اخبار داغ

کارشناس مسائل سیاسی بررسی کرد؛

تدبیر و امیدی که در حد شعار باقی ماند/ کارنامه سیاه دولت یازدهم در زمینه معیشت و اقتصاد/ تیم اقتصادی دولت خود سرمایه دارن بزرگی هستند که از واردات سود زیادی می برند

تدبیر و امیدی که در حد شعار باقی ماند/ کارنامه سیاه دولت یازدهم در زمینه معیشت و اقتصاد/ تیم اقتصادی دولت خود سرمایه دارن بزرگی هستند که از واردات سود زیادی می برند
کارشناس مسائل سیاسی گفت: کارنامه دولت یازدهم، موجب سرافکندگی دولت است چرا که در طول عمر این دولت بر تعداد بیکاران افزوده شده، صنعت و معدن ما متوقف است و یک رکود غیر قابل توصیف بر بازار ایران حاکم است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ جعفر قناد باشی در گفت و گو با " بوتیا نیوز " با تحلیل عملکرد دولت یازدهم در زمینه رفع مشکلات معیشتی مردم در طول سه سال و نیم از عمر دولت، اظهار کرد: دولت یازدهم ابتدای کار خود را با شعار تدبیر و امید آغاز کرد و لذا با این شعارها این انتظار را در مردم را ایجاد کرد که با استفاده از متخصصین اقتصادی مشکلات معیشتی مردم را حل کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بوتیا نیوز ,

کارشناس مسائل سیاسی افزود:  واژه تدبیر در واقع اشاره به اتهامی بود که به دولت قبل زده می شد مبنی بر اینکه مشکلات اقتصادی دولت قبل ناشی از بی تدبیری است لذا آقای روحانی مدعی شد با یک تدبیر اصولی ، بخش قابل توجهی از مشکلات اقتصادی را در 100 روز حل و فصل می کند.

,

بسته های اقتصادی مضحک راهکار دولت یازدهم برای حل مشکلات معیشتی مردم

, بسته های اقتصادی مضحک راهکار دولت یازدهم برای حل مشکلات معیشتی مردم,

قناد باشی تصریح کرد: اما با گذشت زمان نه تنها دولت هیچ تدبیر قابل ملاحظه ای را به کار نگرفت بلکه به رغم وعده های داده شده، در سه و سال و نیم عمر دولت هم نتوانست در هیچ یک از عرصه های اقتصادی موفقیتی کسب کند.

,

وی بیان کرد : دولت نه تنها در عرصه اشتغال و پایان دادن به سیل بیکاران موفقیتی را کسب نکرد ، بلکه در عرصه مسکن، صنعت و کشاورزی هم نتوانست اقدام موثری را انجام دهد و بخش های مهم اقتصادی کشور شاهد شکاف عمیق بی تدبیری دولت بود.

,

این کارشناس مسائل سیاسی بسته های اقتصادی دولت را فاجعه خواند و عنوان کرد: دولت در سال اول مسئولیت خود، بر بسته های اقتصادی تاکید کرد که هر کدام از آن ها تبدیل به یک افتضاح مضحک و فاحشی شد که بسته اقتصادی سبد کالا بود و خرید اتومبیل بخشی از این بسته ها بود.

,

قناد باشی چشم طمع دولت یازدهم به کمک های بیگانگان را دلیل اصلی عدم موفقیت دولت بیان کرد و افزود: دلیل اصلی عدم موفقیت دولت یازدهم را می توان این گونه بیان کرد که نگاه دولت به توانمندی های داخلی نبود و امیدوار بود بتواند با کمک های خارجی کشور را اداره کند.

,

کارنامه سیاه دولت یازدهم در زمینه معیشت و اقتصاد

, کارنامه سیاه دولت یازدهم در زمینه معیشت و اقتصاد,

وی خاطر نشان کرد: البته دولت الان هم به تولید داخلی و قابلیت ها و ظرفیت های اقتصادی داخلی توجهی ندارد و کارنامه دولت خود بیانگر این مطلب است و در واقع این کارنامه موجب سرافکندگی دولت است چرا که در طول عمر دولت یازدهم بر تعداد بیکاران افزوده شده، صنعت و معدن ما متوقف است و یک رکود غیر قابل توصیف بر بازار ایران حاکم است.

,

این کارشناس مسائل سیاسی تصریح کرد: دولت اگر نگاه درستی به توانمندی های داخلی داشت و خط و مشی اقتصاد مقاومتی را قبول کرده بود امروز ما در این نقطه نبودیم چرا که اگر صنعت راه بیفتد، بیکاران هم کار پیدا خواهند کرد و بسیاری از مشکلات حل می شد.

,

واردات بی رویه کالاهای غیر ضروری توسط دولت بیکاری را افزایش داده است

, واردات بی رویه کالاهای غیر ضروری توسط دولت بیکاری را افزایش داده است,

قناد باشی واردات بی رویه کالا را یکی از دلایل افزایش بیکاری در کشور مطرح کرد و گفت: متاسفانه علیرغم توصیه به مبارزه با کالای قاچاق، خود دولت وارد کننده کالاهای غیر ضروری است که هیچ نیازی به واردات آن ها نیست و برخی هم در داخل تولید می شوند و این مسئله در افزایش بیکاری در کشور تاثیر قابل توجهی دارد.

,

وی در ادامه بیان کرد: تیم اقتصادی دولت برای ایجاد اشتغال با شیوه های درست آشنا نیست لذا عدم دیدگاه کارشناسی و عدم فهم دامنه بیکاری باعث افزایش تعداد بیکاران شده و دولت از کارشناسان جوانی که در این زمینه فعال هستند استفاده نکرده که این مسئله تبعات مختلف اقتصادی و سیاسی را به دنبال دارد.

,

این کارشناس مسائل سیاسی خاطر نشان کرد: هر چه بیکاران ما زیاد تر باشد هزینه های سیاسی، اقتصادی و اجتماعی بیشتری به جامعه و حتی دولت تحمیل می شود که دولت از این مسئله غافل شده و تمام توان خود را در برجامی گذاشت که هیچ سودی هم برای کشور نداشت.

,

قناد باشی در پایان تاکید کرد: البته باید توجه داشت که تیم اقتصادی دولت خود سرمایه دارن بزرگی هستند که از واردات سود زیادی می برند که به دلیل همین سودهای کلانی می رند تمایل ندارند که اشتغال در کشور ایجاد شود و این عامل بسیار مهمی است که باید به ان توجه کرد.

,

 

,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه