اخبار داغ

تحریم، محصول مشترک غرب و فتنه علیه ایران

تحریم، محصول مشترک غرب و فتنه علیه ایران
چرا تحریم های فلج کننده علیه ملت ایران بهترین راهکار برای حمایت از جنبش سبز به حساب می آید؟
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از آناج، "تحریم" مفهومی است که ملت ایران  از سال های پس از پیروزی انقلاب در شرایط و موقعیت های متعدد و به صور گوناگون آن را لمس و درک کرده اند؛ از تحریم های نظامی گرفته تا تحریم های اقتصادی. حال آنکه بیشتر فشار تحریم های اقتصادی غالبا بر بدنه ی مردم متوسط و متوسط به پایین تحمیل می شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آناج,

چرایی اعمال تحریم ها یکی از سوال های بنیادین است که بپرسیم چرا تحریم شدیم؟ چه کردیم که تحریم شدیم؟ هرچند تاکنون در تحلیل پاسخ به این سوال سخنوری های متعددی انجام شده است اما به طور خلاصه تر می توان گفت امریکایی ها و برخی از گروه های همفکر و همراه آن ها در داخل، کلیشه ای ساخته اند مبنی بر اینکه علت اصلی اعمال تحریم ها علیه ایران سیاست هسته ای و نوع تعاملی است که با جامعه بین الملل دارد اما این ادعا و نمایش های پوشالی که حتی دل از دولت مردان و مقامات ایران برده بود، در ماجرای نقض برجام ابطال شد.

,

یکی از نکات قابل توجه در پاسخ به سوال یادشده زمان آغاز اعمال تحریم های اقتصادی و قطعنامه 1929 شورای امنیت است که در 25 خرداد سال 89، همزمان با سالگرد فتنه سال 88 علیه ایران، صادر شد که به زعم صاحبنظران محصول تعامل راهبردی امریکا و متحدانش درباره فتنه 88 افول کرده در ایران بود. بر اساس آن اعمال تحریم های فلج کننده علیه ملت ایران بهترین راهکار برای حمایت از جنبش سبز به حساب می آمد.

,

در تبیین مختصر رابطه فتنه 88 با تحریم های اقتصادی، شاید بتوان در ساده ترین حالت چنین اظهار کرد که دشمن در پی آسیب شناسی شکست فتنه 88 علیه نظام جمهوری اسلامی و ملت ایران، به این نتیجه رسید که یکی از عوامل مهم و موثر  در این شکست همراهی طبقه متوسط و متوسط به پایین که بیش از 70 درصد مردم ایران را تشکیل می دهند، با نظام و انقلاب است و همان ها بودند که با حضوری گسترده در نهم دی ماه، ضمن تایید دوباره جمهوریت نظام،کودتای مخملی را خنثی کردند. درواقع دریافتند که از این پس باید تمرکز اصلی روی ایجاد انشقاق بین این قشر با نظام باشد؛ قشر کم برخوردار که پرواضح است بیشترین آسیب و فشار را در تحریم های اقتصادی متحمل خواهد شد.

,

به عبارت دیگر تشدید تحریم ها گامی سازمان یافته در جهت تقویت جریان فتنه در ایران، افزایش اقبال اجتماعی به سمت آن و کاهش توان مقاومت نظام در مقابل این جریان است.

,

جریانی که در هفته های اخیر با ارسال نامه به ترامپ رئیس جمهور جدید آمریکا از جانب بخشی از خارج نشین ها، درخواست کرده اند که آمریکا تحریم های اقتصادی علیه ملت ایران را تشدید کنند. این اقدام شاهد محکمی است بر اینکه فشارهایی که امروز در اثر تحریم ها بر ملت ایران تحمیل می شود، ناشی از فتنه ای است که در سال 88 توسط استکبار و پیاده نظام داخلی آنها در ایران رقم خورد حال آنکه بر اساس تحلیل صاحب نظران و شواهد و قراین موجود، اگر فتنه سال 88 که بازیگران آن خائنان ایرانی بودند، رخ نمی داد موضع تحریم ها علیه ایران خود به خود خنثی و منتفی محسوب می شد.

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه