اخبار داغ

نسخه طب سنتی برای ایام امتحانات دانش آموزان؛

شب امتحان" ماست" و "کاهو" نخورید!

شب امتحان" ماست" و "کاهو" نخورید!
یک کارشناس طب سنتی با اشاره به تاثیر تغذیه سالم بر کسب نتیجه مطلوب در امتحانات گفت: غذاهای مرطوب باعث سستی و رخوت بدن می شود و در ایام امتحانات باید مصرف آن را به حداقل برسانیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از «طنین شهر»، یکتا حسینی کارشناس طب سنتی در خصوص تاثیر تغذیه بر افزایش میزان موفقیت در امتحانات، اظهار داشت: تغذیه سالم منجر به تقویت عملکرد مغز و افزایش تمرکز و حافظه می شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, طنین شهر,

وی افزود: با توجه به تعامل اعضا بدن ، هضم غذا بر عملکرد مغز تاثیر مستقیم دارد و افراد باید در روزهای امتحان از خوراکی های خوش هضم، مقوی و متنوع استفاده کنند.

,

حسینی در این خصوص زرده تخم مرغ عسلی شده را از جمله غذاهای مقوی دانست و گفت: طب سنتی ایران خوردن بادام خام، انجیر و مغز گردو را برای افزایش تمرکز و حافظه در ایام امتحانات توصیه می کند.

,

این کارشناس طب سنتی در ادامه به تاثیر نشاط بر سلامت ذهنی افراد نیز اشاره کرد و افزود: خستگی و اضطراب می تواند بر کسب نتیجه رضایت بخش در امتحانات تاثیر بگذارد و بر این اساس دانش آموزان و دانشجویان باید در این ایام علاوه بر تاکید بر تغذیه سالم مراقب سلامت روان خود نیز باشند.

,

وی خاطر نشان کرد: در طب سنتی مصرف نوشیدنی های کم هزینه ای مانند "شربت گلاب" برای افزایش نشاط ذهنی و تمرکز افراد توصیه شده است که نباید در ایام امتحانات از آن غافل بود.

,

حسینی در ادامه خوردن چای پررنگ ، قهوه و نسکافه را در شب امتحان مضر عنوان کرد و گفت: متاسفانه دیده می شود برخی برای جبران زمان از دست رفته مطالعه در شب های منتهی به روز امتحان متوسل به خوردن دارو و قهوه و نسکافه و.. می شوند که اینجا باید اشاره کرد معمولا مصرف این قبیل قرص ها و نوشیدنی ها نشاط و تمرکز ذهنی بدن را کاهش داده و آثار سو بسیاری را در آینده برای بدن به دنبال خواهند داشت.

,

این کارشناس در تکمیل توصیه های خود اضافه کرد: از منظر طب سنتی مصرف خوراکی های "مرطوب" مانند کاهو ، ماست و انواع ترشی ها به دلیل ایجاد رخوت و سستی باید در زمانی که ذهن نیاز به پویایی و فعالیت دارد کمتر استفاده شود.

,

یکتا حسینی خوردن صبحانه کامل در روز امتحان را موثر در کسب نتیجه مطلوب دانست و گفت: برخلاف تصور عام مصرف قند و شیرینی جات تاثیری بر حافظه و یادآوری ندارد و باید برای جلوگیری از خواب آلودگی در جلسه امتحان مصرف کربو هیدرات را در وعده صبحانه کاهش داد.

,

وی تصریح کرد: بهتر است تامین قند بدن در روز امتحان از قند های طبیعی موجود در خرما و عسل تامین شود و حتی بجای خوردن چای در صبحانه نیز آب پرتغال طبیعی جایگزین گردد.

,

این کارشناس طب سنتی در پایان سوخت و ساز مغز را نیز برای کسب نتیجه مطلوب در امتحانات مهم تلقی کرد و گفت: در شب و روز امتحان باید کار با رایانه و حضور در شبکه های اجتماعی را به حداقل برسانیم تا سردی که برای بدن ایجاد می کند مانع یادگیری مطلوب نشود و همچنین توصیه می شود دانش آموزان و دانشجویان، پس از هر 30 تا 50 دقیقه مطالعه 10 دقیقه استراحت را در برنامه خود لحاظ کنند تا اطلاعاتی که به مغز فرستاده شده تقسیم بندی و حفظ شود.

,

انتهای پیام/

,
 
]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه