اخبار داغ

1600 اپلیکیشن ابزار ویژه برای جاسوسی

1600 اپلیکیشن ابزار ویژه برای جاسوسی
رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری جرائم سایبری فتا با بیان اینکه یک‌هزار و 600 اپلیکیشن قابلیت ارسال سریال را دارند که ابزار بسیار ویژه برای جاسوسی است، گفت: بیش از 65 درصد گوشی‌های موجود در کشور آلوده هستند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ ظهر امروز علی نیک‌نفس در نشست خبری خود با اصحاب رسانه در تبریز اظهار کرد: جنگ نرم حاکم در کشور بسیار با اهمیت است و متأسفانه در ایران عادت بر استفاده از نرم‌افزارهایی بی استفاده در گوشی خود داریم که اغلب کاربرد آن‌ها را نیز نداریم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی با بیان اینکه طبق نظریه تحلیل‌گرهایی آمریکایی 2500 اپلیکیشن پر کاربرد در بازار وجود دارد، افزود: این اپلیکیشن‌ها 37 پسورد غیرمرتبط با خودشان را در شبکه ارسال می‌کنند و 250 اپلیکیشن توانایی اخذ اطلاعات مکانی فرد را بدون آگاهی فرد را دارد و همچنین یک‌هزار و 600 اپلیکیشن قابلیت ارسال سریال را دارند که ابزار بسیار ویژه برای جاسوسی است.

,

رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری جرائم سایبری فتا ناجا تصریح کرد: در فضای مجازی و نرم‌افزارهای موجود جنگ نرم بسیار باز بوده و استحاله فرهنگی در حال رواج است و مردم نیز با ارسال، لایک و اظهار نظر بر روی اکاذیب، جوک‌ها و کاریکاتور این پیشرفت را به حالت تصاعدی بالا می‌برند.

,

بیشترین نگرانی از بابت نشر اکاذیب و ترور شخصیتی یک فرد در انتخابات هستیم

, بیشترین نگرانی از بابت نشر اکاذیب و ترور شخصیتی یک فرد در انتخابات هستیم,

وی با اشاره به اینکه در آستانه انتخابات قرار داریم و بیشترین نگرانی از بابت نشر اکاذیب و ترور شخصیتی یک فرد است، گفت: اگر خبر کذبی را علیه یک کاندیدا منتشر کنیم مطمئن باشید افراد زیادی از این کذب اطلاع پیدا کرده و باور خواهند کرد در حالی که شاید بعدها اطلاعی از تکذیبیه نداشته باشند.

,

نیک‌نفس به اهمیت آموزش و گسترش سواد رسانه‌ای تأکید کرد و گفت: اگر سواد رسانه‌ای رواج داشته باشد می‌توان نحوه استفاده صحیح را از این فضا داشته باشیم و فریب نخوریم.

,

سه زیر پروژه مهم آمریکا در قالب یک پروژه کلان/بیش از 65 درصد گوشی‌های موجود  در کشور آلوده هستند

, سه زیر پروژه مهم آمریکا در قالب یک پروژه کلان/بیش از 65 درصد گوشی‌های موجود  در کشور آلوده هستند,

وی به سه زیر پروژه مهم آمریکا در قالب یک پروژه کلان اشاره کرد و گفت: پروژه اول اتصال به اینترنت اشیاء است که حتی یخچال نیز متصل به اینترنت شوند و پروژه دیگر هر فرد بتواند متصل به اینترنت شود و پروژه سوم سرویس‌ها به عنوان کالاهای عمومی در اینترنت قرار گیرد.

,

رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری جرائم سایبری فتا اذعان کرد: بیش از 65 درصد گوشی‌های موجود  در کشور آلوده هستند و این ناشی از نصب هر نرم‌افزار در گوشی‌ها است.

,

وی با گلایه از عدم حمایت حاکمیتی در رابطه با شکل‌گیری نرم‌افزار داخل کشور، گفت: ضعف نرم‌افزارهای اینترنتی در ایران بسیار بالا است و نیاز به یک بلوغ برای تکمیل شدن است و ما برای ایجاد نرم‌افزارهای مفید و حمایت و نظارت کشور نیاز به فاز زمانی داریم.

,

هشدار نسبت به فروش داروهای غیرمجاز هورمونی و اعتیادآور در فضای مجازی

, هشدار نسبت به فروش داروهای غیرمجاز هورمونی و اعتیادآور در فضای مجازی,

نیک‎نفس در بخش دیگر سخنانش به فروش داروهای غیرمجاز هورمونی و اعتیادآور اشاره کرد و افزود: مشاوره اینترنتی، فروش محصولات بهداشتی اینترنتی در سایت‌های غیرمجاز باعث مشکلات عدیده در کشور شده است و باید در این زمینه وزارت بهداشت و درمان وارد شود که متاسفانه هیچ مداخله‌ای نمی‌کنند و پلیس فتا نیز تخصصی در زمینه دارو ندارند.

,

وی به عملیات در زمینه قاچاق دارویی و فروش محصولات فاقد اعتبار در کشور را یادآور شد و گفت: با توجه به اینکه فضای سایبری فرامرزی است و در رابطه با دارو هشت مرحله بزرگ با مشارکت 115 کشور انجام گرفته توانستیم 90 متهم اصلی در این رابطه را دستگیر کنیم.

,

رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری جرائم سایبری فتا ادامه داد: محصولات کشف شده در رابطه با موادمخدر، داروهای هورمونی، اقلام جنسی بوده که با بررسی‌های آزمایشگاهی وزارت بهداشت و درمان ترکیبات غیرمجاز آن‌ها اثبات شده است.

,

کشف 2 میلیون و 600 هزار قلم داروی غیرمجاز به ارزش 81 میلیون دلار

, کشف 2 میلیون و 600 هزار قلم داروی غیرمجاز به ارزش 81 میلیون دلار,

وی با اشاره به اینکه پلیس سایبری ایران سر پل خاورمیانه در زمینه سایبری قرار گرفته و تمام هماهنگی‌ها با ایران صورت می‌گیرد، افزود: بیش از دو میلیون و 600 هزار قلم دارو کشف شده است که هر قلم آن‌ها می‌توانست عوارض جبران‌ناپذیری برای کشور وارد کند.

,

نیک‌نفس ارزش ریالی این کالاها را 81 میلیون دلار اعلام کرد و تصریح کرد: ایران رتبه 17 در بین 115 کشور به لحاظ عملیات در زمینه کشف داروهای غیرمجاز سایبری داشته است.

,

وی در ارائه آمار آذربایجان‌شرقی اظهار کرد: 500 فقره کالاهای شناسایی شده در استان گزارش داده شده که 320 مورد قابل قبول بوده است و در این خصوص 9 سرکرده دستگیر شده است.

,

رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری جرائم سایبری فتا بیان داشت: با توجه به تذکرات و توصیه‌های اکید وزارت بهداشت و درمان همچنان هموطنان با خرید داروهای غیرمجاز فریب سوداگران را می‌خورند.

,

48 درصد جرائم  در فضای بانکداری الکترونیکی است

, 48 درصد جرائم  در فضای بانکداری الکترونیکی است,

وی همچنین به آمار 9 ماه سال‌جاری در خصوص جرائم کشوری اشاره کرد و گفت: از ابتدای سال‌جاری 48 درصد جرائم، بانکداری الکترونیکی است و روش‌های متفاوت پیامکی، صفحات جعلی اینترنتی است و همچنین با نفوذ به اکانت‌های افراد با هدف منفعت طلبی و انگیزه مالی اقدام به سواستفاده‌گران می‌کنند.

,

نیک‌نفس خاطرنشان کرد: بیشترین دقت و اهتمام باید توسط زنان صورت گیرد زیرا افراد سواستفاده‌گر با انتشار تصاویر شخصی و مونتاژ تصاویر آسیب‌های جدی به افراد می‌زنند و مردم دقت کنند که ایجاد امنیت با رمزگذاری به راحتی می‌تواند از بین برود.

,

280 هزار کانال فارسی زبان در کشور

, 280 هزار کانال فارسی زبان در کشور,

وی همچنین موضوع مدلینگ در فضای مجازی را یادآور شد و تصریح کرد: در این موضوع انواع کلاهبرداری‌ها  از افراد صورت می‌گیرد که 80 درصد شکایت در این موضوع شاکی خصوصی دارد.

,

رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری جرائم سایبری فتا ابراز کرد: آمار رسمی و دقیق از تعداد کانال‌های موجود تلگرام در ایران وجود ندارد ولی کانال‌های فارسی‌زبان 280 هزار کانال تخمین زده شده است و برای ساماندهی کانال‌های تلگرامی موضوع راه‌اندازی سامانه برای ثبت‌نام کانال‌های تلگرامی مطرح شده است و وزارت ارشاد ساماندهی این سامانه را بر عهده دارد.

,

 

,

 

,

منبع:فارس

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه