اخبار داغ

عده ای به دنبال تراریخته کردن ایران هستند/ محصولات تراریخته، کشاورزی کشور را نابود خواهند کرد

عده ای به دنبال تراریخته کردن ایران هستند/ محصولات تراریخته، کشاورزی کشور را نابود خواهند کرد
سئوال اینجاست وقتی متخصصین بیان می کنند در این کشور آزمایشگاه تخصصی برای بررسی محصولات تراریخته نداریم چگونه با تمام خطراتی که دانشمندان برای آن متذکر میشوند آن را منوط به اخذ مجوز میکنند مگر کسانی به دنبال اخذ مجوز برای آن هستند؟
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از "دانشجونیوز"  حبیب بنیادی: بحث های کارشناسی مختلف درباره غذای سالم و محصولات تراریخته در سال گذشته منجر به مصوبه کمیسیون کشاورزی در ممنوعیت واردات و کشت محصولات تراریخته و حمایت از تحقیقات شد چیزی که خواسته  ملت عزیز ایران و دانشمندان مستقل و متخصص این رشته است. این مصوبه در کمیسیون تلفیق مجلس نیز با مختصر تغییراتی تصویب و در نهایت در صحن علنی مجلس بدین صورت تصویب شد:  «ممنوعیت هرگونه رهاسازی، تولید، واردات و مصرف محصولات تراریخته، بدون مجوز مراجع قانونی در چارچوب قانون ایمنی زیستی با رعایت مقررات و موازین ملی و بین‌المللی» مورد تصویب قرار گرفته است. بر این اساس، دولت موظف است اقدام لازم برای آزمایش مواد غذایی وارداتی و فرآورده‌های غذایی وارداتی را جهت تشخیص مواد تراریخته به عمل آورد و با اطلاع‌رسانی، مردم را از مواد غذایی تراریخته باخبر ساخته و خطرات احتمالی این مواد را که براساس آزمایش‌های معتبر معلوم می‌شود به مردم اعلام کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, "دانشجونیوز"  ,

, ,

امید داریم این مصوبه  موجب مراقبت و ایمنی غذایی کشور را بیشتر فراهم کند اما به ناگاه وقتی به انتهای مصوبه میرسیم سخن از صدور مجوز  مطرح می شود . سئوال اینجاست وقتی  متخصصین بیان میکنند در این کشور آزمایشگاه تخصصی برای بررسی محصولات تراریخته نداریم چگونه با تمام خطراتی که دانشمندان برای آن متذکر میشوند آن را منوط به اخذ مجوز میکنند مگر کسانی به دنبال اخذ مجوز برای آنند؟

,

با توجه به سوابق مستند افرادی که به دنبال تراریخته کردن ایران هستند و تا کنون نیز بدون‌ اخذ مجوز برنج تراریخته طارم مولایی را در مزارع کشور کشت داده اند و قصد دارند در سطح عظیم ۱ میلیون هکتار برنج‌و ۱ میلیون هکتار گسترده محصولات تراریخته کشاورزی سالم ایران را نابود خواهند نمود.

,

در ضمن‌ بر اساس بند ۸ پنبه تراریخته را در مزارع کشور کشت کنند و بدیهی است این افراد که گویا در نهاد های اجرایی کشور نیز رخنه کرده اند و هم قصد کشت انبوه تراریخته دارند با اضافه کردن این بخش و در صورت تصویب نهایی با کشت سیاست های کلان ابلاغی مقام معظم رهبری تاکید شده است توسعه کشاورزی سالم با تاکید بر ارگانیک،

,

بنابراین ‌از نمایندگان محترم ‌مجلس و اعضای محترم شورای نگهبان قانون اساسی در خواست می شود همان مصوبه کمیسیون کشاورزی یعنی :  ‌ممنوعیت واردات، کشت و مصرف تراریخته و حمایت از تحقیق و توسعه آن تا لبه های مرز دانش حمایت شود و همچنین تاکید گردد آزمایشگاه های تخصصی تست محصولات تراریخته مستقل در کشور توسعه یابد و در طی این ۵ سال ارزیابی های لازم نیز صورت گیرد .

,

امید است با ممنوعیت واردات، کشت و مصرف تراریخته و توسعه کشاورزی سالم ارگانیک شاهد تغذیه سالم مردم و کاهش خطرات احتمالی کشت تراریخته جهت انسان و محیط زیست باشیم.

,

, ,

 

,

هرچند در صورت تصویب مصوبه فعلی نیز  با توجه به افزایش آگاهی مردم و مدیران، و ضرورت رعایت کامل قانون ایمنی زیستی یعنی کسب مجوز از سه مرجع: وزرات جهاد کشاورزی، وزارت بهداشت و سازمان حفاظت محیط زیست پس از ارزیابی های لازم سلامت محصول، دیگر مانند سابق این افراد قادر نخواهند بود با دور زدن قانون خود بسازند، خود ارزیابی کنند و خود هم مجوز صادر کنند. در ضمن اطلاع رسانی و بر چسب زنی جهت اطلاع مردم نیز باید اجرا  شود  بنابراین چشمان بیدار مردم و نهادهای نظارتی و نمایندگان محترم مجلس مراقب رفتار آنان خواهند بود.

,

هرچند تمایل ملت به ممنوعیت کامل واردات و تولید محصولات تراریخته است.

,

انتهای پیام/

,

 

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه