اخبار داغ

ضرورت های فردی و اجتماعی حجاب:

بی حجابی یکی از علل اساسی خشونت علیه زنان در جامعه است/حضور اجتماعی به قصد تبرج و خود نمایی را آسیب زا است

بی حجابی یکی از علل اساسی خشونت علیه زنان در جامعه است/حضور اجتماعی به قصد تبرج و خود نمایی را آسیب زا است
یک کارشناس امور زنان گفت: بی حجابی و آرایش های نامتعارف با تحریک غریزه جنسی مردان، امنیت را از جامعه زنان گرفته و زمینه اعمال خشونت علیه آنها را فراهم می کند به عبارتی با این اتفاق مردان به کانون خطر جدی برای زنانی که با خودنمایی آن ها را تحریک نموده اند، تبدیل می شوند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سکینه نیک مدیر مدرسه علمیه حضرت خدیجه و کارشناس امور زمان در گفتگو با خبرنگار گوهرشادنیوز، با بیان اینکه حجاب یک ضرورت فردی و اجتماعی است، اظهار داشت: در جامعه ای که زن و مرد در کنار هم زندگی می کنند چنانچه زن ویژگی های جسمی خود را از نامحرم پنهان نکند قطعاً مورد دستبر مردان هوسران و نامحرم قرار می گیرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, گوهرشادنیوز,

 

,

این کارشناس امور زنان یکی از علل مهم اعمال خشونت علیه زنان در جامعه را بی حجابی دانست و افزود: بی حجابی و آرایش های نامتعارف با تحریک غریزه جنسی مردان، امنیت را از جامعه زنان می گیرد به عبارتی با این اتفاق مردان به کانون خطر جدی برای زنانی که با خودنمایی آن ها را تحریک نموده اند، تبدیل می شوند.

,

 

,

نیک در ادامه تصریح کرد: این تحریک و تهییج نه تنها کنترل و هدایت غریزه آتشین جنسی را مشکل می سازد، بلکه در مواردی زمینه خشم و خشونت مردان علیه زنان را فراهم می آورد.

,

 

,

وی حضور با حجاب و پوشش مناسب زنان در جامعه را باعث افزایش آرامش روانی اجتماع دانست و اظهار داشت: به علاوه وقتی زن خودش را به میزان لازم و کافی پوشانده و با لباس متین، سنگین که بدن نما نباشد در اجتماع ظاهر می شود قطعاً از دستبرد اجناب و آنهایی که نظر های سوء و چشمان ناپاکی دارند، محفوظ خواهد بود.

,

 

,

مدیر مدرسه حضرت خدیجه(س) با اشاره به اینکه انسان چیز های ارزشمند خود را در جای امن و دور از چشم دیگران قرار می دهد، تصریح کرد: لطافت و ظرافت ذاتی زن باعث می شود از او چون در گران بهایی نگهداری کرد در حالی که رواج بی حجابی و بدحجابی، شخصیت انسانی زن را زیر سئوال می برد.

,

 

,

نیک با بیان اینکه انسان خودش به خودش شخصیت می دهد، بیان داشت: زنان نیز با حفظ حجاب و پوشش ظاهری شان برای خود شخصیت اجتماعی قائل می شوند همین امر باعث می شود دیگران را نیز وادار به حفظ حرمت آنها شوند.

,

 

,

وی با اشاره به آیه حجاب«و قل للمومنات یغضضن من ابصارهن و یحفظن فروجهن و لا یبدین زینتهن الا ماظهر منها ولیضربن بخمرهن علی جیوبهن...؛» گفت: زنان بر اساس شرع وظیفه دارند به میزانی که در رساله مراجع آمده بدنشان را از نامحرم بپوشانند.

,

 

,

این کارشناس امور زنان در خصوص ضرورت اجتماعی حجاب تصریح کرد: از نظر اجتماعی وقتی زنها در یک جامعه ای به اندازه کافی پوشیده باشند مرد ها هم کمتر در معرض گناه قرار می گیرند.

,

 

,

نیک با تأکید بر اینکه آداب اجتماعی حکم به حجاب و پوشش زنان و مردان می دهد، اظهار داشت: اگر در جامعه خانم ها و آقایان هر کدام به میزان کافی حجابشان را رعایت کرده و نگاه خودشان را نسبت به طرف مقابل کنترل کنند توجه به جنس مخالف، تبرج و خود نمایی از سطح جامعه جمع می شود.

,

 

,

وی در ادامه تصریح کرد: اگر این اتفاق بیافتد زن و مرد می توانند فعالیت اجتماعی یشان را در فضایی سالم انجام دهند در این شرایط زنان منعی برای حضور اجتماعی پرنگ ندارند چرا که وقتی زن یا مردی که صبح از خانه بیرون می آیند همه توجه اش این باشد که برای کار و انجام مسئولیتی بیرون آمده، از حواشی پرهیز می کند.

,

 

,

مدیر مدرسه علمیه حضرت خدیجه(س) حضور اجتماعی به قصد تبرج و خود نمایی را آسیب زا توصیف کرد، و افزود: اگر بحث بد حجابی، تبرج و خودنمایی زن ها یک جور و مرد ها جور دیگر مطرح باشد به گونه ای که مرد یا زنی که صبح از خانه  می خواهد به قصد انجام فعالیت اجتماعی بیرون بیاید بخشی از وقت و حواسش را برای خود نمایی صرف کند به آلودگی اجتماع منجر می شود.

,

 

,

نیک با بیان اینکه در محیط اجتماعی ناسالم مسئولیت ها به درستی انجام نمی شود، اذعان داشت: این حضور اجتماعی ناسالم هم فعالیت های اجتماع را مخدوش و آلوده کرده و هم به فروپاشی خانواده ها منجر می شود.

,

 

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه