اخبار داغ

پروژه ای با قدمت 10 ساله اما بی در و پیکر؛

وقتی مسئولان کهگیلویه و بویراحمد پول بیت المال را به باد می دهند/ پروژه ای که در باشت هرگز افتتاح نشد+ تصاویر

وقتی مسئولان کهگیلویه و بویراحمد پول بیت المال را به باد می دهند/ پروژه ای که در باشت هرگز افتتاح نشد+ تصاویر
جایگاه سی ان جی درون شهری باشت بعد از 10 سال از زمان کلنگ زنی اش به جای پیشرفت هر روز شاهد پس رفت فیزیکی است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از باشت نیوز، در برخی از نقاط کشورمان گاهی شاهد هستیم که پروژه هایی تا یک قدمی افتتاح پیش بروند اما به دلایل مختلفی باز هم آیین افتتاح آن پروژه صورت نمی گیرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, باشت نیوز, .,

یکی از آن پروژه هایی که فراز و نشیب های عمر سه دولت مختلف را به خود دیده است ولی هیچ وقت قرمزی روبان افتتاح را به خود ندیده، پروژه جایگاه سی ان جی (CNG) درون شهر باشت است.

,

 

,

, , ,

 

,

این پروژه اکنون به مکانی مخروبه تبدیل شده است و در گذر ایام هر روز قسمتی از آن فرو می ریزد؛ مکانی که در بدو شروع تأسیس با ظاهری زیبا چشمان بسیاری را به خود خیره کرده بود ولی اکنون، ویرانه ای بیش نیست.

,

رنگ و لعاب زیبا، نمای آجری و سنگ های گرانیتی به کار رفته در این پروژه، روزگاری دل شهروندان باشتی را شاد کرده بود تا شاهد افتتاح این پروژه باشند ولی پس از سالها چشم انتظاری هم اکنون چیزی جزء تأسف و ناراحتی از هدر رفت بیت المال نصیبشان نکرده است.

,

 

,

, , ,

 

,

این پروژه در مرکز شهر باشت و کنار آرامستان این شهر در سال ۸۶ کلنگ زنی شده و طی یکی دو سال اول با پیشرفت خوب فیزیکی 90 درصد به پیش رفت و مردم امیدوار شدند تا برای پر کردن مخزن گاز خودروهای خود دیگر مسیر 5 کیلومتری تا پمپ بنزین این شهر را طی نکنند.

, .,

سالها از پی هم آمدند و گذشتند و بعد از 10 سال از زمان کلنگ زنی این پروژه، پیشرفت فیزیکی 90 درصدی اش نه تنها کامل نشد بلکه به واسطه تخریب قسمت های از آن، این روزها به 70 درصد کاهش پیدا کرده است.

,

 

,

, , ,

 

,

, , ,

 

,

, , ,

 

,

, , ,

 

,

یکی از اولین شروط برای ساخت یک جایگاه‌های سی.‌ان.‌جی، معرفی زمین مناسب به تشخیص شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی، قرارگیری زمین معرفی شده در خیابان‌ها و معابر اصلی، امکان استفاده از خط لوله گاز 250 پوند با قابلیت برداشت حداقل1500 متر مکعب در ساعت، امکان اخذ انشعاب برق تا 400 کیلو وات، اخذ مجوزهای لازم از دستگاه‌های ذیربط برای کاربری زمین به عنوان جایگاه سوختگیری گاز طبیعی و توانایی خرید انشعابات برق، گاز و انجام عملیات ساختمانی جایگاه از جمله شرایط اولیه برای ساخت جایگاه سی‌.ان.‌جی است.

, .,

 

,

مهمترین مشکل برای افتتاح این پروژه نبود سوخت و خط لوله گاز مناسب و مورد نیاز یک جایگاه سی ان جی است که شهرداری و مسئولان وقت فکر سوخت رسانی به این جایگاه را نکرده بودند به طوریکه خط لوله گاز مجاور این جایگاه 60 پوند است.

,

 

,

بی‌درایتی سیاست‌گذاران وقت آن زمان سبب شده بود که این‌گونه پول بیت‌المال به هدر برود و اکنون بعد از گذشت حدود 10 سال فقط خرابه ای  یادگار آن زمان باشد، یادگاری که می‌رفت از جیب و عوارض مردم سبب آسایش و تفریح آن‌ها را فراهم آورد.

,

 

,

, , ,

 

,

باید به این‌گونه رفتارهای نابه‌خردانه با دید تأمل نگریست که شهردار و اعضای شورای شهر وقت چگونه بدون در نظر گرفتن بستر و فضای مناسب و بدون نگاه کارشناسی این‌گونه هزینه را به آب ریختند.

,

 

,

حدود یک سال پیش، با پیگیری های خبرنگار پایگاه خبری باشت نیوز، مدیرعامل وقت گاز استان کهگیلویه و بویراحمد گفته بود، سوخت مورد نیاز جایگاه سی ان جی درون شهری باشت قابل تأمین است و جهت سوخت رسانی به این جایگاه مشکلی نداریم.

, باشت نیوز,

 

,

هوشنگ صیدالی افزود: اگر مسئولان صلاح بدانند، تأمین گاز مورد نیاز این جایگاه سی ان جی در صورت پرداخت هزینه های احتمالی از سوی شهرداری باشت امکان پذیر است.

,

 

,

, , ,

 

,

, , ,

 

,

یک سال دیگر هم گذشت و هیچ اقدام مثبتی صورت نگرفت و تنها در این یکسال فقط سنگی از دیواره ها فرو ریخت تا هم اکنون به جای پیشرفت فیزیکی، پس رفت فیزیکی را در این پروژه شاهد باشیم، 90...80....70 ....و .

,


==================

,
,

گزارش و عکس از فاضل کامران

,

==================

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه