اخبار داغ

گویا مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان از وضعیت جامعه خبر ندارند!

جوان کردستانی که دغدغه شغل و معیشت دارد چگونه می‌تواند فعالیت‌ فرهنگی و هنری داشته باشد؟

جوان کردستانی که دغدغه شغل و معیشت دارد چگونه می‌تواند فعالیت‌ فرهنگی و هنری داشته باشد؟
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان با بیان اظهارنظرهای سطحی بر این باور است که بسیاری از جوانان کردستان تمایل به فعالیت‌های فرهنگی ندارند اما گویا اینکه وی خبر ندارد جوانی که دغدغه کار و شغل دارد چگونه می‌تواند به فکر فعالیت فرهنگی و هنری باشد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از کُردتودی، رحیم جعفری روز گذشته (11 دی 95) در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان کردستان که در سالن شهدای گمنام استانداری برگزار شد، گفت: جوانان به دو دسته تقسیم می‌شوند دسته اول کسانی هستند که به علاقه خود در فعالیت‌های فرهنگی شرکت می‌کنند و دسته دوم نیز افرادی هستند که تمایلی به فعالیت فرهنگی و هنری ندارند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کُردتودی،,

 

,

از آنجا که اکثر جوانان کردستان در دسته دوم قرار دارند باید گفت عدم این بی‌تمایل نیز به دلیل دغدغه‌های اشتغال و مسائل اقتصادی است. جوانی که دائما شغل و درآمد دغدغه و خوره ذهن او شده است دیگر انگیزه‌ای برای فعالیت فرهنگی و هنری ندارد.

,

 

,

وضعیت نامناسب اقتصادی تنها یکی از عوامل عدم انجام فعالیت‌های فرهنگی توسط جوانان این استان است و عامل دیگر بی‌مدیریتی و نبود سند تحول فرهنگی و برنامه‌های جامع برای آنان است. بد نیست که جناب مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان نگاهی به عملکرد خود در این مدت مدیریت خود بیندازند و وجدان خود را قاضی کنند و ببینند که آیا در این مدت اقدام موثری برای فرهنگ کردستان انجام داده‌اند که قطعاً جواب منفی است.

,

 

,

مسلماً کسی که با فرهنگ کردستان هیچ آشنایی‌ای ندارد و حتی با الفبای فرهنگ قوم کرد بیگانه است چگونه می‌تواند مدیریت فرهنگی و به طبع آن توسعه فرهنگی ایجاد کند؟.

,

 

,

وقتی که طرح برنامه‌های فرهنگی و هنری مدیران فرهنگ کردستان تنها در موسیقی خلاصه می‌شود طبیعتاً نباید در کردستان انتظار تحول فرهنگی داشت، حال آنکه موسیقی تنها بخشی از فرهنگ و هنر کردستان است و اگر فرمایشات مقام معظم رهبری در مورد کردستان که فرمودند؛ «کردستان یک استان فرهنگی است» موشکافانه مورد بررسی قرار گیرد متوجه خواهیم شد که انجام و مدیریت فعالیت فرهنگی در کردستان چه اندازه کار سختی است که متأسفانه می‌بینیم این حوزه مهم به دست افرادی سپرده شده است که هیچ سنخیتی با فرهنگ کردستان ندارند و در این مدت چندساله نه تنها رشد و توسعه فرهنگ کردستان را موجب نشده‌ بلکه موجب عقب‌ماندگی آن نیز شده‌اند.

,

 

,

در پایان باید گفت که مدیریت غیربومی و ناآشنا در حوزه مهمی مانند فرهنگ و هنر می‌تواند خسارت‌های زیادی به فرهنگ آن جامعه وارد کند و اکنون نیز در کردستان این مسئله اتفاق افتاده است.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه