اخبار داغ

درهمایش تجلیل از خادمان اربعین حسینی مطرح شد؛

سکوت و بی تفاوتی در برابر مسائل سیاسی بزرگترین آفت دانشگاه است/ اربعین حسینی موج بیداری اسلامی را در عراق رقم زد

سکوت و بی تفاوتی در برابر مسائل سیاسی بزرگترین آفت دانشگاه است/ اربعین حسینی موج بیداری اسلامی را در عراق رقم زد
اگر جوانان مسئولیت پذیری و مواجهه با سلیقه های مختلف سیاسی را در دانشگاه تجربه نکنند آمادگی حضور در عرصه های سیاسی و بین المللی را نخواهند داشت.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از فردیسان، حجت الاسلام ایمانی امام جمعه شهرستان فردیس در همایش تجلیل از خادمان اربعین حسینی در شهرستان فردیس ضمن تشکر از خادمین اربعین حسینی به بیان احادیث و روایاتی از بزرگان دین در مورد زیارت امام حسین (ع) و خدمت به زائران آن حضرت پرداخت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, فردیسان,

وی در ادامه به نهضت بزرگ انقلاب اسلامی ایران به رهبری حکیمانه امام خمینی (ره) پرداخت و اظهار داشت: نهضت امام خمینی(ره) از سال ۱۳۴۱ آغاز شد و آن حضرت با تدبیر و پرورش شاگردانی بزرگ فضای جامعه را برای رقم زدن انقلاب سال ۵۷ مهیا کرد.

,

حجت الاسلام ایمانی جدا کردن مسئله سیاست را از دانشگاهها یک خیانت بزرگ برشمرد و گفت: اگر جوانان مسئولیت پذیری و مواجهه با سلیقه های مختلف سیاسی را در دانشگاه تجربه نکنند آمادگی حضور در عرصه های سیاسی و بین المللی را نخواهند داشت.

,

حجت الاسلام ایمانی سکوت و بی تفاوتی در برابر مسائل سیاسی و بین المللی را بزرگترین افت دانشگاه برشمرد و تصریح کرد: اگر دانشجویان در برابر تغییرات سیاسی بی تفاوت شده و دچار رفاه طلبی شوند برای حضور در میدان های نبرد رغبت نخواهند داشت و این آفت بزرگی برای جامعه اسلامی به شمار می آید ، اتفاقی که پس از رحلت پیامبر بزرگ اسلام در میان مسلمانان رخنه کرد تا جایی که امام حسین (ع) در صحرای کربلا همراه با خانواده ی خود تنها ماند.

,

وی در ادامه افزود: وجود سلیقه های مختلف و حتی مخالف باعث رشد سیاسی درجامعه خواهد شد و نباید انتظار داشت که تمام سلیقه ها یکسان باشد ،سلیقه های متفاوت سیاسی درتهدیدات دشمن به میدان خواهند امد و  برای مبارزه با دشمنی واحد همراه  و هم صدا خواهند شد.

,

امام جمعه شهرستان فردیس عدم وجود آگاهی عمیق و استراتژیک را مشکل امروزی مردم عراق و سوریه دانست و اظهار داشت: یکی از برکات حضور ایران درمراسم اربعین حسینی موج بیداری اسلامی در کشورعراق است  تا جایی که مردم  ، مسئولین و سیاسیون عراق  ایران را نجات بخش خود می دانند.

,

این استاد حوزه و دانشگاه در پایان ضمن بیان این مطلب که راهپیمایی اربعین حسینی تبدیل به برند جهانی شیعیان شده است خاطر نشان کرد: حضور مقتدرانه ایران در راهپیمایی میلیونی اربعین حسینی موجب شده  است تا کشوری مانند عربستان دست از فحاشی بردارد و ایران به عنوان یک قدرت تاثیرگذار در منطقه خاورمیانه بپذیرد.

,

حمید احدی فرماندار شهرستان فردیس در این همایش گفت: بعد از ولایت حضرت علی (ع) در صدر اسلام شیعه نتوانست حکومت متمرکز اسلامی را برقرار نماید و کشورهای اسلامی همواره  تحت فشار دولت مردان قرار داشتند.

,

وی درادامه افزود: کشورعراق و عربستان از اهمیت ویژه ای برای شیعیان برخوردار است و امروز به یاری خداوند حکومت شیعه در عراق شکل گرفته است و بزرگترین تجمع دینی توسط شیعیان در عراق رخ میدهد .

,

احدی  در پایان این حضور میلیونی را مقابله با تمام جبهه ی کفر و استکبار جهانی  برشمرد و گفت: پیامی را که زائرین اربعین حسینی به تمام جهان مخابره می کنند از هر تبلیغی بالاتر است.

,

علی شهبازی رئیس ستاد بازسازی عتبات شهرستان فردیس در این همایش ضمن تقدیر و تشکر از خادمان اربعین حسینی گفت:  شهرستان فردیس به همت خادمین در اربعین امسال کارنامه ی درخشانی از خود  را به یادگار گذاشت وپرچم شهرستان فردیس در شهر نجف به اهتزاز درآمد.

,

وی ضمن اشاره به ماموریت اصلی شهرستان فردیس که مسئولیت حمل و نقل  و ترابری را در استان البرز بر عهده داشت گفت: ۶۵ دستگاه کامیون، کامیونت و تریلی تا روز ۲۲ آبان ماه از مرزهای کشور وارد کشور عراق شدند.

,

شهبازی درادامه  اسکان بیش از ۲۰۰ نفر، تهیه و توزیع روزانه ۲۴۰۰۰ هزار غذا ،استقرار یک دستگاه نانوایی در نجف اشرف، تهیه سوخت ، نظافت محل، برپایی یک موکب در صحن حضرت زهرا (س) و پذیرایی و توزیع نذورات صلواتی  را از جمله خدمات شهرستان فردیس به زائرین اربعین حسینی برشمرد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه