اخبار داغ

گزارشی از تهدید امنیت غذایی مردم؛

لزوم شناسایی و معرفی شبکه سازمان یافته تراریخته ها/ چرا دولت از محصولات تراریخته حمایت می کند؟

لزوم شناسایی و معرفی شبکه سازمان یافته تراریخته ها/ چرا دولت از محصولات تراریخته حمایت می کند؟
در حالی که محصولات تراریخته بنا به گفته مخالفان تهدیدی برای سلامت غذای مردم است، رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس از وجود شبکه سازمان یافته در این حوزه خبر داده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از مرصاد، بحث محصولات تراریخته یکی از جنجالی ترین موضوعات اخیر به خصوص در دوران دولت یازدهم بوده است که موافقت ها و مخالفت های متعددی با آن شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرصاد,

 

,

این موضوع از آن جهت اهمیت دارد که مخالفان محصولات تراریخته معتقد هستند که این محصولات بسیار خطرناک هستند، و می تواند سلامتی جامعه را به شدت تحت تاثیر منفی خود قرار دهد.

,

 

,

اما با وجود مخالفت ها در زمینه این محصولات کماکان بحث هایی در این حوزه مطرح می شود، که قابل توجه است.

,

 

,

, ,

 

,

شاعری رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه با تصویب ممنوعیت ارگانیک در کمیسیون کشاورزی برخی 500 امضای جعلی علیه این امر جمع کردند ادامه داد: قانون ممنوعیت ترا ریخته ها وقتی در کمیسیون تلفیق رفت، کمی دست‌کاری شد اما(موافقان) اوضاع را  خیلی نتوانستند به هم بریزند، زیرا در قانون به این نکته اشاره شده است که بدون رعایت قوانین ملی و بین المللی و غیره تولید و واردات ممنوع است درحالی‌که (موافقان تراریخته) می‌خواستند قانون مجاز بودن تراریخته ها را (از مجلس) دریافت کنند.

,

 

,

وی تصریح کرد: به پیگیری‌کننده موافقت با تراریخته ها در مجلس به شوخی گفتم که  همانند ترا ریخته ها شده‌ای و از مجلس خارج شوید.

,

 

,

شاعری با اشاره به اینکه شبکه سازمان‌یافته در خصوص تراریخته ها وجود دارد گفت: در موضوع تراریخته‌ها به برچسب‌گذاری و رنگ‌بندی توجه شده است و مجلس به مسئولیت خود در قبال تراریخته‌ها عمل کرده‌ایم.

,

 

,

وی گفت: اخیراً در مجلس شورای اسلامی مصوبه‌هایی در این رابطه داشتیم که می‌توان به توسعه محصولات ارگانیک و ممنوعیت واردات و تولیدات محصولات تراریخته  اشاره کرد.

,

 

,

رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی گفت: ترارخته ها از تریاک نیز خطرناک  تر است. آیا می‌توان مصرف تریاک را در کشور با تعریف پروسه‌ای مجاز دانست. کمپانی‌های آمریکایی و رژیم صهیونیستی این امر را کنترل می‌کنند و مصرف این محصولات در کشورهای غربی رو به کاهش است چرا باید در ایران افرایش یابد؟(1)

,

 

,

اشاره رئیس کمیسیون کشاورزی به شبکه سازمان یافته در این حوزه نشان دهنده اهمیت موضوع است و می طلبد در این زمینه اقدامات جدی برای شناسایی و معرفی این شبکه صورت بگیرد.
 

,
,

آنچه که بر اهمیت این موضوع می افزاید، موافقانی است که در دولت هستند. چندی پیش نوبخت سخنگوی دولت در حاشیه بازدید از ساختمان جدید پژوهشکده بیوتکنولوژی کشاورزی منطقه شمال کشور، با اعلام اینکه دولت مدافع فعالیت های بیوتکنولوژی و محصولات تراریخته است و اگر برخی افراد ملاحظات زیست‌محیطی دارند، مباحث خود را مطرح کنند تا موضوع با مذاکره و مفاصحه حل شود، گفت: زمانی بود که برخی افراد به بلندگو به‌عنوان ابزار شیطان نگاه می‌کردند، امروزه نیز برخی افراد به محصولات تراریخته که دارای فواید علمی هستند با چنین دیدی نگاه می‌کنند.

,

 

,

وی از فعالان این عرصه خواست که با سعه صدر به راه خود ادامه دهند تا پیشرفت کشور را همچنان به ارمغان آورند و گفت: تا زمانی که تولید محصولات تراریخته در کشور پا بگیرد همچنان مخالفت هایی با آن وجود خواهد داشت.

,

 

,

, ,

 

,

نوبخت از متخصصین این عرصه خواست که با صبر و بردباری به راه خود ادامه داده و مطالب خود را با گفتمان علمی مطرح و از آن دفاع کنند.(2)

,

-------------------
مراجع:

,
,

 

,

1-  رئیس کمیسیون کشاورزی: تراریخته‌ها از تریاک خطرناک‌تر هستند

, رئیس کمیسیون کشاورزی: تراریخته‌ها از تریاک خطرناک‌تر هستند ,

 

,

2- نوبخت: دولت یازدهم مدافع تولید محصولات تراریخته است

, نوبخت: دولت یازدهم مدافع تولید محصولات تراریخته است]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه