن سکونت دارند و در واقع فرهنگ اصیل مردمان بومی این منطقه نیز تحت اشعاع همین تنوع در فرهنگ ساکنین و مهاجران قرار گرفته است.

,

 

,

علاوه بر سکونت قومیت های مختلف در این شهر، روز های تعطیل و ایام عید نیز شاهد گسترش مهاجرت استان های همجواری همچون، کرمان، فارس و ... هستیم و کافیست تا در این ایام به بلوار ساحلی شهر بندرعباس گذری داشته باشیم تا این ازدحام جمعیت را با چشمان خودمان مشاهده نماییم.

,

 

,

در میان جمعیت کثیری که در سواحل مشغول به تفریح هستند، عده ای متفاوت از دیگران ظاهر می شوند و با در هم شکستن مرزهای عفاف و حجاب و با پوششی بسیار زننده در انظار عموم ظاهر می شوند و انگار دریا و ساحل که متعلق به همگان است را حریم خصوصی خود دیده اند و گاها دیده می شود که به شنای مختلط در دریا می پردازند و حرکاتی را از خود به نمایش می گذارند که با هیچ دینی نمی توان آن را توجیه نمود و به آزادی مرتبط دانست.

,

سواحل هرمزگان جولانگاه زنان و مردان بدحجاب شده است

,

این مقوله به حدی اهمیت دارد که در اوایل سال جاری حجت‌الاسلام اکبری رییس کل دادگستری استان هرمزگان ضمن ابراز نگرانی از شنای مختلط در سواحل بندرعباس و جزیره هرمز، بیان کرد: مناطقی از ساحل بندرعباس و برخی جزایر استان به‌ویژه جزیره هرمز به جولانگاه برخی زنان و مردان بدحجاب تبدیل شده است.

,


رئیس کل دادگستری استان هرمزگان اضافه کرد: زنان و مردان به بهانه شنا و استفاده از دریا، اقدام به شنای دسته جمعی و مختلط در مناطق ساحلی، در منظر شهروندان و بدون رعایت حجاب اسلامی می‌کنند.

,
,


وی تصریح کرد: این نوع اقدامات خارج از عرف و هنجارشکنانه نه تنها موجبات آزردگی شهروندان عزیز و مردم استان را فراهم و امکان تفریح سالم و استفاده اخلاقی از دریا به عنوان یک موهبت الهی را از خانواده ها و مردم سلب کرده است، بلکه زمینه لازم برای بسیاری از جرایم و تخلفات؛ همچون مزاحمت برای نوامیس و نزاع و درگیری ناشی از آن را فراهم ساخته است.

,
,


رئیس شورای پیشگیری از جرایم و آسیب‌های اجتماعی استان هرمزگان عنوان کرد: راه حل این مشکل اهتمام جدی مسئولان اجرایی استانی و شهر بندرعباس در احداث اماکن و فضاهای تفریحی مناسب و امن به منظور شنای مجزای خانم‌ها و آقایان در طول نوار ساحلی بندرعباس است.

,
,


وی از تصمیم ویژه دستگاه قضایی استان و نیروی انتظامی به منظور سر و سامان بخشیدن به وضعیت امنیت اخلاقی در نوار ساحلی بندرعباس و برخورد با این قبیل اقدامات هنجار شکنانه خبر داد.

,
,

 

,

در ادامه برای بررسی بیشتر به ساحل سورور شهر بندرعباس رفتیم و با یکی از بانوان محجبه که فرزندان خود را برای تفریح به دریا آورده بود گفتگویی صمیمی داشتیم.

,

 

,

عدم آگاهی مردم در استفاده از ماهواره عامل اصلی پدیده بی حجابی است

,

خانم اعتمادی در خصوص این ناهنجاری ها در سواحل شهر بندرعباس، عدم آگاهی مردم در استفاده از ماهواره را عامل اصلی دانست و بیان کرد که مردم ما چند سالی است که به شدت به فیلم های ترکیه ای در شبکه های ماهواره ای روی آورده اند و این سریال ها تمام هدفشان این است که یک سری اعمال ناشایست را عادی سازی نمایند که متاسفانه تا حدودی نیز به هدف خود رسیده اند.

,

 

,

وی در ادامه افزود: ساحل را که نگاه می کنیم عده ای هستند که انگار در استخر خانه خودشان هستند و بدون در نظر گرفتن حقوق سایر شهروندان با پوششی در یک مکان عمومی ظاهر می شوند که من در مواقعی واقعا شرم می کنم که پسر 14 ساله ام را برای تفریح به این مکان بیاورم.

,

 

,

خانم اعتمادی در انتها گفت: برای بهتر شدن وضعیت حجاب باید تمام ارگان ها و دستگاه ها به یاری یکدیگر بیایند و با برنامه ریزی درست و عقلانی به فرهنگسازی صحیحی بپردازند و صدا و سیما نیز با تولید برنامه های متنوع از استقبال ایرانی ها برای تماشای سریال های مخرب ترکی جلوگیری نماید تا وضعیت حجاب از این بدتر نشود.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه