اخبار داغ

در جلسه سه ساعته روسای دانشگاه کُردستان با اصحاب رسانه مطرح شد؛

فارغ التحصیلان دانشگاه‌های دولتی تنها 13 درصد کل آمار کشوری هستند/دانشگاه کُردستان محل تبلیغات جناحی و حزبی نیست

فارغ التحصیلان دانشگاه‌های دولتی تنها 13 درصد کل آمار کشوری هستند/دانشگاه کُردستان محل تبلیغات جناحی و حزبی نیست
نشست خبری اصحاب رسانه‌های استان کُردستان با روسای دانشگاه کُردستان ظهر امروز در تالار فردوسی این دانشگاه برگزار شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از نوای آبیدر، نشست خبری اصحاب رسانه‌های استان کُردستان با روسای دانشگاه کُردستان ظهر امروز در تالار فردوسی این دانشگاه برگزار شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, نوای آبیدر,

 

,

"فردین اخلاقیان طاب" رئیس دانشگاه کُردستان ضمن تاکید بر لزوم گسترش تعامل مدیران و دولت با اصحاب رسانه، گفت: وجود بیش از 5 میلیون دانشجو در کشور و رشد قابل توجه آن پس از انقلاب اسلامی، نشانگر توجه نظام جمهوری اسلامی به آموزش عالی است.

,

 

,

وی با بیان اینکه دانشگاه کُردستان رتبه‌های خوب و برتر کشوری را در طی 23 سال عمر خود، کسب کرده است، اظهار کرد: با توجه وجود دانشگاه‌هایی با قدمت بیشتر و اعضای هیئت علمی بالاتر، دانشگاه کُردستان توانسته که افرادی نخبه را جذب کند که رتبه این دانشگاه را در سطح کشور بالا برده است.

,

 

,

رئیس دانشگاه کُردستان با اشاره به درجه 3 دانشگاه کُردستان در رتبه بندی وزارت علوم، افزود: این رتبه بندی حجمی بوده و اگر بر اساس مقالات و سطح علمی به این امر نگاه کنیم، بر اساس رنک‌های معتبر بین المللی، رتبه 26 کشوری را دارا هستیم.

,

 

,

اخلاقیان در ادامه با اشاره به تغییرات چارت اداری دانشگاه و تحول در سیستم اداری-مالی، تصریح کرد: یکپارچه سازی، اصلاح سیستم اداری مالی و برنامه‌ریزی یکپارچه در کنار افزایش ظرفیت توسعه از اهم پیشرفت‌های بدست آمده است.

,

 

,

وی با اشاره به تحولات حوزه آموزش دانشگاه، گفت: اقدام برای اخذ رشته‌های جدید بر اساس نیاز منطقه و استان، اخذ رشته کارشناسی زبان کُردی، رشته موسیقی، توسعه تحصیلات تکمیلی و آموزش مجازی از جمله دستاوردهای این حوزه است.

,

 

,

وی در پاسخ به سوال خبرنگار نوای آبیدر مبنی بر وجود تعداد بالای فارغ التحصیلان بیکار و برنامه دانشگاه برای این امر، گفت: سیاست‌های وزارت علوم نیز به سمت کیفیت بخشی به آموزش‌ها است و در کنار آن نیز باید در جذب دانشجو به میانگین کشوری که جذب 2 درصد از جمعیت 5 میلیونی دانشجویان بوده، باید برسیم.

,

 

,

اخلاقیان با بین اینکه آموزش عالی با وجود مراکز آموزشی متعدد لجام گسیختگی پیدا کرده که موجب افزایش فارغ التحصیلان بیکار نیز شده، گفت: تنها 17 دردصد از جمیعت فارغ التحصیلان متعلق به دانشگاه‌های دولتی بوده و مابقی آمار بزرگ فارغ التحصیلان که عمدتاً بیکار نیز بوده به دیگر مراکز علمی تعلق دارند.

,

 

,

رئیس دانشگاه کُردستان با بیان اینکه معضل بیکاری ازغ التحصیلان را قبول دارم، تاکید کرد: دانشجویان و فارغ التحیصلان دانشگاه‌های دولتی به مراتب باسوادتر و حرفه‌ای ‌تر از دیگر فارغ التحصیلان هستند.

,

 

,

وی در ادامه با اشاره به همکاری‌های دانشگاه کُردستان با نهادهای بین المللی اروپایی و ژاپنی، عنوان کرد: همکاری 4 دانشگاه ایرانی و 3 دانشگاه اروپایی برای اجرای پروژه بین المللی سازی دانشگاه‌ها با بودجه یک میلیون یورویی از دستاوردهای دانشگاه کُردستان است.

,

 

,

دانشگاه کُردستان نگاهی یکسان به برگزاری مراسمات سیاسی طیف‌های خاص دارد

,

در ادامه معاون فرهنگی داشنگاه کُردستان با اشاره به رویکرد دانشگاه کُردستان در ایجاد شور و نشاط در آستانه انتخابات، گفت: ما نگاهی یکسان به برگزاری مراسمات سیاسی طیف‌های خاص داریم و برای هیچ حزب و جناحی محدودیت قایل نمی‌شویم.

,

 

,

وی تاکید کرد: برنامه‌های فرهنگی باید با شان دانشگاه همخوانی داشته باشد و بر این نظارت دقیق داریم.

,

 

,

وی نبود برنامه‌ریزی در حوزه فرهنگ را مشکلی کشوری دانست و افزود: برنامه‌های فرهنگی در دانشگاه در اختیار تشکل‌ها و خود دانشجویان است و اساساً دانشگاه محل فعالیت جناحی و حزبی نیست.

,

 

,

وی در ادامه با اشاره به فعالیت 80 نشریه دانشجویی در دانشگاه کُردستان گفت: این نشریات می‌توانند در صورت تمایل با رسانه‌های کُردستان تبادل داشته باشند.

,

 

,

در ادامه این جلسه "خبات ساعدی" مدیرمسوول ماهنامه کرده‌واری سوالاتی در خصوص امکان دایر کردن رشته زبان کُردی در مقطع کارشناسی ارشد، بومی‌گزینی دانشگاه‌ها و توسعه نشریات دانشجویی و ارتباط آن با رسانه‌ها را مطرح کرد که "اخلاقیان"، رئیس دانشگاه در پاسخ به آنها گفت: امسال دومین سال جذب دانشجویان رشته زبان کردی است که در صورت نیاز و درخواست ما می‌توانیم مقدمات دایر کردن این رشته در کارشناسی ارشد را نیز فراهم کنیم.

,

 

,

"عادل سی‌و‌سه مرده"، معاون آموزشی دانشگاه نیز در پاسخ به بحث بومی گزینی دانشگاه‌ها، گفت: بومی گزینی ابتدا با هدف رفت و آمد آسان‌تر افراد به محل استان خودشان تدوین شد که این امر محروم شدن نخبه‌های کشوری از امکانات دانشگاه‌های برتر کشور را به همراه داشته که امید است مجلس محترم این امر را تعدیل و یا حذف کنند.

,

 

,

وی همچنین با اشاره به اعتبار مدارک دانشگاهی کشور عراق اظهار کرد: تائید و یا رد این مدارک و تطبیق آن با سرفصل آموزشی ما بر عهده وزارت علوم است.

,

 

,

سی و سه مرده، تصریح کرد: مواردی از جعل مدرک دانشگاهی دیگر مراکز علمی مشاهده شده که ربطی به دانشگاه کُردستان دارد.

,

 

,

وی با اشاره به ارتقای رنک جهانی این دانشگاه، افزود: هم اکنون رتبه 2600 جهانی را داریم که صعودی 1400 پلیه‌ای نسبت به سال گذشته داریم.

,

 

,

در ادامه معاون دانشجویی و صندوق رفاه دانشگاه کُردستان با اشاره به وجود 17 خوابگاه دانشجویی، گفت: 4 هزار نفر از دانشجویان دانشگاه کُردستان در این خوابگاه‌ها اسکان داده شده‌اند.

,

 

,

وی از امکان اعظای وام ودیعه مسکن به دانشجویان مقاطع تحصیلات تکمیلی خبر داد و افزود: این افراد در صورت نیاز می‌توانند وام 6 میلیون تومانی ودیعه مسکن دریافت کنند.

,

 

,

معاون پژوهشی دانشگاه کُردستان نیز در پاسخ به سوالی مبنی بر نظارت جدی بر امر تدوین و حفاظت از پایان نامه‌های پژوهشی، گفت: کمیته‌ای نیز راه‌اندازی خواهد شد تا نظارت را دقیق‌تر و سختگیرانه‌تر کند.

,

 

,

وی ادامه داد: دانشجویان دانشگاه کُردستان دسترسی گسترده‌ای به مقالات و بانک اطلاعات علمی کشوری و جهانی دارند و می‌توانند از آن استفاده کنند.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه